Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Conferință de diseminare

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Marți, 28 iunie 2022, Școala Gimnazială Nr. 11 a organizat Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ „CROSSOVER", Promoting School Success through Sport, Ref. 2019-1-PT01-KA201-060900, 2019-2022 (Promovarea succesului școlar prin activități sportive).

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de trei ani, timp în care cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 11 au desfășurat activități în cadrul unui parteneriat strategic la nivel internațional, cu școli și instituții din Portugalia, Italia, Cipru și Turcia.
Misiunea acestui proiect este de a promova succesul școlar și incluziunea prin reducerea ratei de abandon școlar, având ca strategie furnizarea unui program inovativ de activități pentru elevi, bazat pe principiile cumulate ale sportului, psihologiei și ale științelor educației, adaptat la diferite realități europene și aplicabil în contexte ale educației formale și/sau nonformale. Printre finalitățile acestuia se numără utilizarea activității fizice și a sportului ca instrumente de dezvoltare a  competențelor personale, sociale și de învățare (stima de sine, autocontrolul, angajamentul școlar).
În cadrul întâlnirii la care au participat în calitate de specialiști ai comunității educaționale, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Bihor, ai Universității din Oradea și ai unor instituții școlare din județ, echipa de proiect a prezentat invitaților cadrul general al proiectului și activitățile realizate pe parcursul celor trei ani.
Cuvântul de deschidere a fost rostit de doamna director profesor Șaitoș Alina-Loredana, care a întâmpinat invitații și a prezentat pe scurt proiectele Erasmus derulate de Școala Gimnazială Nr. 11. Doamna profesor Zoia Ciogu, membru în echipa de proiect, a pus în evidență în discursul dânsei plusvaloarea profesională pe care o aduce unui profesor participarea la proiectele europene. Doamna Ioana Sîrbu, profesor doctor în sociologie a prezentat aspecte teoretice ale proiectului, accentuând activitatea de cercetare cuprinsă în cadrul acestuia și procedura validării științifice a produsului final al proiectului: Programul „Crossover", care constituie un program de intervenție cu   activități practice pentru elevi de 12-14 ani. Doamna profesor Zaha Paula, în calitate de coordonator al proiectului, a prezentat aspecte din mobilitățile cadrelor didactice, care au participat, alături de elevi,la schimburi de experiență în Portugalia, Cipru și Italia. Doamna profesor Simuț Beatris a împărtășit impresii și recomandări din experiența practică din cadrul modulului pilot, în vederea aplicării activităților propuse la orele de educație fizică și dirigenție.
Doamna Dana Onița a împărtășit din perspectiva părinților elevilor implicați în activitățile proiectelor Erasmus+ și a remarcat importanța acestora pentru dezvoltarea personală și emoțională a fiecărui elev implicat în activități și mobilități, creșterea interesului pentru cunoașterea limbii engleze, a stimei de sine, a deschiderii către cunoașterea culturilor europene.
Întâlnirea a propus și o parte practică, interactivă, în care invitații au fost provocați să participe la o întrecere virtuală pe platforma kahoot.it, cu tematică sportivă și, de asemenea, să completeze un padlet pentru a oferi un feedback și a-și exprima impresiile despre activitățile prezentate.
Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a luat cuvântul domnul inspector Tiberiu Sîncelean, care a felicitat echipa de proiect și domnul inspector Alin Ștefănuț, care a apreciat astfel de demersuri și inițiative la nivel local.
Domnul profesor Radu Bitea, președinte al Asociației Județene de Fotbal Bihor, a apreciat munca organizatorilor și a îndemnat la continuarea activităților de implementare a proiectelor europene, ca o sursă de experiențe deosebite, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, iar domnul profesor Șandra Mihai a remarcat importanța valențelor socio-emoționale, ca model de bună practică în cadrul activităților sportive.
În cele din urmă, întreaga activitate desfășurată la Școala Gimnazială Nr.11, prin prisma acestui proiect, a reprezentat un punct de reper în activitățile de conștientizare a importanței activităților sportive pentru promovarea succesului școlar.
Paula Zaha
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 23:12:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...