Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Delfinii” orădeni au fost în Tabăra DistractX, de la poalele Transfăgărăşanului

Grupul șepcilor portocalii

,,Delfinii” orădeni au fost în Tabăra DistractX, de la poalele Transfăgărăşanului

În perioada 8-14 august 2022, 19 elevi orădeni (din care 13 din clasa delfinilor) au participat la o tabără de excepţie din localitatea Arefu, judeţul Argeş, la poalele Transfăgărăşanului.

Deşi drumul a fost lung, timpul a trecut totuşi repede datorită atmosferei create în microbuz! În permanenţă, părinţii au fost cu sufletul şi gândul alături de noi, prin postările făcute de doamna învăţătoare pe grupul nostru închis al celor din tabără.
Încă din momentul sosirii la pensiune, cei 10 instructori ne-au primit într-o atmosferă familială şi au pregătit surprize fel de fel. Am fost cazaţi în șapte camere la mansardă după ce ni s-a făcut un mic instructaj al regulilor acestei tabere: trezirea dimineaţa la semnalul fluierului, coborârea la înviorare tot la semnalul fluierului, desfăşurarea activităţilor grupați în 10 echipe sub formă de competiţie, fiecare echipă cuprindea câte 10 copii de vârste diferite din patru oraşe și județe diferite, fiecare echipă avea o culoare reprezentativă, iar membrii echipei purtau câte o bandană de culoarea respectivă şi aveau câte un lider şi un steag realizat ulterior pentru deplasarea în drumeţii/vizite în monom etc.
Dintre activităţile desfăşurate amintim: *Vizită la Mănăstirea Antoneşti din localitate (8 km la pas dus-întors) *Excursie la Bâlea Lac *Plimbare cu vaporaşul pe Lacul Vidraru *Vizită la Mănăstirea Curtea de Argeş *Vizită la Fabrica de globuri a lui Moş Crăciun de la Curtea de Argeş *Discotecă *Petrecere în pijama *Bal mascat *Seară de film * Tiroliană şi panou de escaladare *Tras cu arcul şi nerful *Prim ajutor *Maratonul jocurilor din poiană * Foto Voice *Scenete.
Programul a fost atât de dens şi de complex că nu am avut decât câte 40 de minute de odihnă, relaxare sau activităţi la alegere/ gospodăreşti în camere după fiecare masă, în rest am fost în curte sau în natură, la aer curat.
Ceea ce ni s-a părut nemaipomenit a fost că activităţile de după-amiază veneau în completarea celor de dimineaţă. De exemplu, dacă dimineaţa vizitam un obiectiv, după-masă avea loc un concurs sau altă sarcină de lucru pentru consolidarea sau verificarea a ceea ce am aflat /reţinut.
În săptămâna de tabără, cei 100 de copii participanţi din Oradea, Urziceni, Galaţi şi Brăneşti au avut parte de activități diverse, cele mai multe îmbrăcând forma de joc.
Organizatorii s-au străduit și au reușit să desfășoare toate activitățile programate la deschiderea taberei, în deplin acord cu cele 11 cadre didactice însoțitoare și cu doleanțele copiilor. Disciplina, punctualitatea, buna organizare și transparența deciziilor au fost punctele forte; oprirea circulației la traversarea șoselei, baterea palmei la ieșirea de la masă, comunicarea prin stație au fost câteva gesturi simple care ne-au surprins plăcut pe toți. Ca și cadru didactic, am participat la multe tabere (peste 15), dar așa de bine organizată nu am mai întâlnit, drept pentru care o recomand cu tot dragul tuturor copiilor și părinților. O felicit pe Andreea Elena Cojocariu, sufletul taberei, dar și pe cei 10 instructori, cu care am colaborat excelent.
Ultima seară a fost una specială: cu tort, medalii şi diplome, foc de tabără, cântece,îmbrățișări, autografe, selfiuri, emoţii și lacrimi.
Grupul nostru a încheiat această tabără la piscină, cu sărmăluțe delicioase , înghețată şi suc, invitați fiind de familia a doi frați participanți în tabără.
A fost o tabără MINUNATĂ!
Prof. Monica Toader
 
Părerile participanților
Drept dovadă stă feedbackul participanților grupului PORTOGRIZZY din Oradea (porto, de la şepcile portocalii, grizzy... pentru că ne-am întâlnit cu cei mai mulți urși...12).
*Mie mi-au plăcut toate activitățile. Mă bucur că am reușit să mă cațăr pe panou. Pentru mine Tabăra DistractX a fost mai interesantă decât cea de la Avrig. Mi-a plăcut liderul nostru de grup, Maria. Abia aștept următoare tabără  - SEBI.
*În această tabără m-am simțit ca într-o lume nouă, cu obiceiuri și reguli noi, cu program și activități ca la carte. Mulțumesc doamnei învățătoare pentru tot - LARISA.
*Ideea de a participa la activități în echipă cu colegi din școli și județe diferite o consider bună; e ceva nou și benefic. Am învățat dansuri și jocuri noi. Mi-aș dori ca și la anul să ajung în această tabără - SOFIA.
*Drumul a fost lung, dar a meritat. Mulțumesc echipei DistractX și doamnei învățătoare - RIANA.
*Mi-a plăcut foarte mult în tabără. Instructorii au fost minunați, iar activități deosebite. Eu, una,voi rămâne cu o experiență unică - LARA.
*Tabăra a fost una foarte interesantă și distractivă, iar ultima seară, cu cântece și foc de tabără, de-a dreptul magică. Am fost încântat să văd urşi în libertate - MIHNEA.
*Mi-a plăcut foarte-foarte-foaaaarte mult echipa DistractX, care ne-au făcut multe surprize! Vă mulțumesc pentru experiența minunată - MAYA.
*Cel mai mult mi-a plăcut trasul cu Nerf-ul. A fost prima mea tabără și am rămas cu amintiri unice - LUCA.
*E minunată ideea de a lucra în echipă cu copii din alte județe. Excursiile au fost frumoase, deși a plouat. Am văzut și am aflat lucruri noi despre ţara mea - ILINCA.
*Tiroliana a fost super! Vreau să le spun celor care ne-au pregătit desertul că au făcut cea mai bună tartă cu mere - SARA P.
*Am rămas foarte impresionată de surpriza pe care mi-au făcut-o de ziua mea. Vă mulțumesc, doamna Monica, pentru că m-ați acceptat în echipa dumneavoastră - IASMINA.
*Am învăţat multe jocuri noi şi mi-am făcut mulţi prieteni noi. Instructorii au fost de nota 10 - DARIA.
*Activitățile ne captau întreaga atenție. Nu am avut timp să ne plictisim. M-am distrat pe cinste. Vă mulţumesc - ALEXANDRA.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Delfinii” orădeni au fost în Tabăra DistractX, de la poalele Transfăgărăşanului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:41 Ora standard a Europei de Est