Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În grădina din Lumea poveștilor

La Grădința Nr. 55

În grădina din Lumea poveștilor

În toamna acestui an școlar, grădinița noastră, G.P.P Nr. 55 din Oradea, în colaborare cu Fundația Comunitară Oradea, a demarat un proiect în cadrul programului PLANTROPOLIS, susținut de Russmedia România, Eco Bihor,VPK Packaging Salonta, Eltex Recycling în parteneriat cu Grund School.

Astfel, copiii din cele șapte grupe (151 de preșcolari), coordonați de doamnele educatoare: Șipoș Natalia, Șipoș Nadia, Vidican Mihaela, Pop Crina, Vereș Carolina, Berinde Loredana, Jakab Corina, Ile Laura, Pascar Gabriela, Cionca Felicia, Furtos Dana, Filip Larisa, Ghiuro Natalia și Budai Alexandra, au „grădinărit" în grădina din Lumea poveștilor, creându-și un spațiu al lor în care au amenajat o grădină urbană formată din cinci bacuri în care au fost cultivate legume timpurii, dar și diverse plante aromatice sau de sezon. Prin aceasta s-a urmărit formarea unor comportamente și atitudini ecologice de ocrotire, protejare și conservare a naturii, prin înțelegerea necesității respectării normelor de protecție a mediului și amenajarea grădinii urbane. Activitățile desfășurate în cadrul proiectului au stârnit interesul copiilor, cu atât mai mult cu cât, ei au putut observa procesul de germinație, evoluția plantelor, de la sămânță la plantă. La început, copiii au semănat în jardiniere confecționate din pet-uri semințe de ceapă verde, ridichi, roșii, salată verde, dovlecei etc; mai apoi, când acestea au crescut, le-au transferat în bacurile repartizate grupelor lor. În acestă etapă ne-am bucurat de sprijinul celor de la Eco Bihor, care ne-a pus la dispoziție pământul necesar pentru această operațiune. Zi de zi, copiii s-au îngrijit de plantele lor, udându-le cu stropitoarea, curățindu-le de buruieni, săpându-le, ancorându-le în jurul țărușilor... Astfel, în grădina din Lumea poveștilor, grădina urbană nu numai că a prins contur, dar a devenit și eficientă, astfel încât, în ultima zi înainte de vacanța mare, preșcolarii noștri au primit vizita unui oaspete special, doamna Aricescu, pe care au servit-o cu legume proaspăt culese din grădina lor. Bucuria a fost nespus de mare pentru toată lumea, căci d-na Aricescu a zăbovit la noi,  jucându-se cu copiii și povestind despre frumoasele lor aventuri din grădină. Pentru ca momentul să fie și mai special, domnișoara Ilinca, din grupa mare, i-a prezentat d-nei Aricescu un moment artistic de canto popular.
Prin derularea acestui proiect, am urmărit formarea unui comportament ecoprotectiv, care, cu siguranță, va avea un puternic impact în definitivarea personalității și conștiinței viitorilor cetățeni. Așadar, ne dorim continuarea și dezvoltarea acestui proiect, atât în cadrul unității noastre de învățământ, cât și prin încurajarea copiilor de a-și amenaja propria lor „mică grădină" acasă.
Prof. Vidican Mihaela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: În grădina din Lumea poveștilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:07:30 Ora standard a Europei de Est