Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școli înmănunchiate și istoria lor seculară

Luni, la Șc. „Andrei Mureșanu” din Oradea

„Școli înmănunchiate și istoria lor seculară

În cadrul proiectului educațional cu același nume, încheiat între școlile gimnaziale „Andrei Mureșanu” și „Oltea Doamna” și Liceul Pedagogic „losif Vulcan” din Oradea, a avut loc cea de-a treia întâlnire de proiect, găzduită de această dată de Școala cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu".

 Elevii din școlile partenere au fost însoțiți de inst. Laura Vonea (de la „Oltea Doamna”) și înv. Adriana Puie ( de la Lic. Ped. „I. Vulcan”), iar gazdele au fost reprezentate de clasa l C, step by step (îndrumată de inst. Lavinia Sabău și Ioana Abrudan).
 Activitatea a debutat cu salutul adresat partenerilor, urmat de discuții despre patronul spiritual...
 Andrei Mureșanu s-a născut la 16 noiembrie 1813 în Bistrița, fiind al treilea fiu al unui morar. După ce învață să scrie și să citească de la un grănicer din Valea Rocnei, urmează gimnaziul Piariștilor. La Blaj continuă cursurile liceale și teologice. În 1838, este numit institutor la „școalele” române din Brașov, iar în 1839, profesor la gimnaziul romano- catolic, însă în 1840 își ia rămas bun de la oraș...
 Din opera poetică, de însemnătate deosebită este poezia „ Un răsunet”, scrisă în 1848 și apărută în „Foaie pentru minte, inimă și literatură” la 21 iunie 1848.
Poemul e cântat pe o melodie a lui Anton Pann și devine imnul revoluționarilor români de la 1848, iar după evenimentele din 1989 e adoptat ca imnul nostru național. Titlul poeziei este schimbat în „Deșteaptă-te, române!” În acordurile imnului național, elevii s-au simțit mândri că sunt români, că aparțin unui popor brav și că vorbesc dulcele grai românesc.
 Întrebarea deschisă a acestei activități („Ce înseamnă pentru tine să fii patriot?”) i-a făcut pe copii să-și exprime cu sinceritate sentimentele. Ei au căutat prin exemple concrete să demonstreze aportul lor la promovarea imaginii României în lume (întreceri sportive, concursuri literare și artistico-plastice, proiecte școlare...).
 Întâlnirea a continuat cu vizitarea școlii, musafirii fiind plăcut surprinși de frumusețea lucrărilor realizate de elevii școlii, expuse în sala „Comenius”. La ora vizitei, în școală se aflau și alți parteneri de proiect „Comenius”, parteneri spanioli, iar copiii au fost bucuroși să interpreteze pentru ei cântece în română, engleză și spaniolă. Oaspeții spanioli au fost impresionați de repertoriul prezentat și de bucuria cu care au fost primiți.
 Ziua (de luni, 4 mai 2009) s-a încheiat fructuos, fiind astfel realizate toate obiectivele propuse în proiect. La despărțire, gazdele au oferit partenerilor pliante cu școala „Andrei Mureșanu”. Următoarea activitate de proiect se va desfășura la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”. (L. Sabău)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 15:15:56 Ora standard a Europei de Est