Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O echipă de trei eleve din București a participat la finala globală a competiției Social Innovation Relay 2022

Proiectul Social Innovation Relay (S.I.R.)

O echipă de trei eleve din București a participat la finala globală a competiției Social Innovation Relay 2022

În anul școlar 2021-2022, cu sprijinul a opt consultanți voluntari N.N. România, peste 2.000 de liceeni din toată țara au putut beneficia în cadrul proiectului Social Innovation Relay (S.I.R.) de mai multe componente educaționale: studii de caz, webinare și resurse pe tema inovării şi antreprenoriatului social, sesiuni de mentorat online pentru îmbunătățirea planurilor de afaceri în cadrul Incubatorului J.A. BizzFactory (secțiunea afaceri sociale) și workshop-ul Social Innovation Camp.

România a fost reprezentată pe 21 iunie, la finala globală Social Innovation Relay 2022, de către echipa Jinovacs, de la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu din București.
Elevele și-au prezentat ideea de afacere socială, alături de echipe din alte opt țări (Republica Cehă, Grecia, Ungaria, Japonia, Țările de Jos, Polonia, România, Spania și Slovacia), propunând soluții fezabile, bazate pe AI, pentru studenții și angajații care lucrează la birou, pentru a fi mai motivați și mai organizați, pentru a-și desfășura eficient activitatea zilnică. Astfel, echipa a propus o utilizare inovativă a tehnologiei pentru a evita burn-out-ul și lipsa de motivație.
„Mindset. Poți mai mult. Fă mai mult! Nu ne-am imaginat vreodată ca motto-ul companiei noastre ne va ghida să ajungem atât de departe. Și iată-ne, după câteva luni de participare la Incubatorul J.A. BizzFactory, reprezentând România ca finaliste la nivel internațional în cadrul competiției Social Innovation Relay. Aceasta ne-a deschis orizontul de gândire în domeniul antreprenoriatului, cât și către problemele care stau la baza societății, de asemenea, cunoscând persoane specializate, care ne-au fost mentori și ne-au inspirat prin entuziasmul și profesionalismul de care au dat dovadă. Ne-am bucurat să vedem că ideea noastră a fost apreciată și le mulțumim tuturor celor care ne-au susținut mai departe, de la profesori, voluntari din cadrul N.N. care ne-au mentorat, până la echipa J.A. România, pentru că au făcut toată această experiență posibilă" - ne-au împărtășit elevele din echipa Jinovacs despre experiența de învățare dobândită.
Social Innovation Relay (S.I.R.) este un proiect inovator, derulat în România din 2014, cu susținerea N.N. Group, și care duce la dezvoltarea cunoștințelor și abilităților elevilor de liceu în domeniul antreprenoriatului și inovării sociale. Proiectul îi ajută pe tineri să gândească ca antreprenori sociali, oferindu-le acces la cele mai noi tehnologii și arătându-le că începerea propriei afaceri poate fi o alegere viabilă în carieră.
Prin participarea în cadrul proiectului, elevii sunt pregătiți mai bine pentru viața reală, pot identifica și înțelege mai bine provocările sociale existente la nivel local și global, își dezvoltă o gândire antreprenorială și își îmbunătățesc abilități precum munca în echipă, comunicarea, gândirea creativă, capacitatea de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor, câștigă încredere în sine și devin mai responsabili.
Mihai Coman

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:24:36 Ora standard a Europei de Est