Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Centrul Educațional ROUA, sub egida Fundației Șinca

În 15 iunie, a fost lansat proiectul „Centrul Educațional ROUA”

Centrul Educațional ROUA, sub egida Fundației Șinca

La 110 zile de la izbucnirea războiului din Ucraina și după o intensă implicare în această perioadă în primirea, consilierea și sprijinirea refugiaților ucraineni, în data de 15 iunie 2022, Fundația Șinca a organizat evenimentul de lansare, în premieră la nivel local, a proiectului intitulat „Centrul Educațional ROUA".

Președintele Fundației Șinca, George-Marius Șinca, a expus motivele pentru care  ONG-ul a decis să vină în sprijinul refugiaților ucraineni rămași pe termen mediu și lung în județul Bihor. Fundația Șinca a identificat nevoia cea mai stringentă - nevoia de comunicare cu membrii comunității pentru a găsi mai ușor un loc de muncă, dar și din necesitatea firească de a se integra într-o societate care s-a dovedit foarte ospitalieră pentru o perioadă din păcate nedefinită.
Așadar, Fundația Șinca a gândit un curs de limba română și engleză, adaptat nevoilor beneficiarilor primari, anume cetățenii cu statut de refugiat în România și croit pe nevoile beneficiarilor secundari, care sunt potențialele organizații angajatoare, instituțiile de învățământ și lista continuă.
În cadrul Centrului Educațional ROUA, timp de trei luni vor fi organizate, zilnic, cursuri de limba română și engleză pentru un număr de aproximativ 135 de cetățeni ucraineni. Cursurile se vor desfășura de luni până vineri, în incinta Fundației Comunitare Oradea. Pe parcursul celor trei luni, beneficiarii vor avea parte și de o serie de ateliere de creație organizate de Fundația Șinca prin Centrul Educațional ROUA. Pentru a sprijini procesul de incluziune socială a refugiaților din Ucraina, la aceste ateliere de creație vor fi invitați și copiii din cadrul programelor de asistență socială din județul Bihor. Se vor organiza competiții sportive și excursii tematice în cele mai reprezentative locuri din județul Bihor. Scopul Centrului Educațional ROUA este de a diminua efectele șocului cultural și de a facilita integrarea refugiaților în societate. 
Proiectul Centrul Educațional ROUA este finanțat prin „Integration Program for Refugees", un program înființat cu sprijinul Marii Britanii și a guvernului britanic, coordonat la nivel național de Federaţia Fundaţiile Comunitare din România - FFCR prin Fundația Comunitară Oradea și implementat la nivel local de Fundația Șinca. KiwanisArt Oradea, KiwanisVaradinum, Kiwanis Children's Fund in Europe și Kiwanis Austria sunt cu toții finanțatori și parteneri ai prezentului proiect încă din faza de concepere. (M.S.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Centrul Educațional ROUA, sub egida Fundației Șinca.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:34:31 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...