Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premii speciale naționale la limba engleză pentru județul Bihor

Din cei 566 de elevi bihoreni, doar concurenții din Salonta au obținut

Premii speciale naționale la limba engleză pentru județul Bihor

Elevii salontani excelează în limba lui Shakespeare și în lirica lui Molière. Două rezultate remarcabile ale elevilor de gimnaziu și liceu din cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" poziționează orașul Salonta pe harta excelenței lingvistice și a limbilor de circulație internațională.

Astfel, în cadrul celui mai mare concurs național de creație eseistică în limba engleză- „Shakespeare School Essay Competition", județul Bihor a ajuns în finala națională reprezentat doar de elevii Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta (director prof. Florentina Galea). Mai mult, în Parisul lui Molière, poezia unui elev salontan este nominalizată în finala Concursului internațional de poezie„Poésie en liberté - 2022".
În anul școlar 2021-2022, competiția națională „Shakespeare School Essay Competition", aflată la cea de-a XIV-a ediție, a atins un nou record al înscrierilor cu peste 9.850 de participanți. Capitala a fost, din nou, orașul cu cei mai mulți elevi înscriși în concurs, motiv pentru care „Trofeul Excelenței" a revenit Inspectoratului Școlar al Municipiului București (1.149 de elevi), urmat de județele Buzău (662 elevi) și Bihor (566 elevi).
Potrivit „www.shakespeare-school.ro", elevii au fost încurajați să scrie un eseu în limba engleză pe tema „Education on or off-line, which of the two types of study do you prefer?". Juriul a urmărit respectarea temei, acuratețea limbii, vocabularul, organizarea și coerența exprimării scrise, dar și originalitatea ideilor. Din toată țara au fost selectați 30 de semifinaliști, câte 15 pentru fiecare categorie de vârstă: 11-14 ani (gimnaziu) și 15-19 ani (liceu).
Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a obținut cele mai mari punctaje din județul Bihor (566 elevi participanți). Astfel, I.S.J. Bihor a fost reprezentat în finala națională a „Shakespeare School Essay Competition 2022" de elevii C.N. „Teodor Neș" Salonta: Zgimbe Sonia Andrea (gimnaziu) - premiul special pentru creație eseistică în limba engleză și Petrache Andrei Ovidiu (liceu) - premiul special pentru eseul „To be or not to be... online school?". Cei doi elevi sunt pregătiți de profesoarele catedrei de limba engleză Erika Iancău și Claudia Vlad.
În altă ordine de idei, acest final de an școlar aduce Colegiului Național „Teodor Neș"din Salonta, prin talentul poetic al elevului Petrache Andrei Ovidiu, o binemeritată nominalizare în finala Concursului internațional de poezie în limba franceză - „Poésie en liberté - 2022"- jurizat la Paris de 12 reprezentanți ai unor instituții de învățământ și cultură din Paris (Franța), München (Germania), Louvain (Belgia). Juriul permanent este prezidat de poetul și actorul Francis Coffinet.
Aflat în acest an la ediția a XXIV-a, concursul internațional, care are un portofoliu de peste 100.000 de poezii, se adresează poeților cu vârsta cuprinsă între 15 și 25 de ani din Uniunea Europeană și din spațiul francofon extracomunitar.
Potrivit „www.poesie-en-liberte.fr", evenimentul cultural din anul 2022 are o misiune sensibilă: stabilirea premiilor pentru cele mai bune creații alese dintre cele 200 de poezii în limba franceză selecționate de poeții André Prodhomme, Laurence Bouvet, Étienne Orsini și Nicole Simonet. Aceste poezii reprezintă „floarea" celor peste 500 de poezii înscrise în concursul organizat anul acesta de o echipă coordonată de eruditul francez Matthias Vincenot (director artistic, poet, doctor în litere, cavaler al artelor și literaturii).
Elevul Petrache Andrei Ovidiu din clasa a X-a C, pregătit de profesoara Anca Fustos (profil „Uman - Filologie), a participat la acest concurs internațional de poezie cu șapte creații lirice în limba franceză realizate pe teme prestabilite de organizatorii francezi. Dintre acestea, poezia intitulată „Vivre avec la joie du jeu!" („Trăiește viața cu bucuria unui joc!") semnată de elevul salontan a fost nominalizată în finala Concursului internațional „Poésie en liberté - 2022" care va fi găzduită de societatea culturală europeană „Association Poésie en liberté - Paris, France".
 
Felicitări, Andrei!
Felicitări, Sonia!
Ambasadorii noștri și campionii noștri internaționali!
Felicitări doamnelor profesoare Erika Iancău și Claudia Vlad!
Savurăm cu toții victoria voastră, bucurându-ne că avem asemenea elevi și dascăli... de mare ispravă! (OviDan)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:30:27 Ora standard a Europei de Est