Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement (J.A.) România premiază școlile, profesorii, elevii și studenții cu spirit antreprenorial

Cinci premii acordate unor licee și colegii din Oradea și județul Bihor

Junior Achievement (J.A.) România premiază școlile, profesorii, elevii și studenții cu spirit antreprenorial

Junior Achievement (J.A.) România a premiat în cadrul unei festivități derulate în mediul virtual, afacerile pilot și start-up-urile create și prezentate de tineri în cadrul finalei naționale a competiției europene de antreprenoriat J.A. Company of theYear 2022.

Evenimentul a reunit peste 280 de participanți, elevi, studenți, profesori și reprezentanți ai companiilor care investesc în programele educaționale ale organizației.
Anual, peste 2.500.000 RON ajung din partea companiilor partenere J.A. în școli și la echipele de elevi și studenți, reprezentând alături de susținerea programelor J.A. în școli și universități, modul prin care comunitatea de afaceri din România investește în viitor, aducând astfel școala mai aproape de viața reală și de mediul de afaceri.
Alături de recunoașterea companiilor care susțin programele J.A., au fost premiate cele mai active instituții de învățământ, profesori, elevi și studenți, la categoriile educație antreprenorială, educație economică și financiară, educație pentru orientare profesională și STEM.
Programul learningbydoing de antreprenoriat se închide anual prin finala națională a competiției europene J.A. Company of theYear2022, ce a reunit 28 de echipe formate din tineri antreprenori (elevi și studenți), care și-au prezentat afacerile pilot și start-up-urile în fața juriului, format din profesioniști ai partenerilor competiției, având idei inovatoare din diverse domenii, precum: tehnologie, e-commerce, afaceri sociale, industrii creative, educație sau agricultură.
Echipele participante la finală au fost selectate din peste 250 de mini-companii înscrise în Incubatorul educațional JA BizzFactoryTM, în cadrul căruia și-au pilotat timp de trei luni, ideile de afaceri, au beneficiat de mentorat și consultanță din partea consultanților voluntarilor din mediul de afaceri și au participat la peste 50 de webinare live de pregătire, pe diferite teme conexe cu antreprenoriatul. Câștigătorii din etapa națională vor reprezenta România la evenimentele europene Gen-E (secțiunile Elevi și Studenți) și SIR 2022 (antreprenoriat social, secțiunea Elevi).
Echipele câștigătoare
- Marele Premiu (JA Company of theYear) - Secțiunea Elevi: Echipa EcoNavis, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, București, coordonată de doamna profesor Grațiela Goruneanu
Competiția J.A. Company of theYear a însemnat o adevărată aventură pentru noi. Am învățat să lucrăm în echipă, am creat prietenii frumoase și ne-am cunoscut mai bine aptitudinile. Emoțiile au fost mari, în special în cadrul finalei, dar fiind alături de cei dragi și fiind motivați de doamna noastră dirigintă, am reușit să arătăm tuturor ce ne-am propus: responsabilitatea pe care o avem față de protecția mediului este mare și trebuie să facem o schimbare! EcoNavis cu ambarcațiunile de ecologizare pentru mediul acvativ va ajunge și la competiția din Estonia unde ne vom face ideea noastră de afacere cunoscută! Vă mulțumim!" - echipaEcoNavis.
Programul J.A. favorizează experiențe unice, amplificând capacitatea de a valorifica oportunități pentru proiecte de antreprenoriat în care atât elevii, cât și profesorii și voluntarii implicați exersează competențele de tip learningbydoing. Beneficiile reale ale programului precum lucru în echipă, cercetarea de piață, motivația pentru a realiza un plan de afaceri fezabil reprezintă moduri prin care orice elev poate aduce plusvaloare atât pentru sine, cât și pentru comunitate" - profesor Grațiela Goruneanu.
- Marele Premiu (J.A. Company of theYear) - Secțiunea Studenți - susținut de Romanian-American Foundation: Echipa SignText, Universitatea Politehnica București, coordonată de domnul profesor Ciprian Ion Rizescu
Pentru noi, experiența Incubatorului J.A. BizzFactory a fost un element care ne-a scos din monotonie și ne-a demonstrat încă o dată cât de important este lucrul în echipă și impactul pe care o idee bună îl poate avea în societate. Am putut dobândi și aprofunda atât cunoștințe antreprenoriale, cât și legate de diferite domenii de activitate. De asemenea, colaborarea cu mentorii de la HP a fost una benefică, deoarece am putut să îmbunătățim planul de afaceri și am înțeles importanța dezvoltării unui prototip. Dorim să mulțumim întregului juriu pentru șansa oferită de a reprezenta România în cadrul evenimentului european Gen-E. Este o onoare pentru noi și o oportunitate imensă deoarece putem să ne promovăm conceptul și putem să atragem atenția asupra importanței integrării persoanelor cu deficiențe de auz în societate" - echipa SignText.
Colaborarea mea cu studenții din echipa Sign Text a început în anul 2019 la disciplina Servomecanisme și apoi a continuat când ei au participat la Incubatorul J.A. BizzFactory în anul academic 2020-2021. Chiar dacă atunci nu a câştigat un premiu în finală, echipa dovedea o eficienţă şi o colaborare excelentă între membrii săi, iar experienţa dobândită m-a dus la concluzia că echipa poate obţine o performanţă notabilă. De aceea, am stabilit de comun acord o nouă temă, cu o aplicabilitate practică certă. Astfel s-a constituit echipa Sign Text, o echipa închegată, cu o cercetare remarcabilă, de care sunt sigur că se va mai vorbi în viitor" - profesor Ciprian Ion Rizescu.
De asemenea, pentru echipele participante la finala națională a competiției J.A. de antreprenoriat, au fost acordate și următoarele premii speciale:
  • Signature Award: Social InnovationRelay - susținut de NN România: echipa Jinovacs, Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, București
  • Signature Award: Best Business Plan - susținut de Citi România: echipa Ecomob D&A, Colegiul Național Alexandru Odobescu, Pitești și echipa Broken Tape, Universitatea Ștefan cel Mare Suceava
  • Signature Award: Access Award - susținut deFedEx Express: echipa WARE Company, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, București și echipa RVN, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
  • Signature Award: Innovation Award - susținut deAccenture România: echipa Jinovacs, Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, București și echipa SignText, Universitatea Politehnica București
  • Signature Award: Best Financial Plan - secțiunea Elevi - susținut de EY România: echipa EcoNAVIS, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, București
  • Signature Award: Best Financial Plan - secțiunea Studenți - susținut de KPMG România: echipa FloatingPlants, Universitatea din București
  • Signature Award: Best Tech Idea - susținut de HP Inc. România: echipa Edible Cluj, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
  • Signature Award: Agribusiness Investment Award - susținut de Romanian-American Foundation: echipa Grădini Suspendate, Liceul Demostene Botez, Trușești
În cadrul festivității au fost premiate și instituții de învățământ participante în proiecte și competiții naționale și europene Junior Achievement, dar și profesori și echipe de elevi.
Școala Antreprenorială a Anului 2022
Școlile antreprenoriale nominalizate în cadrul competiției „Școala antreprenorială a anului", ce își propune recunoașterea, la nivel național și european, a celei mai bune școli în domeniul educației antreprenoriale, au fost: Liceul Tehnologic Jaques M. Elias din Sascut, jud. Bacău și Liceul Teoretic Al. I. Cuza din București.
Programele ,,Agribusiness în Școală" și ,,Universitatea Antreprenorială" - susținute de Romanian-American Foundation
Aceste programe includ componente care susțin prin acordarea de granturi, derularea de proiecte antreprenoriale, la nivel local, în licee și, respectiv, universități, pentru profesori, elevi și studenți.
În acest an școlar, au câștigat aplicațiile de la:
  • Licee agricole: Liceul Demostene Botez, Trușești, jud. Botoșani; Colegiul Tehnic Valeriu D. Cotea, Focșani; Liceul Tehnologic Nr.1, Valea lui Mihai, jud. Bihor; Liceul Tehnologic Jacques M. Elias, Sascut, jud. Bacău; Colegiul Agricol Traian Săvulescu, Târgu Mureș; Liceul Tehnologic Agricol Alexandru Borza, Geoagiu, jud. Hunedoara; Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, jud. Suceava; Liceul Tehnologic Nr.1, Salonta, jud. Bihor; Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță, Șendriceni, jud. Botoșani; Colegiul Național de Agricultură și Economie, Tecuci.
  • Universități: Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău; Universitatea Politehnica București; Universitatea Româno-Americană București; Universitatea Tehnică Cluj-Napoca; Universitatea Ovidius Constanța; Universitatea Dunărea de Jos Galați; Universitatea Al. I. Cuza Iași; Universitatea de Medicină și Farmacie Grigorie Popa din Iași; Universitatea Gheorghe Asachi Iași.
Competiția ,,Susțin educația financiară în comunitatea mea" - susținută de Raiffeisen Bank
Competiția a fost organizată pentru a încuraja includerea educației financiare în programul școlilor, utilizând resurse interactive în format digital. Au fost premiate cele mai active școli:
  • Colegiul Andronic Motrescu, Rădăuți, jud. Suceava; Colegiul Economic Ion Ghica, Târgoviște; Colegiul Economic Virgil Madgearu, București; Colegiul Național Gheorghe Munteanu Murgoci, Brăila; Colegiul Național Mihai Eminescu, Oradea; Colegiul Național Octav Onicescu, București; Colegiul Național Traian, Drobeta-Turnu Severin; Colegiul Tehnic Alexandru Roman, Aleșd; Liceul de Arte Dinu Lipatti, Pitești; Liceul Ortodox Episcop Roman Ciorogariu, Oradea; Liceul Tehnologic Anghel Saligny, Bacău; Liceul Tehnologic Matei Basarab, Strehaia, jud. Mehedinți; Liceul Tehnologic Lazăr Edeleanu, Ploiești; Liceul Tehnologic Nicolae Iorga, Negrești, jud. Vaslui; Liceul Teoretic Miron Costin, Pașcani; Școala Superioară Comercială Nicolae Kretzulescu, București.
Proiectul ,,Viitorul e la școală" - susținut de Metropolitan Life
Proiectul susține dezvoltarea școlilor și elevilor din medii dezavantajate și include activități pentru încurajarea atitudinii pozitive față de necesitatea educației. Instituțiile de învățământ premiate și beneficiare de dotări:
  • Liceul Tehnologic Feldru (jud. Bistrița-Năsăud); Școala Gimnazială Băița (jud. Hunedoara); Școala Gimnazială Găiceana (jud. Bacău); Școala Gimnazială Glodenii Gândului (jud. Iași); Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Pângărați (jud. Neamț); Școala Gimnazială Nr.1 Motru (jud. Gorj); Școala Gimnazială Petrești (jud. Dâmbovița); Școala Gimnazială Răcăciuni (jud. Bacău).
Proiectul WiSTEM²D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design) - susținut de Johnson & Johnson
Premiul acordat echipei de elevi GeNius, cu membri din patru licee (Colegiul Național Tudor Vladimirescu, Târgu Jiu; Liceul cu Program Sportiv Nadia Comăneci, Onești; Liceul Teoretic Traian, Constanța; Liceul Teoretic C. Brediceanu, Lugoj) care a câștigat locul I la InnovationCamp - WiSTEM²D.
Proiectele iTechSkills&Skills for TechJobs - susținute deHoneywell România
Best Teacher Award acordat pentru implicarea activă a doamnei profesor Mihaela Anca, Colegiul Național I. L. Caragiale, București.
 Proiectul educațional „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta" - susținut de OMV Petrom
Premiul acordat echipei de elevi Alpha, cu membri din cinci licee (Liceul Regina Maria, Dorohoi, jud. Botoșani; Liceul Teoretic Alexandru Marghiloman, Buzău; Colegiul Stefan Odobleja, Craiova; Colegiul Economic Nicolae Titulescu, Baia Mare; Colegiul Național Pedagogic Regina Maria, Ploiești; Liceul Tehnologic G-ral David Praporgescu, Turnu Măgurele, jud. Teleorman) care a câștigat locul I la Școala de primăvară JA 2022.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:16 Ora standard a Europei de Est