Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Conferință de diseminare

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Marți, 28 iunie 2022, Școala Gimnazială Nr. 11 a organizat Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ „CROSSOVER", Promoting School Success through Sport, Ref. 2019-1-PT01-KA201-060900, 2019-2022 (Promovarea succesului școlar prin activități sportive).

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de trei ani, timp în care cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 11 au desfășurat activități în cadrul unui parteneriat strategic la nivel internațional, cu școli și instituții din Portugalia, Italia, Cipru și Turcia.
Misiunea acestui proiect este de a promova succesul școlar și incluziunea prin reducerea ratei de abandon școlar, având ca strategie furnizarea unui program inovativ de activități pentru elevi, bazat pe principiile cumulate ale sportului, psihologiei și ale științelor educației, adaptat la diferite realități europene și aplicabil în contexte ale educației formale și/sau nonformale. Printre finalitățile acestuia se numără utilizarea activității fizice și a sportului ca instrumente de dezvoltare a  competențelor personale, sociale și de învățare (stima de sine, autocontrolul, angajamentul școlar).
În cadrul întâlnirii la care au participat în calitate de specialiști ai comunității educaționale, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Bihor, ai Universității din Oradea și ai unor instituții școlare din județ, echipa de proiect a prezentat invitaților cadrul general al proiectului și activitățile realizate pe parcursul celor trei ani.
Cuvântul de deschidere a fost rostit de doamna director profesor Șaitoș Alina-Loredana, care a întâmpinat invitații și a prezentat pe scurt proiectele Erasmus derulate de Școala Gimnazială Nr. 11. Doamna profesor Zoia Ciogu, membru în echipa de proiect, a pus în evidență în discursul dânsei plusvaloarea profesională pe care o aduce unui profesor participarea la proiectele europene. Doamna Ioana Sîrbu, profesor doctor în sociologie a prezentat aspecte teoretice ale proiectului, accentuând activitatea de cercetare cuprinsă în cadrul acestuia și procedura validării științifice a produsului final al proiectului: Programul „Crossover", care constituie un program de intervenție cu   activități practice pentru elevi de 12-14 ani. Doamna profesor Zaha Paula, în calitate de coordonator al proiectului, a prezentat aspecte din mobilitățile cadrelor didactice, care au participat, alături de elevi,la schimburi de experiență în Portugalia, Cipru și Italia. Doamna profesor Simuț Beatris a împărtășit impresii și recomandări din experiența practică din cadrul modulului pilot, în vederea aplicării activităților propuse la orele de educație fizică și dirigenție.
Doamna Dana Onița a împărtășit din perspectiva părinților elevilor implicați în activitățile proiectelor Erasmus+ și a remarcat importanța acestora pentru dezvoltarea personală și emoțională a fiecărui elev implicat în activități și mobilități, creșterea interesului pentru cunoașterea limbii engleze, a stimei de sine, a deschiderii către cunoașterea culturilor europene.
Întâlnirea a propus și o parte practică, interactivă, în care invitații au fost provocați să participe la o întrecere virtuală pe platforma kahoot.it, cu tematică sportivă și, de asemenea, să completeze un padlet pentru a oferi un feedback și a-și exprima impresiile despre activitățile prezentate.
Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a luat cuvântul domnul inspector Tiberiu Sîncelean, care a felicitat echipa de proiect și domnul inspector Alin Ștefănuț, care a apreciat astfel de demersuri și inițiative la nivel local.
Domnul profesor Radu Bitea, președinte al Asociației Județene de Fotbal Bihor, a apreciat munca organizatorilor și a îndemnat la continuarea activităților de implementare a proiectelor europene, ca o sursă de experiențe deosebite, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, iar domnul profesor Șandra Mihai a remarcat importanța valențelor socio-emoționale, ca model de bună practică în cadrul activităților sportive.
În cele din urmă, întreaga activitate desfășurată la Școala Gimnazială Nr.11, prin prisma acestui proiect, a reprezentat un punct de reper în activitățile de conștientizare a importanței activităților sportive pentru promovarea succesului școlar.
Paula Zaha
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:48:04 Ora standard a Europei de Est