Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Seria de conferințe privind achizițiile publice centralizate la nivel local ajunge în județul Bihor

Consiliul Județean Bihor va găzdui Agenția Națională de Achiziții Publice

Seria de conferințe privind achizițiile publice centralizate la nivel local ajunge în județul Bihor

În data de 30 august 2022, începând cu ora 9.30, ANAP organizează în Sala Mare a Consiliului Județean o conferință dedicată creșterii gradului de conștientizare cu privire la achizițiile centralizate: ,,Unități de Achiziții Publice Centralizate la nivel local: soluția pentru mai multă eficiență în achizițiile publice”.

O Unitate de Achiziții Publice Centralizate (UCA) reprezintă o organizație permanentă care acționează ca autoritate contractantă și îndeplinește pe lanțul de aprovizionare al autorităților contractante beneficiare fie rolul de ,,angrosist" (cumpără, depozitează și revinde către alte autorități contractante), fie rolul de "intermediar" (lansează sisteme dinamice de achiziții sau încheie acorduri-cadru în numele Autorităților Contractante). La nivel european, conceptul de UCA funcționează cu succes, sub diverse forme de organizare în state precum: Austria, Italia, Suedia, Finlanda, Danemarca, Franța, Portugalia.
Printre avantajele și beneficiile care reies din experiența UCA în Europa se numără:
Un preț mai bun și o calitate mai bună pentru bunurile și serviciile achiziționate,
Reducerea costurilor la nivel de administrație si autoritate contractantă prin economii de scară,
Creșterea puterii de cumpărare a unității centralizate și în consecință consolidarea puterii de negociere,
Uniformizarea gamei de produse și servicii utilizate,
Concentrare la nivel de unitate centralizată a expertizei în domeniul achizițiilor publice,
Gestionarea mai eficientă a procedurilor de achiziții publice si performanța mai ridicată a personalului implicat in derularea achizițiilor publice,
Un nivel ridicat de standardizare a cerințelor tehnice, a clauzelor contractuale și a tranzacțiilor și implicit un nivel ridicat de cunoaștere, înțelegere și interpretare a acestora în context,
O mai bună cunoaștere și schimb mai eficient de informații între specialiști în achiziții publice
Reducerea probabilității de apariție a contestațiilor/litigiilor și reducerea efortului alocat solicitării acestora;
Îmbunătățirea capacității de monitorizare a performanței contractorilor și prevenirea unui comportament oportunist din partea acestora.
Conferința este a doua dintr-o serie de evenimente organizate în cadrul proiectului SIPOCA 625 ,,Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante".  Gazda evenimentul va fi Consiliul Județean Bihor, în calitate de Organizație Parteneră și beneficiar al sprijinului oferit de ANAP pentru elaborarea unei foi de parcurs în vederea înființării unei UCA locale, prin intermediul unei echipe formate din reprezentanți ai Băncii Europene de Investiții și consultanți ai consorțiului condus de Ernst & Young.
Temele care vor face obiectul dezbaterilor pe parcursul conferinței vizează:
*Beneficiile achizițiilor centralizate
*Categoriile de achiziții publice care se pretează la centralizare pe plan local
*Modul de funcționare și operare al unei unități de achiziții centralizate la nivel local
*Procedura de aderare la UCA
*Parcursul realizat de CJ Bihor privind elaborarea unei foi de parcurs pentru înființarea unei UCA la nivel local.
Având în vedere că subiectele propuse sunt de un real interes pentru reprezentanții diferitelor autorități contractante din județul Bihor și din județele limitrofe, Consiliul Județean Bihor adresează invitația de participare la conferință tuturor reprezentanților ai: Consiliilor județene, primăriilor de municipii, orașe și comune; structurilor de specialitate ale administrației publice locale și ale ministerelor și ale altor organe de specialitate din unitățile administrativ-teritoriale ale administrației publice centrale;societăților și asociațiilor de utilitate publică; altor organisme de drept public (conform definiției acestora din legea 98/2016).
Conferința se va desfășura în sistem online, prin intermediul platformei Webex, înregistrarea participanților realizându-se utilizând următorul link: 
https://eyenterprise.webex.com/eyenterprise/onstage/g.php?MTID=e51fc8ce10a39142842f31fad65fe3a8c
Agenda conferinței, detaliile logistice și alte informații relevante pot fi accesate la următorul link :https://acrobat.adobe.com/link/track?uri=urn:aaid:scds:US:4f9d119b-d16a-4c72-8fee-7336cf3cb244.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:17 Ora standard a Europei de Est