Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Steluța în căutarea Magiei tale”

Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională

,,Steluța în căutarea Magiei tale”

Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională ,,Steluța în căutarea Magiei tale" l-am descoperit pe internet. Mărturisesc că mi-a plăcut în primul rând titlul, apoi m-a emoționat foarte mult povestea Steluței, povestea lui Andrei, un copilaș căruia i-a plăcut mult să citească, ,,chiar și atunci când doar urechile mai erau deschise".

Acest proiect face parte din programul ,,Andrei citește", care a apărut în momentul când Andrei s-a transformat într-o steluță. Copiii mei de clasa a treia au fost foarte impresionați când au aflat povestea Steluței, care dorește să exploreze și să învețe despre lume, să descopere magia vieții de pe Pământ. Cel mai mult i-a impresionat când au aflat că Steluța-Andrei va privi prin ferestre la ei, la copiii care citesc.
Și uite așa, încet-încet, alături de Steluță, am început să explorăm lumea magică a emoțiilor, alături de alți peste 6.000 de copii și 300 de cadre didactice.
Proiectul național ,,Steluța în căutarea Magiei tale", inițiat de Asociația ,,Andrei suntem toți" s-a derulat pe parcursul a 13 săptămâni, din 15 septembrie până în 15 decembrie 2021 și a constat în implementarea la clasă a cinci activități pentru elevi, oferite de organizatori. Fiecare activitate a abordat o emoție diferită și lucrul cu aceasta. Am participat la cele două formări pentru cadrele didactice, un webinar online ,,Steluța în căutarea Magiei tale" și o conferință națională, cu tema ,,Poveștile în viața copiilor". Împreună cu părinții elevilor, am participat la un eveniment de educație parentală, cu tema ,,Dezvoltarea emoțională a copiilor prin povești".
Activitățile acestui proiect reprezintă un adevărat sprijin în activitatea creativă, pe care cadrul didactic o desfășoară la clasă, cu scopul de a dezvolta abilitățile socio-emoționale ale copiilor.
Dezvoltarea timpurie a abilităţilor socio-emoţionale contribuie la adaptarea socială și școlară a copiilor, la reușita școlară. O dată conturate trăsăturile de caracter, se pun bazele formării și dezvoltării armonioase a adultului de mâine.
Prima activitate a constat în lecturarea cărții ,,Steluța". Cu multă emoție și curiozitate am descoperit Steluța,care ne-a însoțit în călătoria noastră prin toate activitățile proiectului, în discuțiile noastre despre emoțiile pozitive și negative, despre responsabilitatea și consecințele acestora.
Am participat la toate activitățile proiectului. Împreună am explorat TRISTEȚEA, am descoperit vocea interioară/unicitatea personală, am trăit CURIOZITATEA, ne-am manifestat IUBIREA, RECUNOȘTINȚA, CURAJUL. Toate discuțiile de la clasă și exemplele concrete de situații i-au ajutat pe elevi să se înţeleagă mai bine şi să se dezvolte din punct de vedere emoţional.
La final de proiect, elevii au aflat că pot avea mai multe sentimente/emoții în același timp, au învățat să fie mai receptivi la nevoile lor emoționale, au găsit cuvintele cele mai potrivite care să exprime emoțiile. Totodată, elevii au avut ocazia să se cunoască mai bine între ei și relațiile intercolegiale să se îmbunătățească. Cu toții au conștientizat că e firesc să avem atât emoții pozitive, cât și emoții negative, important să le recunoaștem și să le putem gestiona. Activitățile din proiect au contribuit și la creșterea empatiei.
Prin cuvinte, prin discuții și prin desen elevii mei au împărtășit momente din viața lor, când le-a fost frică, când au dat dovadă de curaj, când și cum și-au manifestat iubirea, despre idealul lor, despre ceea ce ar vrea să spună întregii lumi.
Toate lucrările realizate în cadrul acestui proiect au alcătuit o uriașă și unică expoziție națională, virtuală. Vizitarea acesteia a fost un moment încărcat de emoții, de mare bucurie, satisfacție, când fiecare elev și-a văzut propria lucrare.
https://www.youtube.com/watch?v=k2G5thHwZxE
La final, în cadrul primei ediții a acestui proiect național educațional de dezvoltare socio-emoțională ,,Steluța în căutarea Magiei tale" am participat la Concursul de poveste, poezii și bandă desenată. Unii au scris povești, poezii, au desenat, iar alții au jurizat. Lucrările premiate cu locul I la fiecare secțiune sunt publicate într-o carte electronică, care face parte  dintr-o serie de trei E-book-uri, care s-au lansat în 29 iunie 2022:
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de poezie"
ISBN: 978-606-95187-6-2
https://4afora.com/product/colectia-de-poezie-copii-ebook/
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de proză"
ISBN: 978-606-95187-5-5
https://4afora.com/product/colectia-de-proza-scrisa-de-copii/
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de bandă desenată"
ISBN: 978-606-95187-7-9
https://4afora.com/product/scmt-banda-desenata/
Cele trei lucrări care au obținut locul I și care au apărut în cele trei E-book-ri sunt:
Concursul de poezie, elevul Culda Patrick, cu poezia ,,Eu și Steluța".
Concursul de proză, eleva Crișan Maia, cu lucrarea ,,Steluța alături de mine".
Concursul de bandă desenată, eleva Birta Iulia, cu lucrarea ,,Steluța".
Îi felicit pe toți copiii și le mulțumesc pentru creativitate și deschidere, pentru modul în care au dus mai departe moștenirea pe care ne-a lăsat-o Andrei, și anume, să explorăm lumea magică a emoțiilor.
Mulțumesc părinților pentru susținere, pentru aprecierea activităților desfășurate, și nu în ultimul rând, pentru că au participat cu mare interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului!
Prof. Simona Bunta,
Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Steluța în căutarea Magiei tale”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:43:18 Ora standard a Europei de Est