Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Educației a vizitat șantierul Campusului Școlar pentru Învățământ Special

Ministrul Sorin Cimpeanu a fost însoțit de președintele Ilie Bolojan și primarul Florin Birta

Ministrul Educației a vizitat șantierul Campusului Școlar pentru Învățământ Special

Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, s-a deplasat marți, 26 iulie 2022, la șantierul Campusului Școlar pentru Învățământ Special, în cadrul unei vizite de lucru la Oradea. Acesta a fost însoțit de Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, și Florin Birta, primarul Municipiului Oradea.

Sorin Câmpeanu a vizitat mai multe spații în corpurile de clădire aflate în lucru. Președintele Consiliului Județean Bihor a prezentat stadiul lucrărilor și utilitatea campusului, ce dotări vor exista și care sunt următoarele etape ale proiectului.
Campusul Școlar pentru Învățământ Special este o investiție a Consiliului Județean Bihor, care a ajuns la un stadiu de execuție de 75%. Se lucrează la montarea tâmplăriei interioare, la pardoselile interioare, mobilarea grupurilor sanitare la corpurile 1, 2, 3, 4, 5, 6 și finisarea exterioară și interioară a celor două corpuri vechi care s-au restaurat. Amenajările exterioare sunt executate în proporție de 80%.
Campusul este compus din opt corpuri de clădire și va avea dotări și facilități moderne.
Cele opt clădiri vor deservi diverse activități:
C1 - Învățământ preșcolar și primar (P+2E) - 23 săli de clasă, cabinete psihopedagogie, săli multifuncționale (suprafața utilă: 2.418 mp);
C2 - Învățământ gimnazial și bibliotecă (P+3E) - 18 săli de clasă, cabinete psihopedagogie/kinetoterapie, bibliotecă (suprafața utilă: 1.688 mp);
C3 - Internat (S+P+4E) - adăpost ALA, depozite, 53 camere - 140 locuri, zone multifuncționale/ jocuri (suprafața utilă: 4.791 mp);
C4 - Cabinete medicale (P+1E) - nouă săli de clasă, sală kinetoterapie, cabinete medicale/ psihopedagogic/ stomatologic (suprafața utilă: 1.476 mp);
C5 - Sală de mese (S+P) - săli depozitare/ preparare, spații frigorifice, bucătărie, sală de  mese (suprafața utilă: 976 mp);
C6 - Bazin hidtroterapie (Sp+P) - bazin hidroterapie, vestiare (suprafața utilă: 656 mp);
C7 - Ateliere de practică (P+Ep) - ateliere practică, săli multifuncționale, sală evenimente (suprafața utilă: 1.797 mp);
C8 - Sală de sport (P) - săli activități sportive, vestiare, depozite echipamente (suprafața utilă: 1.578 mp).
Valoarea actualizată a proiectului este 91.505.660,47 lei, inclusiv TVA. Executantul este asocierea de firme: SC Drum Asfalt SRL, SC Trameco SA, SC Vega `93 SRL și SC Struktoplan SRL. Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este august, 2023.
Campusul școlar pentru învățământ special este situat în Municipiul Oradea, pe strada Ceyrat.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:34:57 Ora standard a Europei de Est