Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate C6 în Bulgaria

Erasmus + K229 ,,Future Awaits Coding”

Mobilitate C6 în Bulgaria

Ziua Europei am sărbătorit-o la Școala 50 Primary School ,,Vasil Levski", Sofia, Bulgaria, parteneră în proiectul ,,Future Awaits Coding".

La mobilitatea C6, organizată de partenerii noștri din proiect, au fost prezente cadre didactice din România, Ungaria și Finlanda. Colegii din Italia și Turcia au participat on-line la mobilitate, din motive obiective.
În prima zi am fost așteptați cu tradiționala ,,pâine și sare", iar elevii Școlii ,,Vasil Levski" ne-au întâmpinat cu dansuri tradiționale bulgărești. Momentul artistic pregătit pentru invitați a deschis întâlnirea, aducând bucurie și multe emoții.
Doamna director Valentina Makaveeva ne-a invitat să vizităm școala și după o scurtă introducere și urări de bun venit, am participat la activitățile pregătite de gazdele noastre.
În prima zi, am urmărit activități STEM (design experiment) prezentare și demonstrare. În a doua zi și a treia zi de mobilitate am participat la următoarele activități: SCRATCH, LEGO, elevii au desenat mandale cu ajutorul unor aplicații. Toate materialele s-au încărcat pe platforma eTwinning a proiectului. Gazdele au organizat concursuri de șah, karate și o excursie la Lukovit, în apropierea Sofiei.
Aceste activități de ,,coding" contribuie la dezvoltarea gândirii critice, a celei logice, cât și a dezvoltării gândirii creative, oferindu-le libertatea de a vedea răspunsul la întrebarea ,,Ce se întâmplă dacă fac asta?". STEM este următorul pas în materie de educație, și nu numai. Elevii Școlii ,,Vasil Levski" au dovedit că sunt familiarizați cu activitățile STEM, iar noi, dascălii ne-am întors acasă cu idei noi pe care le vom pune în practică cu elevii noștri.
Proiectele STEM îi ajută pe elevii noștri să ducă rezolvările matematice dincolo de teorie și să le folosească pentru a rezolva situații din viața cotidiană. Ei reușesc astfel să facă o conexiune între ceea ce învață la materiile școlare și lumea înconjurătoare, stârnind astfel curiozitate și interes în a explora tot ceea ce îi înconjoară.
Mobilitatea s-a dovedit a fi un schimb de bune practice de bun augur!
Prof. Ienei David Laura
Vedeți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:53 Ora standard a Europei de Est