Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lecții de ABCdar Verde pentru elevi din 14 localități

În cadrul proiectului dezvoltat de Junior Achievement România și Holcim România

Lecții de ABCdar Verde pentru elevi din 14 localități

Holcim România și Junior Achievement (J.A.) România au derulat a doua ediție a proiectului de educare a comportamentelor responsabile față de mediu, ABCdar Verde.

Peste 600 de elevi de gimnaziu din 14 localități au fost încurajați să conștientizeze rolul pe care îl au în protejarea mediului.
Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.
Junior Achievement (J.A.) România și Holcim România au derulat, în perioada octombrie 2021-iunie 2022, a doua ediție a proiectului ABCdar Verde, dedicat educării comportamentelor responsabile față de mediu. La acesta au participat 647 de elevi cu vârsta cuprinsă între 11 și 13 ani, din 19 școli[1] din județele Argeș, Bihor, Cluj, Dâmbovița, Mureș și Prahova.
Alături de profesori și voluntarii Holcim România, elevii au explorat resursele de mediu specifice zonelor în care locuiesc, tipurile de poluare și deșeuri frecvent întâlnite, precum și cauzele și efectele acestora. Ei au fost încurajați să identifice soluții pentru a reduce problemele de mediu și să acționeze responsabil pentru a transforma aceste soluții în acțiuni ce pot contribui la calitatea mediului și a vieții.
„Elevii au conștientizat importanța păstrării în stare bună a mediului înconjurător atât pentru ei, cât și pentru generațiile viitoare. Au realizat cât de multe lucruri pot reutiliza și transforma spre interesul lor și al familiei. Până și recipientul în care țin creta a fost confecționat dintr-o sticlă de balsam de rufe. Au început, de asemenea, să îndemne și părinții să facă economie acasă la apă, curent și gaze, și sunt mai atenți la modul în care sunt depozitate deșeurile în sat" - profesor, Școala Gimnazială Strejnicu, jud. Prahova.
Scopul proiectului ABCdar Verde este de a-i ajuta pe elevi să înțeleagă rolul important pe care fiecare tip de resursă îl are în activitățile cotidiene, dar și rolul pe care ei înșiși îl au în protejarea resurselor.
Elevii au apreciat activitățile acestui proiect datorită abordării practice, în care primează exemplele, studiile de caz și exercițiile: „Activitățile din acest proiect au făcut ca timpul petrecut la școală să fie mai interesant"- elev Câmpulung; „Mi-a plăcut că am învățat lucruri noi; activitățile au fost ușoare, recreative și nu mi-au luat mult timp"- elev, Turda; „Mi-a plăcut proiectul, deoarece am primit multe informații explicite și interesante" - elev Câmpulung.
Un rol important în desfășurarea proiectului l-au avut cei 31 de profesori și șapte voluntari Holcim România.
„Implicarea ca voluntar într-un astfel de proiect aduce o altă abordare, activități inedite, un impact mai mare al informației și extinderea orizontului de cunoaștere. A fost o experiență nouă și provocatoare din punct de vedere emoțional; am avut trac, dar am reușit să îl depășesc. Doamna profesoară mi-a oferit un sprijin foarte bun, ajutându-mă să comunic mai ușor cu copiii"- Sorina Maria Tatu, voluntar în cadrul Școlii Gimnaziale Corbii Mari, Dâmbovița.ABCdar Verde este a doua inițiativă educațională dezvoltată de Junior Achievement și Holcim. Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.
Mihai Coman
 
[1]ARGEȘ: Școala Gimnazială Bădeni; Școala Gimnazială Petre Țuțea, Boteni; Școala Gimnazială Nanu Muscel, Câmpulung; Școala Gimnazială Oprea D. Iorgulescu, Câmpulung; Școala Gimnazială Theodor Aman, Câmpulung; Școala Gimnazială Cetățeni; Școala Gimnazială Nr. 1, Stoenești; Școala Gimnazială Valea Mare-Pravăț. BIHOR: Colegiul Tehnic Alexandru Roman, Aleșd; Liceul Teoretic Constantin Șerban, Aleșd; Școala Gimnazială Aștileu; Școala Gimnazială Hotar. CLUJ: Școala Gimnazială Andrei Șaguna, Turda; Școala Gimnazială Ioan Opriș, Turda; Școala Gimnazială Teodor Murășanu, Turda; Școala Gimnazială Tureni.DÂMBOVIȚA: Școala Gimnazială Corbii Mari. MUREȘ: Școala Gimnazială Chețani. PRAHOVA: Școala Gimnazială Strejnicu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:39 Ora standard a Europei de Est