Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Astăzi, 13 august, vă facem cunoștință cu... Raven

Întâlnire cu fiii comunei Tulca (serial); episodul Întâlnire cu un scriitor

Astăzi, 13 august, vă facem cunoștință cu... Raven

Sâmbătă și duminică (20 - 21 august 2022), va fi mare sărbătoare în comuna Tulca, după cum am aflat de la domnul primar, ing. Daniel Avrămuț. Primăria Tulca și Consiliul Local organizează o întâlnire de suflet cu fiii comunei, prima ediție!

Cu siguranță că mulți tineri au citit... Raven. În serialul nostru special de astăzi, vom respira o poveste cu și despre Sara Selejan, scriitor printre studenți, o ființă deloc obișnuită să se conformeze unor tipare menite să-i îngrădească exuberanța, imaginația și creativitatea.
,,În toate prezentările autorilor de pe cărți am văzut aceleași lucruri: căsătorit/ă, trăiește alături de soțul ei/soția lui, împreună cu un copil și un câine, a absolvit universitatea... etc. Cred că mie nu mi-ar putea crea nimeni o descriere de genul acela. Ce ar avea de spus?
„Studentă, scrie, citește câteva zeci (uneori, când nu scrie atât de mult, chiar o sută) de cărți pe an, ascultă muzică aproape în fiecare moment al zilei și bea mai multă cafea decât ar trebui". Poate pentru că am avut o viață cât s-a putut de simplă. Am prins acei ani în care știam că, dacă intram în casă să mănânc, existau șanse să nu mai ies să mă mai joc în ziua respectivă. Știți vorba aceea: „Nu merg acasă, că nu mă mai lasă să ies". Nu m-am priceput niciodată să mă prezint, dar unii oameni consideră că știu să spun povești. Deci, azi o să vă spun un fel de poveste care începe așa: Clasele primare și gimnaziale le-am făcut în comuna Tulca, de unde și scriu acum asta. Prin clasa a șaptea am făcut cunoștință cu cititul, când obișnuiam să împrumut cărți de la fostul profesor de geografie și istorie, ceea ce consider că a avut un impact asupra mea.
Poate că, dacă nu s-ar fi întâmplat asta, nu m-aș fi apucat de citit niciodată astfel încât să devină o rutină, o parte din mine la care nu aș mai putea să renunț. Tot în anul respectiv am început să scriu. La început poezii, apoi primele 20 de pagini din ceva ce se presupunea că avea să fie un roman, însă nu a mai ajuns la forma finală. S-ar putea să mai am acele pagini - scrise de mână - pe undeva printre lucruri. Pe atunci nu consideram scrisul nici măcar un vis. Era doar un mod prin care îmi ușuram mintea de atâtea idei. Am reușit cumva să le țin departe de mine până în primul an de liceu. Am absolvit un profil de matematică - informatică intensiv engleză.
Mulți ar crede că există o contradicție între două zone complet diferite - una reală și una umană. Ați fi surprinși cât de bine poți scrie un capitol după ce rezolvi o integrală la matematică. Liceul a fost o perioadă importantă când a venit vorba de scris. În primul an am dat de această aplicație unde oricine poate să-și scrie cărțile și își poate crea o comunitate de cititori minunați. Nimeni nu știa că sunt eu la început. Mi se părea mai în siguranță așa pentru mine. Și mă simțeam mai comod. Am scris prima variantă a primei mele cărți în acel an.
Avea 10.000 de cuvinte. Am șters-o când avea foarte puține lecturi pe platformă din cauza unui sentiment care nu-mi dădea pace. În 2020, când toată lumea a fost nevoită să stea în case și am avut prima jumătate de semestru online, am avut șansa să reiau acele 10.000 de cuvinte și să le rescriu. Puțin știam că din ele se vor face 120.000 și că vor forma primul meu roman „Ploaie grea", cartea care mi-a adus cei mai frumoși cititori.
Când am terminat-o de scris, alte două personaje nu m-au lăsat în pace. Continuau să-mi bântuie mintea și am zis că aș putea să le dau o șansă. Așa că, acela a fost momentul (cuvântul acesta se va repeta de multe ori din anumite motive și vom vedea de ce) în care am început povestea unui alt personaj din „Ploaie grea". Am scris primele capitole, dar lucrurile nu mai funcționau cum am crezut că vor funcționa. Asta m-a făcut să cred că mi s-au terminat cuvintele și că nu voi mai putea spune vreo altă poveste vreodată. Exact când am vrut să închid aplicația Pinterest, o aplicație unde obișnuiesc să salvez mii de poze care mă ajută să scriu uneori, am văzut un citat: „There is someone in my head, but  it's not me".
Într-o traducere: „Am pe cineva în mintea mea,dar nu sunt eu". Atunci a fost momentul în care am găsit cuvintele potrivite și în care un băiat a intrat pe o ușă în mintea mea, întârziind la o oră de istorie în liceu. A fost tot ce aveam nevoie ca să pot scrie  povestea unui personaj ce avea să poarte numele de Raven și să mă ajute să ajung unde sunt azi. Așa că, am lăsat continuarea acelei serii și am scris povestea lui. Nu aveam așteptări mari. Mă bucuram doar să știu că încă mai aveam cuvinte ca să mai pot spune alte povești. Că s-a întâmplat ca cititorii să-l îndrăgească, a fost cu totul altceva. Ceva neașteptat, dar care a meritat din plin. Am finalizat povestea lui în vara respectivă și am rescris-o de la 0 pentru mine, simțind că aș fi putut să spun povestea mai bine. Imediat după aceea am început să primesc mesaje de la cititori în care îmi spuneau că vor mai mult, că își doresc o continuare. Mi-am zis: poate cândva. Știam că anul  următor școlar era chiar ultimul din liceu și că aveam un examen important. Mi-am fixat prioritățile și, când mai aveam timp, mă întorceam la volumul II din seria menționată anterior la care am scris până prin ianuarie, anul trecut când am și finalizat-o. Raven îmi mai bântuia mintea uneori, însă l-am lăsat să stea cu alte personaje din mintea mea care-și așteptau rândul. A urmat anul 2021 în care nu am mai scris nimic până în ziua în care am dat ultima probă a examenului de Bacalaureat.
Ei bine, de aici începe partea interesantă. Cred că era începutul lunii iulie când am luat primul volum din Raven, l-am mai recitit o dată, am mai adăugat/șters paragrafe și l-am trimis la editură spre finalul lunii august. Câtă vreme așteptam un răspuns m-am ocupat de ce aveam nevoie pentru a aplica la facultate și mi-am spus că nu am nimic de pierdut dacă încerc să scriu o continuare. Și am scris și am tot scris, iar nu la mult timp am primit un mail în care mi se spunea că manuscrisul a fost acceptat. Lunile care au urmat au trecut repede.
Facultatea am făcut-o atunci în mediul online, zilele treceau și m-am trezit în luna decembrie, când am ales coperta și am primit manuscrisul tehnoredactat cu niște detalii minunate.
Mai departe lucrurile au decurs așa: februarie - sesiunea (nu am scris nimic), au mai urmat câteva luni de online în care primeam multe poze și mesaje frumoase de la cititori, trăind momente frumoase admirând pozele și citind recenziile lor. Totuși, mi se părea ireal. De la a scrie pe o aplicație online, la a semna cărți în librării? Ce mi s-a părut cel mai real a fost un moment în care, după ce am început facultatea fizic și am început să folosesc trenul ca mijloc de transport mai des, am văzut o persoană citind Raven în fața mea, fără să știe că eu eram cea care a scris cartea. Am păstrat tăcere, aruncând un ochi din când în când la reacțiile ei. Am încercat să relatez ultimul an și jumătate din viața mea, până în prezent, când abia ce încep să conștientizez că urmează să se publice continuarea lui „Raven".
Recunosc că nu am fost deloc pregătită pentru ce avea să urmeze. Oamenii să aibă cărțile mele în bibliotecile lor? Să le găsesc în librării? Să fie nevoie să-mi organizez timpul pe parcursul facultății ca să am timp de toate? Mi se părea imposibil. Nu o să neg, a fost greu, dar a meritat. A meritat, pentru că am învățat multe.
Raven m-a învățat multe, cum ar fi că fiecare om pe care-l întâlnim reprezintă un moment sau o lecție. Cum ar spune April: „Se spune că fiecare om reprezintă o lecție. Tu ești cea mai grea, Raven". Însă, nu am fi noi fără acele lecții. De aceea am menționat de mai multe ori momentele. Raven mi-a spus mie odată că viața aceasta este compusă din momente, ca cele în care oamenii se uitau diferit la mine când le ziceam că urmez un  profil real atât la liceu cât și la facultate, deși scriu.
Unii poate sunt curioși de ce am ales asta. Pur și simplu am făcut-o. Îmi place să am cunoștințe în multe domenii, îmi place să știu multe lucruri.
Tot Raven mai spune că viața este ciudată. Și îl cred. La urma urmei, voiam să-i scriu povestea ca pe o distragere și a ajuns să fie cel mai important personaj al meu acum. El m-a învățat următoarele și aș dori să citez din nota de la finalul volumului I: „Raven m-a învățat că suntem la vârsta la care dăm de cei mai temporari oameni.
Raven m-a învățat că lipsurile se compensează în alte părți. Că mereu există un echilibru.
Raven m-a învățat că fiecare om deține puterea de a se vindeca singur. Asta nu înseamnă că oamenii nu se vindecă unii pe alții, ci fac schimb de bucăți din suflet și dau de unde au mai mult. Din nou, echilibrul.
Vezi, Raven? M-ai învățat ce înseamnă echilibrul când erai pe marginea prăpastiei, pe o ață subțire deasupra unui abis. Acum tu trebuie să înveți să nu mai cauți liniștea făcând gălăgie. O sperii".
Ca orice poveste, ar trebui să am pregătit un final, nu? O să închei aici cu mulțumiri cititorilor mei minunați, ție, care ai ajuns până aici și ai citit o parte din haosul meu și celor de la Editura Creator că s-au ocupat atât de frumos de povestea lui Raven și care mă suportă de fiecare dată când îi înnebunesc cu mesaje.
Vă doresc lecturi frumoase, cititori dragi!
Atașez mai jos un link către pagina de Facebook
și către Raven:
https://www.facebook.com/saradustautor
 
https://www.libris.ro/raven-si-vocile-din-capul-
lui-sara-dust-LIB978-606-029-508-2--p27201230.html?
gclid=Cj0KCQjwl92XBhC7ARIsAHLl9akREcDg7-
BnowblhCcgnnVtnCQFPgXTI_dA7uN21ggJxvAVW-
g2LGwaAgwqEALw_wcB
Sara, și noi îți mulțumim că exiști și că te-am descoperit!
Sperăm ca tot mai mulți să te descopere, să te citească și să te iubească!
Ovidiu Dan
(Vom reveni.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:32 Ora standard a Europei de Est