Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local – bijuteria identității naționale”

Proiectul colaborativ

,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local – bijuteria identității naționale”

,,Ne place să citim cărți, să vorbim despre ele. Adorăm să ne cuibărim mintea și sufletul printre paginile volumelor tipărite cu iz de miros de pădure bătrână. Ne place să ascultăm povești inspirate din viața reală, adevărate lecții de viață.

Suntem nerăbdători să descoperim și să punem întrebări... cu cât știm mai multe, cu atât parcă nu știm mai nimic, iar curiozitatea și ambiția ne sunt alimentate. În ziua de azi, când suntem prinși în vâltoarea unui ocean de informații de dimensiuni excepționale, conștientizarea se ridică cu mândrie din valurile mediocrității informaționale pentru a-și croi drum spre inimile și mințile noastre. Este o onoare să scrii cărți, este o onoare să fii cititor. Este o onoare să înveți, este o onoare să fii învățat. Este o onoare să descoperi, este o onoare să întrebi. Nu putem trece prin marea cultură a lumii decât cu ajutorul cunoașterii și a conștientizării lucrurilor din jurul nostru...prin mijlocirea lor strângem toate locurile, oamenii și vremurile" - Maria Bobotan, clasa a IX-a C.
Clopoțelul de sfârșit de an școlar încă nu a sunat iar copiii din două licee de elită din Oradea, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" și Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", culeg roadele muncii lor, diseminând, într-o activitate de excepție, ceea ce ei au făcut cu bucurie și recunoștință, cu empatie și altruism, în cadrul proiectului colaborativ ,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local - bijuteria identității naționale", proiect finanțat de TOLI Institute (The Olga Lengyel Institute) și sprijinit de colaborările cu INSHR (Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România  „Elie Wiesel", Comunitatea Evreilor din Oradea, Muzeul Țării Crișurilor  Oradea, Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai" Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Colegiul Național ,,Doamna Stanca" Satu Mare.
Profesorii TOLI, deschiși și interesați, studiosi, informați și bine pregătiți, pot desfășura activități educaționale care promovează drepturile și libertățile omului, toleranța, empatia, socializarea, munca în echipă, cercetarea științifică și dezvoltarea abilităților și competențelor mai puțin apreciate în clasă. foarte necesar.
Activitățile din proiectul colaborativ propus de doamnele profesoare Livia Ghiucuța de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" și Daniela Sopota de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", își propun să sprijine promovarea spiritului civic, toleranței, interculturalității, valorilor culturale ale altor popoare, respectarea drepturilor și libertății de exprimare, conștientizarea și înțelegerea modului în care regimurile totalitare din secolul XX au amprentat evoluția evreilor, țiganilor și a altor grupuri etnice din Oradea, Bihor și România, schimbându-le destinul, viitorul.
În prezența gazdelor, a doamnei director al Colegiului Național ,,Mihai Eminescu", prof. Livia Muntean, a doamnelor profesoare de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", în după-amiaza zilei de marți (7 iunie 2022), în amfiteatrul Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai", plin de copii ai celor două instituții, sub moderarea elevului Vlad Munteanu, din clasa a IX-a D la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", au fost prezentate mărturii ale activităților desfășurate de la debutul proiectului până în prezent.
,,Am reușit să conștientizăm că, în spatele unor numere imense, unor clădiri care stau mărturie trecutului, unor poze, unor instituții, sunt suflete, povești cutremurătoare, ultimele zâmbete urmate de lacrimi... sunt oameni, precum spunea și Papa Francisc ,,Oamenii nu sunt numere, ci chipuri și inimi"...
Coordonată de doamna profesor Monica Dumitraș, activitatea de recenzare a cărților despre Holocaust a fost un succes, elevii eminescieni având parte de un regal de literatură: ,,Obsesia" (volum de nuvele), de Ioan Grigorescu, ,,Deborah" (roman), de Cătălin Mihuleac, ,,Auschwitz, ultima stație. Povestea mea din lagăr, 1943-1945", de Eddy de Wind, ,,Jurnalul Annei Frank" sau ,,Jurnal (1938-1945)", de Helga Weissova.
În cadrul întâlnirii de diseminare, eleva Maria Bobotan a prezentat ,,Deborah", scrisă de Cătălin Mihuleac, autor român, originar din Iași și doctor în Filologie la Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza" din Iași. O carte despre contrastul de ură dintre oameni, care deseori are motor de pornire rasial sau religios, ,,Deborah" propune o abrodare a atrocităților, umbrită de ordinul lui Antonescu din 1941 ca întreaga populație din Bucovina de Nord să fie deportată în Transnistria, folosindu-se termenul popular de strămutare.
Elevul Patrik Tecar a realizat o succintă radiografie a activităților desfășurate de eminescieni, de exemplu cea despre  Eva Heyman, copilul pierdut al orașului nostru - ,,De ne-ai mai fi..." - dar ne-ai rămas în suflet cu dorurile și visele neîmplinite... Cu aceste gânduri au început prima activitate, „Omagiu Evei Heyman" februarie 2022, având-o ca invitată pe doamna Emilia Teszler, președinta Asociației Tikvah, discutându-se episoade care au schimbat destine, au schimbat viitorul. Dorind să semnaleze importanța memoriei holocaustului, copiii au realizat fluturași meniți să îi informeze pe colegii lor din alte clase cu privire la importanța ce o reprezintă    memoria holocaustului, materialele fiind distribuite în școală.
Copiii au manifestat un interes deosebit pentru edificiile emblematice ale comunității evreiești din orașul nostru studiind și alcătuind material deosebit de relevante și interesante: Allesia Baiduca și Andra Szabo  -,,Hotelul Park", Andrei Filip - ,,Palatul Ullmann", Sergiu Simuț - ,,Palatul „Vulturul Negru", Andrei Filip - ,,Casa Darvas'', Oana Mărcuțiu, Ioana Paina și Vanessa Lăcătuș - ,,Cimitirele evreiești".
Alexandru Dafin a încheiat seria prezentărilor elevilor eminescieni, în mod convingător și absolute captivant, cu un material despre istoria sinagogilor din urbea de pe Crișul Repede, cu promisiunea de-a le vizita pe toate, până la ora actuală, doar cele funcționale au fost ținta proiectului.
Activitatea principală a proiectului va fi SIMPOZIONUL - ORADEA MULTICULTURALĂ ORADEA / PATRIMONIUL LOCAL NECUNOSCUT AL IDENTITĂȚII NAȚIONALE, care se va desfășura în perioada, 9-10 octombrie 2022. Va fi o activitate prin care elevii și profesorii vor prezenta materiale despre Holocaust, în ansamblu în Europa, cu caracteristici naționale și locale. Lucrările participanților se vor baza pe documente de arhivă, lucrări științifice publicate, alte informații furnizate de instituții abilitate să cunoască adevărul istoric. Este important ca elevii să cunoască trecutul pentru a privi cu responsabilitate, toleranță și multă înțelepciune față de viitor. În același timp, artele vizuale iau în considerare exprimarea liberă a sentimentelor, empatia dar și toleranța față de tot ce s-a întâmplat în secolul extremelor. Scenarii, povești, piese inspirate din realitatea istorică locală, vor promova respectarea drepturilor și libertăților omului, eliminarea războiului ca mijloc de rezolvare a problemelor, evitarea oricărei încercări de limitare a promovării culturii și civilizației unui grup etnic, popor, națiune.
Prof. Daniela Sopota
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local – bijuteria identității naționale”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:52:20 Ora standard a Europei de Est