Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Crescând împreună, construind viitorul societății împreună”

IceRoGer- ultimul capitol

,,Crescând împreună, construind viitorul societății împreună”

Familia IceRoGer (n.r. eng. Islanda, România, Germania) s-a întâlnit în ultima parte a proiectului Erasmus „Growing up together - building future society together" (trad. en. Crescând împreună, construind viitorul societății împreună) în Oradea, în perioada 20.06-27.06 2022.

Uniunea Femeilor Bihor, împreună cu cele două organizații străine, Municipality of Hafnarffjordur (Islanda) și Evangelische Kirchengemeinde zu Staaken (Germania) au încheiat ciclul de schimburi de experiențe în orașul de pe Criș. Proiectul a început în luna februarie a anului 2020 în Islanda, dar, din cauza pandemiei de Covid, proiectul a luat o pauză pentru ca anul acesta (2022) să se desfășoare cele două etape rămase, și anume organizarea proiectului în Berlin, Germania și în Oradea, România. În cadrul celor trei schimburi de experiențe, echipele formate în total din aproximativ 45 de tineri cu vârsta cuprinsă între 15 și 30 de ani au abordat trei mari teme de actualitate în societatea cotidiană: poziția tineretului în societatea de azi, egalitatea de șanse și sustenabilitatea. Tinerii își doresc ca vocea lor să fie auzită atât la nivel local, cât și european, iar asta i-a ambiționat ca în toate întâlnirile la care au participat să adune cele mai bune idei pe care să le adapteze cerințelor fiecărei țări și pe care doresc să le transmită mai departe autorităților naționale și comisiilor de specialitate din Consiliul Europei. Proiectul a fost coordonat de către președinta organizației Hajnalka - Annamaria Georgies, împreună cu noul coordonator al departamentului de tineret, Darius-Mihai Șomolan, profesor de matematică la Școala Gimnazială Nr.1 Balc, arbitru de tenis FRT și membru al organizației UFB din anul 2016. Participanții din partea României au fost: Dóra-Adél Fazekas, Teodora Gherdan, Anamaria Pantea, Victor - Antonio Georgies, Mihai-Călin Laza, Vanessa-Zlatka Pribek, Sarah-Elissa Pázmány-Jianu, Laura Lascu, Daria Dohan, Ana - Maria Dohan, Bianca Feric, Erhard Szabo, Cezar-Cristian-Mihai Moisa, Mara Andreea Chira Cioflan, Tamas Szabo. În Oradea, proiectul a debutat miercuri, 22 iunie 2022, cu o activitate desfășurată în Sala Mare a Primăriei, cu prima temă și anume a Tineretului în Societatea de azi. La eveniment au participat viceprimarul Arina Moș, comisarul șef de poliție Ioana Indrieș, din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, Miorița Săteanu, fondatorul Uniunii Femeilor Bihor Oradea, cea care a condus „destinele" organizației timp de 23 de ani și cetățean de onoare al municipiului Oradea, conf. univ. dr. Claudia Timofte, de la Facultatea de Drept din Oradea, doamna Ana Tărău, președinta Comisiei Județene în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați din județul Bihor, precum și preotul Mihai Vătămănelu, vicarul general al Episcopiei Greco-Catolice de Oradea. În cadrul acestei întâlniri, invitații au asigurat tinerii de toată susținerea în ceea ce doresc să facă în viitor și au prezentat idei de proiecte axate pe tineret și menite să contribuie la dezvoltarea personală a acestora. În aceeași zi, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", tinerii au dezbătut proiectele prezentate și au găsit moduri prin care se pot implementa în comunitățile din care provin. Pentru egalitatea de șanse, tinerii au organizat un workshop coordonat de cei din delegația Islandei care s-a axat pe comunicarea nonverbală, metodă care i-a ajutat pe tineri să își găsească mai ușor locul în societate și să se descopere. În schimb, sustenabilitatea a fost abordată atât întreaga săptămână prin acțiuni de colectare selectivă și metode de reducere a risipei resurselor de care dispunem pentru a proteja mediul înconjurător, cât și printr-o vizită la Vadu Crișului la atelierul de olărit, Ceramică Albă - Vadu Crișului. Prin conectarea cu natura au reușit să înțeleagă la un mod mai profund ce înseamnă protejarea naturii și cum putem reutiliza ce avem deja în sistem. Nu au lipsit nici activitățile de divertisment și recreere. Oaspeții s-au bucurat de plimbări în Băile Felix, la craterul de la Betfia și o excursie la Vadu Crișului, unde au avut ocazia de a parcurge un traseu montan prin Defileul Crișului Repede până la Peștera Vadu Crișului loc în care au vizitat bogățiile carstice ale județului și cascada de lângă peșteră și s-au bucurat de o baie în apele Crișului. Ultima zi a fost dedicată descoperirii orașului nostru printr-un treasure-hunt care i-a purtat, pornind de la complexul Baroc, prin punctele de reper ale orașului Art Nouveau, aventura încheindu-se cu o vizită în Turnul Primăriei și un moment de relaxare în Parcul 1 Decembrie, participanții având sarcina și de a interacționa cu orădenii. Printr-un workshop dedicat concluziilor și evaluărilor atât vizitei în Oradea, cât și întregului proiect, participanții au fost extrem de încântați de întreaga experiență, au afirmat faptul că au avut parte de experiențe unice, șanse importante de dezvoltare personală și interacțiunea cu o multitudine de culturi, dar cel mai important, faptul că am reușit să formăm o familie. Totodată, au ținut să menționeze faptul că unele concepte negative pe care le aveau față de România s-au schimbat radical și cu siguranță doresc să se întoarcă în Oradea. Reușita acestui proiect se datorează, în primul rând finanțării Uniunii Europene prin programul Erasmus+, dar și partenerilor, cărora dorim să le mulțumim de tot ajutorul acordat și buna colaborare: Primăria Municipiului Oradea, Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai", Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Facultatea de Drept Oradea, Episcopia Greco - Catolică, Liceul Teologic Greco - Catolic „Iuliu Maniu", Muzeul Țării Crișurilor, Ceramică Albă - Vadu Crișului, Profi Rent a Car, Hotel Gala, La mama Nuți, Hanul cu Noroc, Bianco Milano Oradea, Street Coffee Roasters, Europe Direct Oradea și altor colaboratori de încredere.
Darius Șomolan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Crescând împreună, construind viitorul societății împreună”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:46 Ora standard a Europei de Est