Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două decenii de cercetare științifică geografică de nivel doctoral la Universitatea din Oradea

Simpozion aniversar

Două decenii de cercetare științifică geografică de nivel doctoral la Universitatea din Oradea

La aniversarea a 20 de ani de cercetare științifică geografică, organizată la nivel de studii doctorale, Școala Doctorală de Geografie din cadrul Facultății de Geografie, Turism și Sport (F.G.T.S.) a Universității din Oradea, în parteneriat cu școlile doctorale de geografie din: Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Universitatea Ovidius din Constanța și Universitatea de Stat din Moldova din Chișinău, organizează, în perioada 21-23 iulie 2022, sesiunea anuală de comunicări științifice a studenților doctoranzi.

Manifestarea științifică și activitățile de teren se vor derula în stațiunea balneoclimatică Stâna de Vale, la baza didactică Gaudeamus a Universității din Oradea.
 Pe parcursul celor două zile de dezbateri, doctoranzii geografi și îndrumătorii lor propun 20 de teme de mare actualitate pentru societate: stațiunea balneoclimatică Stâna de Vale, trecut, prezent și perspective; valorificarea turistică a patrimoniului natural și antropic cu studii de caz din diverse areale ale României; ecoturism în arii urbanizate; riscuri climatice; cercetări pedologice în situri arheologice; utilizarea realității virtuale pentru promovarea și conservarea patrimoniului natural și antropic; calitatea aerului; calitatea și valorificarea apelor subterane și de suprafață, aplicații GIS în societate etc.
Comitetul științific este format din conducători de doctorat și reprezentanți ai școlilor doctorale din universitățile partenere: prof. univ. dr.  Vitalie Sochircă (Universitatea de Stat din Moldova), conf. univ. dr. Veronica Hrițcu (Universitatea din Cernăuți, Ucraina), conf. univ. dr. Dumitru Mihăilă (Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava), conf. univ. dr. Marius Lungu (Universitatea Ovidius din Constanța), respectiv Universitatea din Oradea (prof. univ. dr. Ovidiu Gaceu - directorul școlii doctorale; prof. univ. dr. Dorina Camelia Ilieș, prof. univ. dr. Martin Olaru, prof. univ. dr. Jan Wendt, prof. univ. dr. Mihai Vodă și prof. univ. dr. Alexandru Ilieș (decanul F.G.T.S.).
 Având o tradiție de 20 de ani, Școala Doctorală de Geografie a Universității din Oradea, întemeiată de prof. univ. dr. Nicolae Josan, prof. univ. dr. Gheorghe Măhăra și prof. univ. dr. Gheorghe Neamu, are azi un număr de 35 de doctoranzi, îndrumați de șase conducători de doctorat și de șase conferențiari universitari (în comisii de îndrumare) din cadrul Departamentului de Geografie, Turism și Planificare Teritorială a instituției orădene.
Comitetul de organizare este format din: lector univ. dr. Marius Stupariu (Universitatea din Oradea), dr. Dan Mircea Mihalea (A.B.A. Crișuri Oradea), conf. univ. dr. Ștefan Baias (Universitatea din Oradea), dr. Mihaela Ungureanu (Agenția de Management al Destinației Bihor), asist. univ. Tudor Caciora (Universitatea din Oradea). (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:22 Ora standard a Europei de Est