Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Culorile Europei prin ochii noștri”

La Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea

„Culorile Europei prin ochii noștri”

„Un eveniment atât de important – precum Ziua Europei - este o ocazie specială pentru toți europenii, iar pentru a-l marca ne-am îmbrăcat haine de sărbătoare și am cules cele mai mândre flori pentru a i le dărui. Ne-am deschis apoi larg sufletele pentru a arăta Europei câtă bucurie și căldură încape într-un român, iar vibrațiile au apărut îndată.

 Timp de o săptămână freamătul și voioșia au invadat școala, pentru că pe tot parcursul acestei săptămâni, s-au împletit activități, care de care mai atractive, mai interesante, iar la finalul ei, am deschis lumii larg porțile școlii. Așa am putut afla despre „România și Parlamentul european”, o activitate de diseminare, o prezentare power point care, în acordurile imnului Uniunii Europene, a invadat  holurile școlii (profesor coordonator, Pasula Petru). Am legat  această activitate de o alta, intitulată „O inovație pentru un viitor mai bun”, pentru o Europă mai curată, o activitate practică de prezentare a unei inovații și realizare a unui experiment al cărui rezultat  ar putea sensibiliza comunitatea și factorii de decizie cu privire la fenomenul poluării (profesor coordonator, Marin Bica).
 Am descoperit apoi “Valorile culturale europene” în cadrul unor prezentări, a unor ample dezbateri pe marginea valorilor autentice, unele dezvelite de privirile curioase ale copiilor la biblioteca școlii, iar altele oferite de dascăli (profesori coordonatori, Moza Monica și Gâdoiu Luminița).
 În cadrul unei „călătorii”, am pornit „Să cunoaștem EUROPA”, iar ca să nu pierdem nimic, am așternut pe hârtie rânduri scrise în franceză, engleză și germană și am zugrăvit în minutate culori  locurile vizitate (profesori coordonatori, Ochiș Rodica și Mureșan Ioana).
 Pentru un timp, ne-am așezat puțin la noi în școală ca să savurăm gustul dulce al succeselor,  prezentate  în cadrul activității „Școală românească, rezultate europene”. Aurul, argintul, bronzul și mențiunile, obținute de elevii noștri la Olimpiada națională  de astonomie și astrofizică, matematică, limba și literatura română (Concursul național „Ionel Teodoreanu”), concursul național “Micul matematician”, concursul național „Olimpicii cunoașterii”, concursul internațional de muzică ușoară „Suflet de stea”, examenele „Cambridge” și multe alte compețiții și proiecte încununează  eforturile și sacrificiile merituoșilor copii și dascăli – europeni”, după cum ne-a declarat profesor psiholog Claudia Trifa, coordonatorul principal al acestor manifestări.
 Vineri (8 mai 2009), „veselia culorilor și armonia formelor și-au dat mâna în activitatea-concurs „Culorile Europei”- activitate inclusă în proiectul eTwinning “Happy Europe Day” în care școala noastră e parteneră alături de alți 82 de parteneri din Europa. De la cei mai mici până la cei mai mari, cu toții au fost antrenați, atât în perioada premergătoare concursului, când fiecare clasă a trebuit să se documenteze despre țările din Uniunea Europeană și să-și aleagă un simbol reprezentativ, cât și la proba propriu-zisă (desenele pe asfalt, de vineri, activitate derulată pe aleea din fața școlii)”.
 Soarele mirat sta-n loc să admire operele copiilor, încântat de entuziasmul și talentul lor,  căci desenele lor delectau privirea și bucurau sufletul privitorilor.
 În urma jurizării, cele mai reușite lucrări au fost premiate cu diplome și cadouri (baloane, stegulețe, brelocuri, insigne, șepcuțe, tricouri, cărți de colorat, hărți, semne de carte, mousepad) oferite de reprezentantul Prefecturii Bihor, dna Nicoleta Balaci, consilier afaceri europene. Desenele pe care elevii le-au pregătit pentru această zi au fost adunate într-o expoziție, intitulată „Culorile Europei”. În toată această suită de manifestări, dedicate Zilei Europei, derulate pe întreaga săptămână, au fost implicate zeci și zeci de copii, sub coordonarea a 27 de învățători, cinci profesori (prof. psiholog Claudia Trifa, Hoffman Renata, Rodica Măduța, Georgiana Vancu și Ioana Mureșan), precum și directorul școlii, prof. dr. Florian Hava.
 „Meciul generațiilor”
 Tot sub „Culorile Europei”, vineri, pe terenul de sport, s-a desfășurat un meci de handbal între echipele reprezentative ale claselor a VII-a și a VIII-a, organizat de profesorii de specialitate, Olga Mușat, Veronica Diaconu și Ene Costel, fiind arbitrat de foști elevi ai școlii, actuali jucători (Cristian Muțiu și Ionuț Dacău).
 Așadar, anul acesta, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, Ziua Europei a fost sărbătorită în chip special..., cum nu s-a mai văzut! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Culorile Europei prin ochii noștri”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:50 Ora standard a Europei de Est