Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Actors, Mechanisms and Levels of Influence in the EU Decision-Making

Conferința Internațională Jean Monnet

Actors, Mechanisms and Levels of Influence in the EU Decision-Making

Departamentul de Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea, organizează în perioada 26 - 28 mai 2022, Conferința internațională cu titlul „Actors, Mechanisms and Levels of Influence in the EU Decision-Making" (Actori, mecanisme și niveluri de influențare a procesului decizional european), în cadrul Modulului Jean Monnet ,,Raising Awareness and Strengthening the Use of Mechanisms for Influencing the EU Decision-Making" (599934-EPP-1-2018-1-RO-EPPJMO-MODULE), coordonat de lect.univ.dr. Alina - Carmen Brihan.

Pe parcursul a trei zile, cadre universitare, doctoranzi, experți, diplomați, reprezentanți ai autorităților publice, societății civile, mediului de afaceri și ai mass-media, dar și studenți, vor dezbate subiecte ce vizează crizele, provocările și transformările, din diferite domenii de politică (sănătate publică, economie, afaceri sociale, educație și formare, tineret, cercetare și inovare, digitalizare, politică, frontiere și securitate, migrație, cetățenie UE etc.), cu care se confruntă în prezent UE și statele membre, cu un accent particular pe interacțiunea dintre actorii europeni, naționali și subnaționali în ceea ce privește procesul de formulare a politicilor europene și influențarea procesului decizional al UE.
Participanți din România, Ungaria, Polonia, Ucraina, Republica Moldova, Germania, Grecia, Franța, Portugalia, Georgia sau Turcia, vor prezenta, în format hibrid (on-site și online), lucrări care vor aborda teme cuprinse în cadrul a trei secțiuni: Procesul de formulare a politicilor europene, între nivelul european și cel național: actori, interacțiuni, mecanisme; Actori naționali și subnaționali: canale și instrumente de participare la/și de influențare a procesului decizional al UE; Agende politice locale, regionale și naționale - una sau diferite strategii de promovare a intereselor naționale, la nivelul UE?. ,,Prin contribuțiile participanților la conferință ne dorim să dezbatem diferite experiențe naționale, exemple de provocări, dar și de bune practici, pentru a identifica soluții menite să contribuie la consolidarea guvernanței pe mai multe niveluri a UE, dar și a procesului de formulare a politicilor europene, cu referire atât la conținutul acestora, cât și la canalele, instrumentele și mecanismele pe care diferiți actori din UE, din diferite sectoare și de la diferite niveluri de guvernare, le au la dispoziție", a declarat coordonatorul conferinței, Alina - Carmen Brihan.
Deschiderea conferinței va avea loc joi, 26 mai 2022, ora 16.00, în Sala festivă a Palatului Episcopal Romano - Catolic din Oradea. Cu această ocazie, va fi lansat și volumul „Europe in a changing world: opportunities and challenges. In Honorem Professor Ioan Horga". Volumul, coordonat de Florentina Chirodea et al., și apărut în anul 2021 la Editura Universității din Oradea și la Editura Universității din Debrecen, abordează spațiul european proiectat într-o lume în permanentă schimbare și transformare, valorile care coagulează o parte a acestui continent într-o singură structură politico - economică suprastatală, Uniunea Europeană, dar și problematica frontierelor UE și pe cea cooperării regionale. Totodată, pe lângă calitatea analizelor și actualitatea datelor prezentate, volumul adună în paginile sale și aprecierea neîndoielnică a autorilor față de activitatea profesională și academică, de peste 40 de ani, a profesorului Ioan Horga, la împlinirea vârstei de 65 de ani. Cu ocazia lansării volumului, diferite personalități de la nivel local, național și internațional vor adresa mesajele lor, on-site și online.
Ultima zi a conferinței va cuprinde și un workshop dedicat studenților înmatriculați la studii de licență în cadrul Universității din Oradea. Intitulat ,,Rezoluția tinerilor: UE este despre viitorul meu!", workshop-ul se va bucura de prezența unor experți și oficiali de la nivel național și european și va urmări să aducă Uniunea Europeană mai aproape de studenți, indiferent de domeniul în care aceștia se specializează.
Această conferință a fost finanțată cu sprijinul Programului Erasmus+ al Uniunii Europene, Modulul Jean Monnet ,,Raising Awareness and Strengthening the Use of Mechanisms for Influencing the EU Decision-Making" (599934-EPP-1-2018-1-RO-EPPJMO-MODULE). Echipa proiectului este formată din: lect. univ. dr. Alina - Carmen Brihan - coordonator, prof. univ. dr. Ioan Horga și conf. univ. dr. Gabriela Goudenhooft.
Lect. univ. dr. Alina - Carmen Brihan,
coordonatorul conferinței

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:47 Ora standard a Europei de Est