Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Sănătate cu de toate”

Educația pentru sănătate, fie ea formală sau nonformală, e bine să înceapă cât mai devreme!

,,Sănătate cu de toate”

,,Ai grijă de corpul tău, pentru că este singurul loc în care va trebui să trăiești", spunea Jim Roha, scriitor, predicator, autor de cărți despre dezvoltarea personală.

Având în vedere că sănătatea unui adult depinde în mare măsură de stilul de viață pe care l-a avut încă din perioada copilăriei, consider că este absolut necesar ca educația pentru sănătate, fie ea formală sau nonformală, să înceapă cât mai devreme, să continue pe toată perioada școlarității și să se întrepătrundă cu toate canalele extrașcolare, emisiuni tv/,,Sănătate cu de toate" (TVR 2), ,,Medicool"(Antena 1), Florentina Opriș ,,Sport, dietă și-o vedetă", cărți, și nu în ultimul rând prin activități extrașcolare, cum ar fi proiectele educative. Prin intermediul proiectelor educative putem să aducem un plus de educație, un plus de cunoștințe, deprinderi și obiceiuri din surse nonformale, surse care plac atât de mult elevilor. Astfel a luat naștere și proiectul ,,Sănătate cu de toate", care își propune educarea copiilor, indiferent de vârsta acestora, de mediul/școala  în care învață în vederea creării unui stil de viață sănătos. Păstrarea sănătăţii şi lupta cu bolile constituie preocupări ale omului încă din cele mai vechi timpuri. Însă, ţinând cont că în ultima vreme ne confruntăm cu creşterea frecvenţei unor boli grave (cancerul, bolile de nutriţie, tabagismul, alcoolismul, bolile cardiovasculare etc.), se impune a lupta pe toate fronturile pentru a schimba atitudinile defectuoase care pot duce la un viitor plin de vicii, care duc la boli grave.
Pornind de la faptul că relațiile dintre cunoștințele și conștiința elevului sunt cu totul diferite, mi-am  propus prin acest proiect educativ să informez elevii participanți ce au de făcut pentru prevenirea bolilor, pentru a avea o viață îndelungată, fără să experimenteze starea de boală și să formez copiilor unele deprinderi de viață sănătoasă. Dorim să formăm acestor elevi un stil de viață sănătos prin intermediul activităților:
1.,,O zi pentru o viață fără tutun", activitate susținută în colaborare cu D.S.P. Bihor, prin intermediul doamnei consilier superior Carmen Dinescu
2.,,Fumatul, vaparea (fumatul dintr-o țigară electronică sau un vaporizor) și dispozitivele de vapat", activitate susținută în colaborare cu Centrul de prevenire, evaluare și consiliere antidrog Oradea, reprezentat de doamna Ilinca Șandor
3.,,Efectele și riscurile consumului de substanțe psihoactive. Identificarea modalităţilor sănătoase de petrecere a timpului liber, ca alternativă la consumul de droguri", activitate susținută în colaborare cu Centrul de prevenire, evaluare și consiliere antidrog Oradea, reprezentat de doamna Ilinca Șandor
4.,,Alimentație sănătoasă - piramida alimentelor", activitate susținută în colaborare cu D.S.P. Bihor, prin intermediul doamnei consilier superior Carmen Dinescu
5.,,Dinții noștri - sănătatea noastră", activitate susținută cu sprijinul cabinetului dentar DENTAL NET, condus de doctor Șipoș Lucian
6.,,APA - Comoara de preț a Terrei", activitate susținută de doamnele prof. Liliana Canalaș și Popa Gina din cadrul C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea
7.,,Vaccinul AntiCovid-19", activitate susținută de doamna profesor itinerant și de sprijin Susa Gabriela Maria C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea
În cadrul proiectului au fost implicate 25 de cadre didactice, plus coordonatorul, din 13 școli ale județului Bihor și o școală din Județul Arad/ orașul Arad, după cum urmează: prof. Șaitoș Alina, Avram Simona, Checicheiș Sanda, Tocaciu Veronica, Onița Claudia Daniela (Șc. Gimnazială Nr. 11 - Oradea), Urs Marcela (Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" - Oradea), Pop Dorina (Școala Gimnazială ,,Octavian Goga" - Oradea), Mariana Todoran (Lic. Teoretic ,,Lucian Blaga - Oradea), Buzulică Brândușa (Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici" - Oradea), Crișan Florica (Colegiul Național ,,Octavian Goga" - Marghita), Kormendi Gyula Iosif  (Școala Gimnazială ,,Zelk Zoltan" - Valea lui Mihai), prof. drd. Șerfezi Ioana Aurelia (Școala Gimnazială Nr. 1 - Sântandrei), prof. Bodiuț Roxana (Școala Gimnazială ,,Alexandru Roman" - Aușeu), Haios Temena (C.S.E.I. Nr. 1 - Oradea), Șandor Gabriela Maria Adriana  (C.S.E.I. Nr. 1-  Popești), Daniela Silaghi (C.S.E.I. Nr. 1-  Popești), Popa Mariana Gina (C.S.E.I. „Orizont" - Oradea), Canalaş Liliana (C.S.E.I. „Orizont" - Oradea), Dume Camelia, Cărădan Adina (C.S.E.I. „Orizont" - Oradea), Indrecan Simona (C.S.E.I. ,,Orizont" - Oradea), Olaru Mocan Teodora (Liceul Tehnologic Special  Nr. 1 - Oradea), Nagy - Rusu Gabriela Doris, Bruțiu Lucia, Ardelean Ileana (C.S.E.I. - Arad).
Activităţile au fost astfel alese încât să vină în întâmpinarea nevoilor fundamentale de educaţie ale oricărui adolescent, (11-15 ani) astfel încât formarea unui stil de viaţă sănătos să devină o condiţie esenţială pentru dezvoltarea armonioasă a personalităţii elevului.
Prof. Susa Gabriela Maria,
C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Sănătate cu de toate”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:27 Ora standard a Europei de Est