Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zece proiecte de educație antreprenorială vor fi implementate în nouă universități din țară

Cu sprijinul Romanian-American Foundation

Zece proiecte de educație antreprenorială vor fi implementate în nouă universități din țară

La a patra ediție a sesiunii de mini-granturi pentru proiecte de educație antreprenorială, derulată de Junior Achievement România, prin programul JA Universitatea Antreprenorială și susținută de Romanian-American Foundation, vor beneficia de oportunități de învățare practică în antreprenoriat profesorii și studenții din nouă universități.

În perioada iunie-noiembrie 2022, 10 proiecte selectate se vor desfășura în următoarele instituții de învățământ din țară: Universitatea Vasile Alecsandri Bacău, Universitatea Politehnica București, Universitatea Româno-Americană București, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Universitatea Ovidius Constanța, Universitatea Dunărea de Jos Galați, Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie Grigorie Popa Iași și Universitatea Gheorghe Asachi din Iași.
Anul acesta, proiectele selectate vizează diferite activități, implicând atât studenți, cât și profesori și consultanți voluntari din comunitatea de afaceri: traininguri și workshop-uri pe teme de antreprenoriat și teme conexe (design thinking, business model canvas, marketing, vânzări, inovație, tehnologie, finanțe, pitch, transfer tehnologic etc.), cursuri și resurse practice de antreprenoriat adaptate specializărilor la care învață studenții, competiții de planuri de afaceri/pilot de business și mentorat pentru start-up-uri create de studenți, sesiuni cu antreprenori de succes, componente de evaluare a abilităților antreprenoriale și de carieră ale studenților.
De-a lungul ultimelor trei ediții ale sesiunii de mini-granturi (2019-2021), peste 3.500 de studenți din 16 universități au participat la cele 34 de proiecte susținute de Romanian-American Foundation.
Componenta de mini-granturi a fost an de an apreciată de universități, profesori și studenți, pentru că oferă posibilitatea de a crea conexiuni mai strânse între comunitatea academică și mediul de afaceri local. În plus, a reprezentat un element-cheie pentru deblocarea potențialului antreprenorial al universităților participante și a contribuit la schimbarea mentalității profesorilor și studenților față de valoarea și utilitatea abordărilor de tip antreprenorial.
„Proiectul Entrepreneurship in UPB a fost oportunitatea necesară oferită studenților de a-şi completa pregătirea didactică academică cu un curs practic, în cadrul căruia au cunoscut şi au interacționat direct cu întreprinzători şi manageri de succes din comunitatea de afaceri. Prezentările invitaților au fost foarte apreciate de către studenți - care au aflat povestea unor afaceri de succes şi au avut ocazia să pună întrebări şi să afle de la sursă răspunsuri la problemele care îi preocupă. Atât feedback-ul studenților, cât și cel al invitaților au fost pozitive, ceea ce ne încurajează să dezvoltăm și alte proiecte similare în viitor" - cadru didactic responsabil implementare proiect cu mini-grant, ediția 2021, Universitatea Politehnica București.
În anul academic 2021-2022, din 25 de universități, peste 60 de profesori și 4.500 de studenți au fost implicați activ și în cadrul componentei didactice a programului J.A. Universitatea Antreprenorială, în diferite activități educaționale organizate prin programul J.A. Start-Up și Incubatorul BizzFactoryTM (cu posibilitatea de practică antreprenorială), având acces gratuit la materiale și resurse educaționale pe platforma LMS J.A. InspireTM și prin sesiuni online de pregătire pentru profesori și studenți, în domeniul antreprenoriatului și pe teme conexe, sesiuni cu studii de caz și exemple de bună practică.
După finala națională a competiției europene J.A. Company of the Year, organizată la finalul lunii mai, unde cele mai active echipe de studenți și-au prezentat în fața juriului start-up-urile, a fost selectată și premiată echipa SignText, de la Universitatea Politehnica București, care va reprezenta România la evenimentul european Gen-E 2022, cu un prototip de aplicație mobilă pentru convertirea limbajului mimico-gestual în limbaj text și audio, soluție tehnologică care vine în sprijinul comunității hipoacuzice.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:52 Ora standard a Europei de Est