Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea este partener EU GREEN

Cooperare academică la nivel european

Universitatea din Oradea este partener EU GREEN

Alianțele universitare reprezintă „clubul" cel mai select a ceea ce înseamnă cooperarea academică, la nivel european.

Universitatea din Oradea a reușit să devină membru al acestei comunități de elită, astfel Universitatea din Oradea este partener într-un proiect european finanțat cu aproape 14.400.000 de euro.
Nu mai puțin de 31 de solicitanți, universități și consorții academice europene, au aspirat la finanțările Agenției Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). În cele din urmă, au fost selectate doar patru alianțe universitare, printre care și EU GREEN, antantă din care face parte și Universitatea din Oradea.
„Aș spune că este o victorie esențială pentru noi. Am urcat în trenul către Europa. Toate universitățile mari din România fac parte din astfel de alianțe academice. În rândurile celor patru consorții universitare care au primit finanțare europeană, mai e o singură instituție de învățământ superior din România, și anume, Universitatea Tehnică «Gheorghe Asachi» din Iași. Prezența Universității din Oradea în această alianță universitară este cu atât mai importantă cu cât acum, în România, se gândește modificarea legislației cu privire la recunoașterea diplomelor comune europene", explică prorectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. Anca Dodescu (în foto).
EU GREEN este o alianță formată din nouă universități europene: Universitatea din Gavle (Suedia), Universitatea Wroclaw de Mediu și Științele Vieții (Polonia), Universitatea din Parma (Italia), Universitatea D`Angers (Franța), Universitatea Évora (Portugalia), Universitatea Otto von Guericke din Magdeburg (Germania), Institutul de Tehnologie Carlow (Irlanda), Universitatea din Oradea (România) și Universitatea din Extremadura (Spania). Scopul declarat al acestui consorțiu academic este să transforme universitățile membre în „universități ale viitorului".
„EU GREEN își propune să fie un hub de educație, cercetare și inovare sustenabil care să acționeze pentru a furniza soluții la provocări locale sau regionale, soluții apte pentru a fi multiplicate global". Alianța academică din care face parte și Universitatea din Oradea propune un nou model de dezvoltare bazat pe: crearea unei noi generații de cetățeni europeni, contribuții la o mai bună integrare în muncă a tinerilor, întărirea dezvoltării regionale sustenabile, promovarea dezvoltării și a competitivității, implementarea unei reale incluziuni sociale, adaptarea dezvoltării științifice la nevoile, în creștere, ale lumii, promovarea inovației în digitalizare, susținerea proceselor economice și sociale „de calitate" în ceea ce privește redresarea și reziliența post-pandemică.
Practic, în următorii patru ani, EU GREEN beneficiază, din partea EACEA, de 14 milioane de euro, bani care vor fi investiți, de cele nouă universități membre, în proiecte de educație, cercetare, internaționalizare, acces, diversitate și incluziune socială, management inovator sau antreprenoriat pentru sustenabilitate, dezvoltarea unor campusuri universitare sustenabile și sănătoase.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/IP_22_4702

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:37 Ora standard a Europei de Est