Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Unitățile Centralizate de Achiziții, soluția pentru cheltuirea mai eficientă a banului public

,,Înființăm o astfel de Unitate Centralizată de Achiziții, împreună cu ANAP și BEI”

Unitățile Centralizate de Achiziții, soluția pentru cheltuirea mai eficientă a banului public

Consiliul Județean Bihor a găzduit ieri, 30 august 2022, o conferință organizată de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pe tema: „Unități de Achiziții Publice Centralizate la nivel local: soluția pentru o mai multă eficiență în achizițiile publice".

La sediul Consiliului Județean Bihor au fost prezenți Călin Gal, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor, Iuliana Feclistov, președinte ANAP, Liana Manea, director în cadrul ANAP, Cristina Martin, expert Banca Europeană de Investiții (BEI), Dana Mitea, reprezentant al BBG Austria (Bundesbeschaffung GmbH), Dan Muscalu, consultant al consorțiului condus de Ernst & Young și specialiștii în achiziții publice ai Consiliului Județean Bihor. Celor din sală li s-au alăturat on-line peste 80 de reprezentanți ai unor instituții din Bihor și din alte județe.
Printre temele prezentate au fost cele privind: *Ce înseamnă o Unitate de Achiziții Publice Centralizate la nivel local și cum funcționează aceasta *Ce înseamnă achizițiile publice centralizate *Beneficiile/avantajele și impactul achizițiilor centralizate *Instrumente de colectare a necesităților autorităților locale și de cercetare a pieței *Exemple de bune practici și de organizare a UCA locale la nivel european.
O Unitate de Achiziții Publice Centralizate (UCA) reprezintă o organizație permanentă care acționează ca autoritate contractantă și îndeplinește pe lanțul de aprovizionare al autorităților contractante beneficiare fie rolul de ,,angrosist" (cumpără, depozitează și revinde către alte autorități contractante), fie rolul de ,,intermediar" (lansează sisteme dinamice de achiziții sau încheie acorduri-cadru în numele Autorităților Contractante).
Vă reamintim că în Bihor, Consiliul Județean a început anul trecut procedura pentru a înființa o unitate de achiziții publice la nivel local. Unitatea de Achiziții Centralizate (UCA) va derula toate achizițiile pentru Consiliul Județean Bihor și instituțiile din subordine.
În acest sens, în luna decembrie 2021 a fost aprobat un protocol de colaborare cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Pentru înființarea acestor unități la nivel local, ANAP este sprijinită de Banca Europeană de Investiții.
„În urma unor analize pe care le-am făcut atât în cadrul aparatului propriu, cât și la instituțiile subordonate, au reieșit mai multe deficiențe în zona achizițiilor publice. De aceea, înființăm o astfel de Unitate Centralizată de Achiziții, împreună cu ANAP și BEI. Ne propunem ca până la sfârșitul anului să finalizăm procedurile, iar de anul viitor să devină funcțională. În viitor, CJ Bihor ar putea să asigure derularea unor achiziții și pentru alte autorități sau instituții publice, dacă se dorește acest lucru", a precizat Călin Gal, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor.
Produsele care asigură funcționarea zilnică a instituțiilor, cum sunt articolele de hârtie sau de birotică, vor putea fi achiziționate la prețuri mai bune. Un alt avantaj al înființării UCA la nivel local este profesionalizarea personalului responsabil cu achizițiile publice. Obiectivul general este cheltuirea eficientă a banului public.
,,Într-o perioadă relativ scurtă de 2 ani, cu ajutorul BEI, au fost înființate trei UCA pilot (UCA Harghita, Sibiu și Timișoara). Deja avem rezultate concrete, s-a acordat asistență tehnică pe zona atribuire și au fost semnate primele acorduri cadru. Ne dorim ca prin înființarea UCA să creăm cumpărători profesioniști care să cumpere centralizat în condiții de economicitate și eficiență. Mă bucur că atât președintele, cât și vicepreședintele CJ Bihor, au înțeles scopul și utilitatea înființării unei UCA și pe această cale le mulțumesc pentru decizia de a se alătura ințiativei noastre", a adăugat Iuliana Feclistov, președinte ANAP.
În România, ANAP colaborează cu 12 autorități publice locale pentru înființarea acestor UCA, fiind cuprinse în proiectul cu fonduri europene: „Sprijin în implementarea Strategiei Naționale în domeniul Achizițiilor Publice prin consolidarea capacității administrative a Agenției Naționale pentru Achiziții Publice și a autorităților contractante, cod SIPOCA 625". Acest proiect are la bază strategia Guvernului cu privire la reformarea sistemului național de achiziții publice.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Unitățile Centralizate de Achiziții, soluția pentru cheltuirea mai eficientă a banului public.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:26:43 Ora standard a Europei de Est