Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noi experiențe în cadrul proiectului Erasmus+ „ Let’s go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună”

De la Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita

Noi experiențe în cadrul proiectului Erasmus+ „ Let’s go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună”

În perioada 8-22 mai 2022, s-a desfășurat a doua mobilitate în cadrul proiectului „Let's go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună", un proiect de mobilități pentru formare profesională VET.

În cadrul acestei mobilități, 16 elevi din clasa a XI-a A, profilul matematică-informatică, s-au deplasat, de data aceasta într-o locație nouă, în Paphos, Cipru, fiind însoțiți de doi profesori: Coras Zenovia Mirela, Bențe Ioana Corina și un monitor, Sarca Simona Adriana.
Implementat de o echipă de cadre didactice implicate în dezvoltarea copiilor și crearea de noi oportunități de învățare, proiectul are ca obiective:
-achiziționarea de competențe, cunoștințe și abilități în domeniul informatic, aplicând cel puțin trei metode de rezolvare a problemelor, în medii reale, conectate cu cele mai noi tendințe în domeniu;
 -dezvoltarea abilităților de lucru în echipă însușindu-și un comportament specific locului de muncă, respectând regulile stabilite, în vederea unei tranziții facile pe piața muncii;
-dezvoltarea de abilități sociale, civice, interculturale și lingvistice specifice unui cetățean european, interacționând cu mediul țărilor gazdă, iar la nivelul instituției:
- crearea de parteneriate școlare europene, contactând firme din străinătate, în vederea depunerii unor noi proiecte europene pentru îmbunătățirea calității actului educațional și adaptarea pregătirii elevilor la cerințele pieței muncii și a domeniului IT.
    Obiectivele au fost atinse cu succes prin intermediul activităților care au avut la bază metode de educație non-formală precum: dezbateri, prezentări, discuții libere, lucrul în echipă, seri interculturale etc.
În decursul celor două săptămâni, elevii au avut parte atât de experiențe practice în domeniul IT, cât și de experiențe culturale. În această perioadă, ei au dobândit experiențe la locul de muncă, deoarece au beneficiat de oportunitatea de a lucra cu echipamente tehnice adecvate, cu cele mai performante componente hardware și software și au avut posibilitatea să intre în contact cu specialiști din domeniul IT, experiențe care le vor permite dezvoltarea de competențe practice și familiarizarea cu mediul IT european prin intermediul firmelor de specialitate.
Cunoștințele teoretice acumulate de către elevi pe băncile școlii sunt diminuate în absența practicii, a confruntării elevilor cu situații reale de viață. Dezvoltarea acestor competențe și abilități se poate face doar parțial în laboratorul de informatică, nefiind prevăzute ore de activități practice care să se desfășoare cu agenți economici de profil. Prin participarea la acest proiect comunitar, elevii au avut oportunitatea de a face transferul de la teorie la practică, într-un mediu real, în cadrul unor companii aflate pe piața muncii europene. Aceste competențe, odată dobândite, vor contribui la dezvoltarea de aptitudini care vor facilita accesul elevilor atât pe piața muncii, cât și spre forme superioare de studiu, în funcție de alegerile fiecăruia. Pentru o mai bună inserție pe piața muncii, tinerii au nevoie să lucreze într-un mediu real, în firme specializate de IT, cu profesioniști ale căror cunoștințe sunt la nivelul cerințelor actuale, luând astfel contact cu cele mai noi provocări din domeniu. Ei au nevoie să cunoască limbaje de programare actuale, să-și dezvolte dimensiunea aplicativă și creativă a muncii lor, să aibă inițiativă, să învețe să dezvolte o afacere, deci să posede și cunoștințe antreprenoriale.
Prin participarea la mobilitate, dincolo de dezvoltarea competențelor în IT, elevii și-au dezvoltat încrederea în sine, au învățat să se autogospodărească și să conviețuiască într-un mediu diferit de cel familial. Și-au dezvoltat abilitățile de comunicare și de relaționare cu elevi din alte țări. Participanții au avut posibilitatea de a-și folosi cunoștințele de limba engleză într-un context real, de a-și forma noi planuri de carieră prin continuarea studiilor la un nivel superior.
Consider că derularea proiectului Erasmus+  « Let's go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună» aduce o contribuţie importantă pentru dezvoltarea dimensiunii europene în şcoala noastră şi pentru pregătirea elevilor noștri pentru a deveni cetățeni activi. Prin intermediul acestui proiect, elevii au deja o primă experiență de lucru într-un mediu real, acest lucru putând duce la găsirea unui loc de muncă mult mai ușor sau chiar la luarea deciziei de a deveni ei înșiși proprietari ai unor firme, creând la rândul lor locuri de muncă. Așadar, beneficiile participării la un proiect de mobilitate Erasmus+ sunt nelimitate, efectele resimțindu-se atât direct, de către elevi, cât și pe termen lung, de comunitatea locală.
Iată cateva impresii ale tinerilor elevi, în urma experienței din Paphos, Cipru
,,Proiectul acesta Erasmus+ a fost una dintre cele mai frumoase experiențe din viața mea și dacă s-ar putea aș repeta această experiență oricând. Am învățat multe lucruri noi în domeniul IT care îmi vor fi de folos pe viitor având în vedere că vreau să mă angajez în acest domeniu. Pe lângă asta m-am și distrat bine cu colegii pe care i-am cunoscut mai bine și am vizitat o regiune foarte frumoasă la Marea Mediterană într-o țară superbă, Cipru" (Chira Cosmin).
,,Perioada de două săptămâni petrecută în orașul Paphos din Cipru în cadrul proiectului Erasmus+ ,,Let's go IT" a reprezentat pentru mine o experiență de neuitat în care am învățat multe lucruri noi și mi-am făcut multe amintiri. Am avut ocazia să învăț programare avansată sub îndrumarea mentorului nostru domnul Lazaros Lazarou, care a dat dovada de seriozitate și dedicare. De asemenea, am avut ocazia să particip la diferite excursii și evenimente culturale. Consider că prin acest proiect mi-am dezvoltat atât abilitățile de programare cât și cele de comunicare" (Mărcuș Alex).
,,Pentru mine, acest proiect a reprezentat o experiență unică ce ne-a ajutat să ne dezvoltăm atât pe plan profesional cât și personal, datorită locurilor vizitate și prin interacțiunea cu localnicii. De asemenea, în urma activităților practice efectuate, am dobândit o multitudine de informații" (Albu Cristian).
,,Mi-am pierdut toată încrederea că vom merge în Cipru când ni s-a amânat proiectul din octombrie până în mai, datorită pandemiei, dar a fost o adevărată experiență să mă văd pe insulă. Aș recomanda oricui să se alăture unui astfel de proiect. Absorbirea unei culturi străine de cea de acasă, ,,culture shock-ul", învățarea unor noi moduri de a trăi, contextul acestor popoare și istoria formării lor sunt experiențe de neuitat. Când te afli pe tărâmuri străine, din fiecare colțișor curge istoria și personalitatea locului. E scos din poveste" (Lazăr Cătălin).
,,Sunt fericită că am avut ocazia să particip la acest proiect care mi-a oferit nenumărate experiențe de neuitat, unde mi s-a demonstrat că învățatul are și părți distractive, unde am întâlnit oameni noi, și în care am creat legături strânse cu colegii mei. Și mai presus de atât, am colecționat multe amintiri frumoase la care sunt sigură că mă voi gândi cu drag. Sunt foarte mulțumită de tot ceea ce am experimentat în aceste două săptămâni și sunt nerăbdătoare să mai particip la astfel de proiecte" (Florea Patricia).
,,Pentru mine, experiența trăită în cadrul proiectului Erasmus+ a reprezentat o ocazie unică de a mă dezvolta atât pe plan cultural și personal, cât și profesional. Pe lângă abilitățile dobândite în domeniul programării în C++ am reușit să-mi dezvolt și abilitățile lingvistice, dar și de adaptare într-un mediu nou" (Gabriel Mărcuț).
,,Acest proiect a fost unul de neuitat. Aș da oricând timpul înapoi ca să repet această experiență. Aici am învățat lucruri noi în IT dar am petrecut și un timp deosebit cu colegii mei învățând să trăim și să ne distram împreună" (Mal Mark).
,,Pot spune că această experiență a fost impresionantă. Am învățat multe lucruri atât legat de Informatică cât și despre cultura Pafosului și a Ciprului. Alături de colegii mei și de doamnele profesoare care au organizat acest proiect, am creat multe amintiri și momente de neuitat. Vă mărturisesc că merită să vă alăturați mobilităților Erasmus atunci când va veni timpul, pentru că este de neratat" (Arba Sara).
,,Sunt nespus de fericită că am avut oportunitatea de a face parte din proiectul Erasmus+ și consider că este o șansă unică în viață. Cu această ocazie, am văzut partea interesantă a învățatului, am vizitat locuri noi și am descoperit frumusețile Ciprului. Am cunoscut, de asemenea, persoane noi și am observat traiul oamenilor de pe insulă. Cipru este una dintre țările care trebuie vizitate cel puțin odată în viață și mă bucur că am avut ocazia să o vizitez alături de colegii și profesorii mei. Am acumulat multe amintiri frumoase de care îmi voi aminti cu drag, precum și multe cunoștințe noi în domeniul Informaticii" (Isăilă Cristina).
,,Experiența trăită în Cipru a fost una unică, o experiență pe care n-am s-o uit niciodată. Mi-a deschis ochii și m-a învățat să privesc lucrurile din mai multe perspective. Nu am nimic de reproșat. Mâncarea a fost bună, hotelul curat, oamenii deschiși. Singurul lucru care nu mi-a plăcut a fost perioada scurtă în care am stat acolo! Mi-ar fi plăcut să stăm mai mult" (Scurt Anamaria).
 ,,Acest proiect mi-a demonstrat că poți combina utilul cu plăcutul.  Aș repeta această experiență oricând, nu numai pentru ce am învățat acolo ci și pentru vizitele și peisajele pe care Paphosul ni le-a oferit. Am întâlnit oameni noi, cunoscând puțin din cultura lor. Pe lângă multitudinea de informații primite în domeniul C++ mi-am dezvoltat și abilitățile lingvistice. Mulțumim profesorilor pentru această ocazie unică pe care ne-au oferit-o" (Sorana Bențe).
Prof. Ioana Corina Bențe

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:32:41 Ora standard a Europei de Est