Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Potrivit site-ului Universitățíi ,,Agora”,

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Cadru normativ privind organizarea admiterii (a se vedea la documente UAO)

Reglementări interne privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în cadrul UAO:
*Regulament privind organizarea admiterii de licență și master pentru anul universitar 2022-2023 (a se vedea la documente UAO - Reg. 48)
*Metodologia privind organizarea admiterii in ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Met. 14)
*Metodologia privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSE (a se vedea la documente UAO - Met. 15)
*Procedura privind organizarea și desfășurarea admiterii în ciclul de studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Proc. 37)...
 
Universitatea Agora este clasificată de EduRank.org astfel:
Locul 2 (din 4) în Oradea, Locul 38 (din 80) în România și în Top 30% în lume.
 
Universitatea Agora din municipiul Oradea, fondată în 2000, acreditată de ARACIS în 2010, înființată prin Legea 59/2012,  reacreditată de ARACIS în 2018, având calificativul ÎNCREDERE, face înscrieri la admiterea 2021 pentru facultățile:
1.Facultatea de Științe Economice (FSE),
2.Facultatea de Științe Juridice și Administrative (FSJA).
*UAO organizează concurs de admitere pentru ciclul de studii universitare de licenţă şi pentru ciclul de studii universitare de master, la forma de învățământ cu frecvență.
*Organizarea concursului de admitere pentru fiecare ciclu de studii universitare se poate desfăşura şi online.
 
Programe de studii universitare de licență 
 cf. H.G. 433/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 328 bis/4.IV.2022
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
*Domeniul: Drept, Programul de studii: Drept  (4 ani, IF, 240 ECTS, 75 locuri)  
*Domeniul: Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală (3 ani, IF, 180 ECTS, 80 locuri)  
Facultatea de Științe Economice
*Domeniul: Management, Programul de studii: Management (3 ani, IF, 180 ECTS, 50 locuri)  
*Domeniul: Contabilitate, Programul de studii: Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, IF, 180 ECTS, 100 locuri) 
 
Programe de studii universitare de master  
cf. H.G. 434/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 333 bis/5.IV.2022
 
Facultatea de Științe Juridice și Administrative,
*Domeniul Drept (50 locuri):
Științe penale și criminalistică  (1 an, IF, 60 ECTS) 
 
Facultatea de Științe Economice,
*Domeniul Management (50 locuri):
Managementul resurselor umane (2 ani, IF, 120 ECTS)
Managementul organizațiilor publice (2 ani, IF, 120 ECTS)
 
Documente necesare/utile la înscriere
1.FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO PDF
2.FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
3.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSE): ANEXA - CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSE PDF
4.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSJA): ANEXA  -  CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSJA PDF
 
Înscrieri online la concursul de admitere pentru anul universitar 2022 -2023
ÎNSCRIERI DE ACASĂ @ în 2 pași simpli
1.Descărcaţi şi completaţi cu atenţie fișa de înscriere la concursul de admitere şi o salvaţi în calculatorul dumneavoastră. 
- FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO  PDF
- FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
 2. Scanați și să transmiteţi prin e-mail, la adresa acte@univagora.ro, actele necesare înscrierii, fişa de înscriere completată, însoţite de copia ordinului de plată pentru taxa de înscriere. 
 
* Taxa de înscriere este de 100 RON. Plata se va face în contul Universităţii Agora, CUI 30060500, RO70 BFER 248 0000 10917 RO 01, TECHVENTURES BANK S.A. Oradea, cod SWIFT BFER
* Vă rugăm să verificaţi procesarea fişei dumneavoastră de înscriere. (solicitând o confirmare prin e-mail acte@univagora.ro sau telefonic 0259 427 398)
*Candidații care se înscriu online au obligația de a depune la dosarul de înscriere toate actele necesare înscrierii (în original și/sau copie, conform mențiunilor de pe site-ul universității), până cel târziu la data confirmării locului, conform calendarului de admitere...
Informaţii suplimentare: Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
 
Acte necesare la dosarul de înscriere
1.Fișa de înscriere
2.Diploma de bacalaureat sau echivalentă (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire;
3.Diploma de licență sau echivalentă și suplimentul la diplomă - pentru inscrierea la studii universitare de master (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire; 
4.Certificatul de naştere (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
5.Certificatul de căsătorie (dacă este cazul, pentru candidaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei, copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
6.Actul de identitate (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
7.Două fotografii 3/4;
8.Adeverinţă medicală (de la medicul de familie)
9.Dovada achitării taxei de înscriere;
10.Un dosar plic.
 
 CALENDARUL ADMITERII pentru anul universitar 2022 -2023
(1) Sesiunea I: 1 aprilie - 12 august 2022
1 aprilie - 29 iulie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
1 august  AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
2 august  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
2 - 11 august  CONFIRMAREA LOCURILOR
12 august  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE
(2) Sesiunea a II-a: 1 septembrie - 29 septembrie 2022
1 septembrie -23 septembrie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
26 septembrie AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
27 septembrie  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
27-28 septembrie CONFIRMAREA LOCURILOR
29 septembrie  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE...
Mai multe detalii găsiți pe site-ul Universității Agora
http://univagora.ro/studenti/admitere-2022-2023/

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:32:25 Ora standard a Europei de Est