Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Educației a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, recent reabilitat

Astăzi, 26 iulie,

Ministrul Educației a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, recent reabilitat

Aflat în vizită de lucru la Oradea, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, însoţit de primarul Florin Birta, a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul". Unitatea de învățământ a fost supusă unor ample lucrări de reabilitare termică, dar şi de refacere a reţelelor de apă, canalizare, încălzire şi curent electric.

În cadrul întâlnirii, au avut loc discuții cu privire la dotarea atelierelor şi laboratoarelor cu infrastructură educaţională specifică, modernă, pentru formarea unor deprinderi practice, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Ministrul Cîmpeanu s-a arătat plăcut impresionat de dotările unității de învățământ și de modul prin care se dorește menținerea, dar și creșterea numărului de elevi înscriși în învățământul dual, prin oferirea unui proces educațional la standarde europene.
Valoarea lucrărilor de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" este de 4.960.831,72 lei, fără TVA, acestea fiind executate de către SC Constructorul Sălard SRL, în cadrul proiectului: „Reabilitarea infrastructurii educaţionale pentru învățământul profesional și tehnic și învățarea pe tot parcursul vieții în cadrul: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", str. Poieniţei nr. 25, municipiul Oradea, jud. Bihor".
„Municipalitatea este interesată să continue investițiile în unitățile de învățământ, iar în ce privește învățământul dual avem o bună colaborare între primărie, școală și părinți. Firmele sunt parte din susținerea acestui sistem și sunt interesate când văd că lucrurile funcționează. Continuăm să asigurăm o masă caldă, în fiecare zi, atât elevilor care vin din județ, cât și celor din Oradea, încercând astfel să sprijinim cât mai mult învățământul dual", a punctat primarul Florin Birta.
La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" au fost executate lucrări de reabilitare a infrastructurii educaționale, pentru șase corpuri de clădire, urmând să fie dotate corespunzător trei ateliere, necesare desfășurării activităților specifice învățământului profesional și tehnic.
S-au realizat următoarele lucrări:
Corp C 1: s-au amenajat grupuri sanitare; au fost executate rețelele interioare, finisajele interioare, placări cu gresie și dotarea lor cu obiecte sanitare necesare; tencuielile exterioare; anveloparea clădirii; trotuarele de protecţie au fost refăcute; sistemul de colectare a apelor pluviale a fost înlocuit; s-a realizat instalația de curenţi slabi.
Corp C 5: dotarea spațiilor destinate cursurilor de coafură.
Corp C 8: au fost reamenajate grupurile sanitare de la parter; s-a recompartimentat spațiul în vederea amenajării unui grup sanitar pentru persoane cu dizabilități, placarea cu gresie și faianță, reparații la tencuieli și refacerea finisajelor, inclusiv dotarea cu obiecte sanitare și radiatoare; a fost închis accesul din exterior și se va deschide alt acces din interiorul clădirii; tencuielile exterioare; anveloparea clădirii cu polistiren expandat de 15 cm; refacerea trotuarelor de protecție; s-a înlocuit sistemului de colectare a apelor pluviale.
Corp C 9:  acoperișul tip terasă necirculabilă a fost reabilitat integral; pardoselile calde de la nivelul parterului au fost desfăcute și refăcute; tâmplăria a fost înlocuită integral; tencuielile exterioare au fost desfăcute, respectiv s-a executat anveloparea clădirii; sistemul de colectare a apelor pluviale a fost înlocuit; instalația electrică interioară, instalația sanitară și instalația de încălzire au fost refăcute.
Corp C 10: s-a executat anveloparea clădirii; trotuarele de protecție au fost executate; sistemul de colectare a apelor pluviale a fost înlocuit; instalația de curenți slabi și finisajele din zonele de intervenție au fost refăcute; învelitoarea din țiglă a fost înlocuită.
Corp C 11- C 12: au fost amenajate grupuri sanitare; acoperișul a fost reabilitat integral; s-a executat anveloparea clădirii; pardoseala de la nivelul parterului a fost refăcută; a fost înlocuită învelitoarea integrală; a fost înlocuită instalația electrică; au fost înlocuite instalațiile sanitare și instalațiile de încălzire.
Dotări ateliere: osciloscop digital; generator de funcții; sursa reglabilă; posturi de lucru (scaun coafor/frizer); elevator tip foarfecă; tester diagnoză; compresor cu șurub. (B.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ministrul Educației a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", recent reabilitat.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:50 Ora standard a Europei de Est