Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală”

Cursul internațional de vară

„Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea și partenerii săi au organizat în perioada 25-29 iulie 2022, la Școala Gimnazială Josenii Bârgăului, județul Bistrița-Năsăud, Cursul internațional de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală".

Scopul programului a fost reprezentat de optimizarea nivelului de pregătire a resurselor umane din învățământ prin implicarea profesorilor în activităţi de formare şi dezvoltare profesională continuă prin strategii didactice non-formale. La eveniment au participat peste 40 de cadre didactice, elevi și studenți din județele Bihor, Bistrița-Năsăud și Suceava.
Curriculum-ul evenimentului a inclus următoarele teme:
*Festivitatea de deschidere;
*Vizitarea municipiilor Cluj-Napoca și Bistrița
*Fii responsabil de sănătatea ta! Depistarea precoce a cancerului - interes, preocupare, implicare (dr. Nicolae Călin Sonea, medic-șef, Direcția de Sănătate Publică Bihor);
*Necesitatea antrenamentului fizic pentru prevenirea decondiționării musculo-scheletale (conf. univ. dr. Mariana Lidia Cevei, medic primar Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie, Spitalul de Recuperare Băile Felix);
*Genialitatea generațiilor.Viziunea existenței de a fi Cel mai bun! (Prof. Amelia Bănică);
*„Activitatea fizică - mijloc de combatere a sedentarismului și de prevenire a bolilor asociate acestui comportament" (biolog Carmen Dinescu, Direcția de Sănătate Publică Bihor).
*„Valea Bârgăului istorie și tradiție" - director, prof. Sălăgean Ștefan și prof. Drăguș Gabriela, Școala Gimnazială Tiha Bârgăului
*Ghidajul și prezentarea muzeului - șef secție Muzeu Bistrița, cercetător științific dr. George Marinescu
*„Predarea istoriei în contextul schimbărilor globale geopolitice și educaționale" - inspector școlar, prof. Filip-Sorin Florean, I.S.J. BN
*„Spiritul Marii Uniri" - prof. Dănuț Archiudean, Liceul Tehnologic Grigore Moisil Bistrița
*Intervenție online din Republica Moldova: ,,Importanța parteneriatelor educaționale în contextul schimburilor de experiență internaționale" - prof. Vasile Gîtlan, director adjunct - Liceul  Teoretic ,,Principesa Natalia Dadiani", Chișinău / „Strategii de formare a responsabilității și autonomiei la elevii de vârstă școlară mică prin activităţi extrașcolare" - conf. univ. dr. Liliana Posțan, metodist superior al Centrului Republican pentru Copii și Tineret Artico, Republica Moldova „Rolul activităților de voluntariat în creșterea gradului de responsabilizare și a disponibilității de implicare în activități nonformalela copii și adolescenți" - consilier educativ, prof. Simona Viorica Archiudean, C.S.E.I. Nr.1 Bistrița, președinte al Asociația Tineri pentru Comunitate Bistrița, prof. Cristina Maria Hangea
*„Educație prin proiecte educative" - prof. Violeta Gabriela Rogozan, inspector educaţie permanentă, I.S.J. BN
*Excursie tematică ,,Istorie, spiritualitate, artă populară" având ca obiective turistice: Muzeul Memorial Liviu Rebreanu, Muzeul Grăniceresc Năsăudean, Muzeul Memorial George Coșbuc, Colecţia de artă populară Silvia-Floarea Tóth, Mocod, Mănăstirea Izvorul Tămăduirii, Salva
*Sesiune de discuții și concluzii, prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blandul, Universitatea din Oradea, D.P.P.P.D.
*Evaluare finală;
*Festivitatea de închidere.
La finalul celor cinci zile de curs, toți participanții și-au declarat satisfacția de a fi participat la activitățile propuse, precum și disponibilitatea de a aplica cele învățate în munca cu elevii lor, principalii beneficiari ai întregului program de formare profesională continuă.
Prof. univ. dr. Valentin Blandul

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:53 Ora standard a Europei de Est