Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la o mobilitate în Cipru în cadrul Erasmus+

A treia întâlnire de proiect

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la o mobilitate în Cipru în cadrul Erasmus+

Este vorba de a treia întâlnire în cadrul programului Erasmus+ pentru elevii și profesorii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea.

În luna septembrie anul trecut a avut loc o activitate de predare/învățare/formare destinată cadrelor didactice în Oradea, urmată de o activitate de învățare de tip blended organizată de partenerii din Polonia, iar în perioada 16 - 20 mai o delegație formată din două cadre didactice și șase elevi care stăpânesc bine limba engleză, au călătorit în orășelul Kakopetria din insula Cipru. Începând cu luna noiembrie a anului 2020, instituția noastră derulează proiectul de parteneriat strategic KA229 intitulat ,,Let's revive disappearing crafts of Europe together!" (Să reînviem împreună meșteșugurile europene pe cale de dispariție!), nr. de referință: 2020-1-RO01-KA229-080271_1, proiect finanțat de către Comisia Europeană în cadrul programului Erasmus +.
În cei doi ani de proiect, școlile din cele șase țări participante (Italia, Polonia, Grecia, Cipru, Slovacia, România) au organizat diverse activități pe tema proiectului. Nu numai că am avut ocazia de a ne cunoaște reciproc cultura, geografia, meșteșugurile, tradițiile, ni s-a ivit ocazia de a lărgi orizontul elevilor și al cadrelor didactice, de a îi încuraja să învețe limba engleză, de a înțelege importanța aducerii la viață a meșteșugurilor pe cale de dispariție și să îndrăznească să încerce crearea, învățarea acestora pentru a beneficia de acestea în viitor, acesta fiind scopul proiectului.
Prima zi a vizitei noastre a început cu deschiderea oficială, în cadrul căreia, după discursul de bun venit al doamnei director Kleonicki Pieridou, au fost prezentate delegațiile țărilor partenere, după care i-am cunoscut pe elevii ciprioți care au participat la primirea delegațiilor. A urmat un program artistic oferit de elevii țării gazde,iar în încheiere toți participanții au avut ocazia să învețe un dans popular cipriot. Nimeni nu și-a închipuit că în aceste cinci zile vom avea parte de un program atât de minunat, cu o paletă atât de viu colorată de activități, toate în strânsă legătură cu tema proiectului. Am avut ocazia să cunoaștem obiectivele turistice, valorile naturale, obiceiurile, cultura și gastronomia poporului cipriot. Elevii noștri, dintre care unii au fost pentru prima oară în străinătate, s-au împrietenit cu elevii școlilor partenere și au exersat comunicarea în limba engleză. Ceea ce ne-a îmbucurat pe noi, profesorii însoțitori, cel mai mult, a fost să îi vedem jucându-se, dansând și cântând împreună fără griji, uitând de diferențele dintre tradițiile și culturile dintre aceștia.
Elevii își relatează minunatele experiențele după cum urmează:
Samaj Edina (a 7-a A): „Pentru mine călătoria în sine a fost o experiență de neuitat, întrucât a fost prima oară când am călătorit cu avionul. La școala cipriotă am fost întâmpinați de copii îmbrăcați în costume populare. Ne-au turnat apă de trandafiri pe mâini să fim veseli toată ziua și ne-au oferit specialități de dulciuri tradiționale.
Ospitalitatea lor, dansul comun, joaca și atmosfera veselă au fost pentru mine cele mai memorabile clipe".
Soós Zsófi (a 7-a B): „Plantele din Cipru sunt foarte diferite de plantele noastre. Primul lucru a fost să fotografiez palmierii și portocalii. Ceea ce mi s-a părut foarte interesant este că acolo portocalii înfloresc și dau fructe în același timp, și nimeni nu culege și consumă portocale de pe străzi. Plimbarea pe malul mării, sunetul valurilor și diferitele nuanțe de albastru ale Mării Mediterane sunt de asemenea experiențe de neuitat pentru mine".
Laboncz Vivien (a 6-a C): „Mie mi-au plăcut foarte  mult plimbările și vizitarea celor mai importante obiective turistice din Nicosia, Galata, Kakopetria și Limassol. Am văzut biserici, muzee și castele minunate. Am făcut cunoștință cu trecutul și prezentul poporului cipriot, cu gusturile lor tradiționale și ne-am jucat cu copiii de aici. Este ciudat cât de puține am știut despre această țară până acum. Experiența cea mai fascinantă pentru mine a fostvizita la un mic atelier de dulciuri artizanale unde am putut degusta așa-numitul soutzoukos, un dulce tradițional făcut dintr-un șir lung de alune, nuci sau migdale, înșirate pe o ață și introduse repetat într-un amestec cremos gros. Se usucă până se solidifică iar șiragul este uscat la soare timp de câteva zile, după care se taie în bucăți și se consumă. Are un gust foarte interesant... Siropul este făcut din suc de struguri fiert și un pic de făină, aromat cu apă de trandafiri, scorțișoară și mastic".
Kirei Hunor (a 7-a A): „Am pornit cu mare entuziasm spre Cipru, a treia insulă ca mărime din Marea
Mediterană. Destinația noastră a fost Kakopetria, iar sarcina noastră a fost să cunoaștem meșteșugurile locale și vechile obiceiuri. La proiect au participat profesori și studenți din Italia, Polonia, Slovacia, Grecia și, bineînțeles, Cipru. Ajunși la școală, copiii îmbrăcați în costume populare locale ne-au întâmpinat cu o grămadă de cântece și apoi ne-au condus prin clădirea școlii, coridoare, săli de clasă. De asemenea, am învățat și câteva jocuri sportive și populare, pe care cu toții le-am jucatcu plăcere împreună".
Sele Alexandra (a 6-a A): „Gazdele noastre din Cipru s-au străduit din puteri să ne facă să ne simțim bine și să cunoaștem cât mai bine posibil orășelul Kakopetria și obiectivele turistice din zonă. Pe parcursul săptămânii am reușit să vizităm câteva locuri faimoase din Cipru, putând admira nu doar peisajul, dar și marile monumente istorice. A fost o experiență de neuitat să cunoaștem capitala țării, Nicosia, partea turcă și partea grecească, iar situația actuală este una foarte ciudată și anume faptul că există un punct de trecere al frontierei în mijlocul capitalei și oamenii pot trece dintr-o parte în cealaltă a orașului doar dacă prezintă cartea de identitate sau pașaportul".
Féth Rebeka (a 6-a J): „Bineînțeles, că nu trebuie să uităm ce este mai important și pentru ce am venit aici, să facem cunoștință cu câteva din vechile meșteșuguri ale poporului cipriot. În prima zi, școlile partenere au prezentat obiectele artizanale populare din țara lor, iar apoi am cunoscut minunata artă populară din Cipru. Mie cel mai mult mi-a plăcut creșterea viermilor de mătase și felul în care se obține prețiosul fir de mătase.
Oaspeții ne-au învățat să realizăm un mic suvenir din gogoșile omizilor. Pe parcursul săptămânii am putut degusta cele mai delicioase preparate locale, nu putea lipsi de pe masă brânza Halloumi la grătar. Am petrecut o săptămână minunată și foarte bogată în activități și conținut în Kakopetria, a fost o experiență de viață pentru mine și pentru noi toți!
Mulțumim pentru această oportunitate, Erasmus+"!
Prof. Sele Tünde, coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la o mobilitate în Cipru în cadrul Erasmus+.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:39:20 Ora standard a Europei de Est