Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dora Pop a ales Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea

„Vacanță la Roma”, școală la Oradea!

Dora Pop a ales Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea

Dora Pop s-a născut la Șimleu Silvaniei și a copilărit în Italia. A făcut liceul la Roma, dar a decis să vină la Oradea, pentru studiile universitare.

„Bacul a fost superb, acolo. Am fost la un liceu de filologie. Am dat examen din mai multe limbi străine. Da, am fost tentată să rămân la Roma, pentru a face o facultate. Dar am aflat de Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea, prin intermediul unei școli de vară, și am decis să vin aici. A contat mult faptul că aici am primit informații despre burse, profesori, oportunități, internshipuri", spune Dora Pop, studentă în anul II.
Dora vorbește cinci limbi străine, e foarte apreciată de profesorii ei și se numără printre voluntarii Școlii de Vară „POLIS". „Am ales Relațiile Internaționale pentru că, de mică, am fost curioasă să știu cât mai multe despre lume și despre mecanismele care pun în mișcare banii, politica, economia... Mă interesează, în mod special, actorii internaționali importanți și politica externă".
Studenta de 21 de ani spune că are o listă cu ceea ce vrea să facă în viață și nu e dispusă să renunțe la niciun punct de acolo. „Sunt deseori întrebată ce vreau să fiu. Mi-ar plăcea să lucrez în domeniul relațiilor internaționale, undeva în Franța. Sunt concentrată spre viitor și deschisă la experiențe noi și cunoaștere. Desigur, vreau să fac și masterul. Să învăț cât mai mult, să adun experiențe, să mă implic".
Fiindcă, la un moment dat, s-a gândit că o carieră politică poate fi atractivă, Dora Pop s-a înscris și la cursurile Departamentului de Științe Politice și Științe ale Comunicării. „E o variantă pe care nu o exclud... Poate, dacă lucrurile s-ar mai limpezi în viața politică, ideea ar fi mult mai tentantă. Dar, la cum stau lucrurile acum, mă tem că, în politică, aș deveni un Vadim Tudor", spune tânăra râzând. „Am o personalitate puternică...", adaugă ea, zicând că se vede lucrând la Parlament, fie ca expert, fie în calitate de... ales.
„Orice ar fi să fac, trebuie să fie un job: dinamic, provocator, incitant. Cred că am o gândire critică bine dezvoltată și, prin urmare, aș putea deveni analist politic. Oradea pare că duce lipsă de așa ceva...", socotește Dora Pop, studenta chemată la Cluj, dar care a ales să deprindă și tainele politicii tot la Universitatea din Oradea.
Dora Pop e un bun argument pentru ideea că o a doua specializare universitară, complementară celei dintâi, este un plus pentru orice absolvent de studii universitare, sporindu-i șansele de reușită în viață.
„Studentă model", spune conf. univ. dr. Cristina Matiuța, profesoara Dorei Pop.
„Mă bucur că Dora a ales să studieze la universitatea noastră, după studii liceale în sistemul de învățământ italian. Interesul copiilor unor români din diaspora de a continua studiile universitare în țară e un fapt îmbucurător pentru noi, reînnodând astfel legăturile cu România. Dora este o studentă foarte muncitoare, deprinderile ei de a munci temeinic, formate în sistemul de învățământ italian, sunt atuuri evidente", zice, despre Dora Pop, profesoara ei, conf. univ. dr. Cristina Matiuța. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:18 Ora standard a Europei de Est