Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Universitatea de vară” de la Oradea, ediția 2022

În perioada 11 - 22 iulie, s-a desfășurat

,,Universitatea de vară” de la Oradea, ediția 2022

La deschiderea unei expoziții folosim cuvântul „vernisaj", iar la finalul acestuia „finisaj".

Pe data de 11 iulie 2022, a avut loc momentul de începere a unui eveniment inedit pe care l-am numit sugestiv ,,Universitatea de vară" prin vernisarea expoziției dedicate Campusului universitar Oradea în prisma celor mai reușite proiecte studențești realizate în anul școlar 2021-2022.
După acest moment festiv, a urmat, începând din incinta Bibliotecii Universității din Oradea, un prim itinerar de prezentare a locurilor propuse spre analiză și regândire, conform programului anunțat: „Strada Universității versus Forumul universitar". 
În data de 22 iulie 2022, participanții au luat parte la finalizarea acestor activități interdisciplinare, printr-un itinerar expozițional, în situ care a pornit de la punctul de ACCES/SCENA FORUM UNIVERSITAR, și prin traversarea celor șase locații studiate, ajungând la noul ACCES/OBELISC propus pentru BIBLIOTECA UNIVERSITARĂ. În această locație academică, martoră multor evenimente de anvergură, s-a realizat dezbaterea acestui finisaj.
Participanții și îndrumătorii acestor 11 zile dedicate Campusului universitar Oradea, sunt siguri  că au atins scopul programului propus. ,,Prin documentare, relevare și discurs interdisciplinar, am ajuns mai aproape de valorile arhitectural-urbanistice ale acestui loc protejat din punct de vedere istoric-artistic. Redescoperind această moștenire de excepție, am reușit să aducem câteva idei esențiale, pentru punerea în valoare a acestui spațiu, ce reprezintă imaginea și funcțiunea de primire-împărtășire a cunoștințelor universitare", a declarat doamna decan al Facultății de Construcții, Cadastru și Arhitectură, prof. univ. dr. Marcela Prada.
Itinerarul a fost realizat de către șase echipe, astfel:
Ø  Echipa 1 a conturat idei pentru ACCESUL și SCENA noului FORUM.
Ø  Echipa 2 a relevat și a reconvertit parțial funcțiunile de la clădirile portarilor (monument istoric din 1912).
Ø  Echipa 3 a conturat noul CENTRU din acest FORUM UNIVERSITAR.
Ø  Echipa 4 a regândit scuarul-GRĂDINA FORUMULUI (sit istoric protejat din 1912).
Ø  Echipa 5 a relevat fosta casa subofițerilor (monument istoric din 1912) cu speranța să devină în viitor SEDIUL INTERDISCIPLINAR AL UNIVERSITĂȚII DE VARĂ ORADEA.
Echipa 6 a reconturat accesibilitatea pentru Biblioteca Universitară și a căutat locul pentru OBELISCUL FORUMULUI UNIVERSITAR
 ,,Universitatea de vară, ediția 2022, se bucură de un succes binemeritat. Am creat o echipă care a muncit foarte mult, înțelegând importanța frumosului și generosului spațiu oferit de Universitatea din Oradea", a concis doamna decan. (B.C.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Universitatea de vară” de la Oradea, ediția 2022.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:53 Ora standard a Europei de Est