Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții s-au întâlnit cu doamna judecător Loreley Mirea-Gajdo, vicepreședinte al Curții de Apel Oradea

Joi, în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră ,,Agora

Studenții s-au întâlnit cu doamna judecător Loreley Mirea-Gajdo, vicepreședinte al Curții de Apel Oradea

Joi, 9.06.2022, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din Oradea, a avut loc o întâlnire cu dna judecător Loreley Mirea-Gajdo, vicepreședinte al Curții de Apel Oradea.

Au fost prezenți în sală studenți de la specializările Drept (anii I, II, III și IV).
În deschidere, dna director al C.C.O.C. Laura Dumitrana a urat bun venit invitatei, a prezentat activitatea centrului și importanța întâlnirilor organizate cu profesioniștii dreptului.
Dna judecător a vorbit studenților despre profesia pe care a ales-o, sau, după cum însăși spunea, despre profesia care a ales-o pe dânsa, despre modul de formare al judecătorilor, a vorbit despre avantajele și dezavantajele profesiei, despre munca grea din spatele a ceea ce se vede în sălile de judecată, despre importanța și imensa responsabilitate pe care o au judecătorii.
Aceasta le-a explicat studenților despre munca judecătorului în soluţionarea cauzelor, care presupune prioritar calificarea cererii de chemare în judecată, înţelegerea voinţei părţilor, a motivelor pentru care acestea apelează la justiţie, a problemelor pe care doresc să le soluţioneze cu ajutorul instanţei, dar şi administrarea unor probe pentru aflarea şi pronunţarea adevărului juridic, cum ar fi audierea martorilor, verificarea relevanţei şi pertinenţei probelor administrate, evaluarea credibilității și a argumentelor părților implicate în proces și toate acestea au ca finalitate şi scop pronunțarea unei hotărârii judecătoreşti legale şi temeinice, prin care judecătorul aplică şi interpretează legea la starea de fapt dedusă judecăţii aşa cum a fost dovedită prin probe.
De asemenea, aceasta a vorbit despre sacrificiile celor care, zi de zi, împart dreptatea, despre numeroasele incompatibilităţi pe care le are un judecător, despre modul în care se aplică legile și despre continua frământare pe care un magistrat o are în dorința de a înfăptui actul de justiție.
Doamna judecător a mai afirmat că legea e singurul instrument al judecătorului, singura căreia el i se supune de aceea calitatea legii e esenţială pentru o judecată dreaptă şi echitabilă. Dincolo însă de cunoaşterea şi înţelegerea în mod profesionist a legii, care îi conferă judecătorului premisele pronunţării unei soluţii legale, judecătorul trebuie să fie călăuzit pe toată durata procesului pe care îl conduce dar şi a întregii sale cariere de principiile fundamentale, de echitate şi bună credinţă, rămânând mereu integru, independent, imparţial, echidistant dar şi uman şi înţelept pentru că numai dacă posedă aceste calităţi esenţiale va putea găsi drumul său spre adevăr, împlinindu-şi menirea, transformând-o în vocaţie.
Studenții i-au adresat doamnei judecător diverse întrebări, dornici fiind să afle cât mai multe informații despre munca judecătorului, despre implicațiile și atribuțiile zilnice ale acestuia dar şi despre greutatea luării deciziilor.
În final, doamna judecător i-a încurajat pe studenţi să îşi urmeze cu determinare visele, găsind acea profesie juridică în care să se simtă fericiţi şi împliniţi şi să păşească pe acel drum care se poate transforma într-o vocaţie în viaţă şi totodată i-a îndemnat să nu uite niciodată că toate profesiile juridice au fost create pentru a ajuta oamenii să-şi soluţioneze litigiile găsind cale spre adevăr.
În încheiere, directorul C.C.O.C. a mulțumit dnei judecător pentru prezență, invitând-o ca și în viitor să accepte să se întâlnească cu studenții Universității ,,Agora", pentru a veni, astfel, în sprijinul acestora în dificila misiune de a-și alege o profesie care să-i reprezinte și care să le aducă satisfacții. De asemenea, i-a mulțumit pentru disponibilitate, menționând că fără implicarea profesioniștilor în misiunea de educație și cercetare științifică, activitatea profesorilor ar fi mult mai grea. (D.B.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Studenții s-au întâlnit cu doamna judecător Loreley Mirea-Gajdo, vicepreședinte al Curții de Apel Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:52 Ora standard a Europei de Est