Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

1 Iunie, sărbătorit în avans de Asociația Pro Bambini

Luni, la Liceul de Arte

1 Iunie, sărbătorit în avans de Asociația Pro Bambini

A XII-a ediție a Festivalului Copiilor, organizat de Asociația Pro Bambini din Oradea, s-a derulat luni, 30 mai 2022, la Liceul de Arte din Oradea.

Ediția din acest an s-a desfășurat cu sprijinul Asociației «Îngeri pentru suflete» din Arad care a oferit pachetele cu dulciuri participanților la festival. Mulțumim președintei Asociației, Alexandra Timar, pentru susținerea proiectului nostru. Festivalul copiilor, ediția cu numărul 12, are trei componente: un spectacol cultural artistic susținut de copii de la școli și licee din Oradea și județul Bihor, un concurs național de creații artistice, intitulat «Visul meu de copil», și o acțiune de distribuire de alimente, dulciuri și jucării pentru copii nevoiași, susținuți de Asociația Pro Bambini", a spus Crina Dobocan, președintele Asociației Pro Bambini din Oradea.
Prin lumea inocenței
248 de copii i-au condus pe spectatorii prezenți într-o lume a inocenței și a poveștilor și i-au făcut să se îmbogățească sufletește prin melodiile și dansurile lor vesele și pline de dragoste. Pe scena Liceului de Arte au urcat întâi copii de la liceul gazdă, dar și de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna", Colegiul Național „Onisifor Ghibu", Școala Gimnazială „Dacia" Oradea, Liceul Teologic Penticostal „Betel" Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan", Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu", Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Liceul Teoretic „Lucian Blaga" și Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea.
Pata de culoare a spectacolului au fost copiii de la Liceul Tehnologic „Petofi Sandor" din Săcuieni care au prezentat dansuri populare maghiare.
La festival au luat parte și elevii claselor primare de la Școala Gimnazială „Georgiu Pop" din Câmpani, dar și o copilă de la Harris Academy din Londra.
În deschidere, copiii au fost felicitați de prof. Mihaela Bondor și prof. Nagy Gabriella, directorul, respectiv directorul adjunct al Liceului de Arte din Oradea, și de prof. Stela Tăut, directorul de proiecte și programe al Asociației Pro Bambini din Oradea. Spectacolul a fost deschis de „Micii artiști" din clasa pregătitoare a Liceului de Arte (din clasa prof. Valeria Bunica, coord. prof. Ioana Cioara) cu piesa „Ziua celor mici". În continuare, Ana Meister (din aceeași clasă) a interpretat „Castelul fermecat", iar Casian Seiche (clasa a VIII-a a Liceului de Arte, coord. prof. Szekely Cristian-Robert) a uimit cu „Katamiya" - E. Sejourne. Ansamblul de Percuție al Liceului de Arte a prezentat muzică de film și șlagăre. Elevii ansamblului au fost coordonați de prof. Szekely Cristian-Robert și prof. Seretoc Alex Aurel.
Corul Giocoso al Liceului de Arte, condus de prof. Ioana Cioara, a încins atmosfera cu „Trageți hora" și „Luncile s-au deșteptat". Lor le-au urmat copiii de la Școala Gimnazială „Georgiu Popa" din Câmpani, coordonați de prof. Mihaela Morar, cu un cântecel despre copiii lumii, cu un profund mesaj, și Alexie Dulca, de la Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu" din Oradea, cu priceasna „Să ne îndrepteze" (coord. prof. Viorica Brege).
Zâmbete și veselie
Veseli și plini de zâmbete, copiii prof. Lucia Simona Cobe, din clasa a II-a A de la Școala Gimnazială „Dacia" din Oradea au cântat piesa „Părinții mei", iar Dragoș Mihai Dobocan, din același grup, a interpretat „Marele Magician". În continuare, Sofia Șvab (clasa I C, Liceul Teologic Penticostal „Betel" din Oradea, coord. prof. Delia Lidia Flonta) și Ariana Mudura (clasa a II-a A, Liceul Teologic Penticostal „Betel", coord. Debora Laura Fazecaș) au surprins prin naturalețe. Elevii clasei pregătitoare F, pregătiți de prof. Teodora Sîncelean, de la Școala Gimnazială „Dacia" Oradea au dovedit că poți fi un bun artist chiar din primul an de școală, iar Alexandra Berindei de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna", că poți fi un mic star cu „Shooting star". Pe scenă au mai urcat Beatrice Teaha din clasa a II-a A de la Colegiul Național „Onisifor Ghibu" Oradea și Daria Sărac din trupa „Switch Cupcakes" cu un moment de Street dance, coordonatori fiind prof. Rodica Farcaș, iar antrenor Renata Veszi, iar Miklos Anna și Bacso Agnes (clasa a X-a, respectiv clasa a VI-a, la Liceul de Arte Oradea, prof. Medvessy Monika) cu cântece populare maghiare.
Foarte apreciați și aplaudați au fost membrii Ansamblului de Dansuri Populare Maghiare al Liceului Teoretic „Petofi Sandor", coordonat de prof. Beres Csilla.
Micuți, dar curajoși au fost și copiii din trupa „Bon-Bon" din clasa pregătitoare A de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga", coordonați de prof. Daniela Chereși.
Banyai Bianca Casiana a venit din Londra ca să cânte piesa „Vine vacanța", alături de verișoara ei Banyai Carla Ana Maria de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" (prof. Maria Duma).
Elevă la clasa prof. Maris Pușcov, Ilyes Rebeca din clasa a III-a de la Liceul de Arte Oradea (cls. Prof. Biro Eva Monika) a impresionat printr-un moment coregrafic foarte bine realizat, în timp ce colega ei Maria Hexan din clasa a II-a a dovedit că „Știe ce vrea", spre mulțumirea prof. Mădălina Buda.
Spre final, Silaghi Patrik, din clasa a V-a de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea a prezentat un excelent moment muzical, interpretat la vioara cu goarnă. Micuții clasei I de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" au încheiat spectacolul cu o suită de dansuri din Bihor. De pe margine ei au fost ajutați de prof. Doina Lung și de coregraful lor Daniel Sandro.
Clipe de neuitat
„Am dorit să facem din Festivalul copiilor o clipă de neuitat pentru copii, iar zâmbetul şi bucuria acestui eveniment să îi facă mai fericiți", a spus prof. Valeria Bunica, managerul ediției din acest an.
Totodată, concursul de creație artistică se adresează copiilor din toată țara. Până pe 6 iunie 2022, aceștia trimit lucrările lor la Liceul de Arte din Oradea pentru a fi jurizate.
Schimb cultural
„Ca în fiecare ediție, în cadrul spectacolului cultural-artistic dăm prilejul copiilor talentați să facă cunoștință cu atmosfera specifică spectacolelor în calitate de artiști. Pentru unii dintre ei, aceasta este chiar prima experiență de acest gen și astfel au ocazia să se lanseze. Spectacolul este și un prilej de socializare între copii, părinți și cadrele didactice. Scopul principal al festivalului este oferirea unui cadru adecvat de manifestare şi promovare a talentelor copiilor. Totodată, ne dorim cultivarea laturii artistice a copiilor și crearea unor legături de prietenie între copii din instituții școlare diferite, respectiv promovarea multiculturalității și a spiritului interetnic", a precizat prof. Valeria Bunica, directorul executiv al Asociației Pro Bambini.
Echipa de proiect a Festivalului copiilor - ediția a XII-a 2022 a fost formată din Bunica Valeria Florentina (manager de proiect), Crina Dobocan (asistent manager de proiect) și profesorii: Stela Tăut, Mădălina Mihuța, Elena Pavel, Carmen Băliban, Rareș Băliban, Simona Lucia Cobe, Maria Duma, Mihaela Bondor, Nagy Gabriella, Diana Suciu, Szabo Attila, Gabriela Sim, Mariana Șuștic, Camelia Dan, alături de Andagina Prian și Mihaela Negru.
Crina Dobocan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: 1 Iunie, sărbătorit în avans de Asociația Pro Bambini.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:21:51 Ora standard a Europei de Est