Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, anunță un proiect de 160 de milioane de euro, menit să aducă acasă cercetători români de top din diaspora

La Universitatea din Oradea

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, anunță un proiect de 160 de milioane de euro, menit să aducă acasă cercetători români de top din diaspora

Aflat, miercuri, 7 septembrie 2022, la Oradea, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, s-a întâlnit cu conducerea administrativă și cu cei mai de seamă reprezentanți ai cercetării academice de la Universitatea din Oradea.

Cu acest prilej, ministrul Sebastian Burduja i-a îndemnat pe universitarii prezenți la întâlnire să caute cercetători români care lucrează în străinătate și să îi aducă acasă. „În una-două săptămâni, vom lansa cel mai important proiect care îi vizează pe cercetătorii români, de top, din diaspora. Vrem să-i readucem acasă. Vor fi alocate 160 de milioane de euro, în granturi de câte 1,4 milioane, pe trei ani, pentru finanțarea unor activități de cercetare la cel mai înalt nivel. Aceasta înseamnă circa 120 de beneficiari ai acestor granturi. Ar fi bine ca Universitatea din Oradea să înceapă deja să caute astfel de parteneri în cercetare", a spus reprezentantul guvernamental.
Cu prilejul întâlnirii pe care a avut-o cu ministrul Sebastian Burduja, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungăua, subliniat faptul că universitatea este interesată, în mod deosebit, de relația dintre cercetare și mediul economic. În acest sens, Parcul Științific și Tehnologic, la care se lucrează deja, în parteneriat cu Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, și Centrul de Transfer Tehnologic, susținut de administrația locală, sunt - așa cum remarca și primarul Florin Birta - pionii cei mai importanți ai dezvoltării locale. Rectorul Universității din Oradea i-a pus în vedere ministrului că, în contextul reformării a tot ceea ce înseamnă activitate de cercetare, evaluarea calitativă a acestei activități și criteriile după care evaluarea va fi făcută sunt extrem de importante.
„Cercetarea românească este într-un punct de inflexiune", a afirmat, la rândul său, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja. El a amintit că, în documentele sale, Comisia Europeană solicită și ea reformarea cercetării românești, avându-se în vedere principiile meritocratice și actuala fragmentare „mult prea mare a spațiului de cercetare românesc". În acest context, Sebastian Burduja a anunțat că ministerul pe care îl conduce lucrează deja viitoarea Lege a Cercetării. „Cercetarea românească funcționează și azi conform unei Ordonanțe de Guvern de acum 20 de ani, care nu se mai poate aplica", a subliniat ministrul.
Cu privire la procesul de digitalizare, ministrul Sebastian Burduja a oferit Universității din Oradea serviciile echipei de consilieri specializați ai Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării. „Vă putem ajuta cu consultanță în domeniul digitalizării cu echipa noastră de specialiști", a promis ministrul.
Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, i-a solicitat ministrului să facă mai transparente și mai accesibile proiectele de digitalizare la care se pot conecta instituțiile academice. De asemenea, rectorul a lansat ideea creării unor platforme digitale naționale pentru serviciile asigurate de universități. „Ne-ar ajuta să nu ne suprapunem pe costurile pe care le presupun aceste servicii din sfera digitală. Vor fi bani mulți în procesul de digitalizare, însă cheltuielile de menținere a acestor servicii digitale vor fi și mai mari", a avertizat prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău. Cu privire la acest fapt, rectorul Universității din Oradea a avansat ideea realizării unor consorții universitare care să negocieze prețuri mai mici pentru aplicațiile utilizate. În replică, ministrul Sebastian Burduja a reamintit că, până în 2026, cloud-ul guvernamental trebuie să devină funcțional și a invitat universitățile să se folosească și ele de această oportunitate. „Cloud-ul va avea și o zonă de tip magazin de aplicații, pentru care prețurile vor fi negociate la nivel național", a spus ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
„Să vă bazați pe noi", a spus, la finalul întâlnirii ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, cerându-le universitarilor prezenți să se implice, la rândul lor, în realizarea și dezbaterea proiectului viitoarei Legi a Cercetării. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:45:26 Ora standard a Europei de Est