Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cercul pedagogic al profesorilor economiști

Joi, în format online, s-a desfășurat

Cercul pedagogic al profesorilor economiști

Joi, 19.05.2022, în format online, s-a desfășurat cercul pedagogic cu tema „Valorificarea rezultatelor învățării și creșterea performanței școlare: metode și strategii inovatoare centrate pe elev".

O modalitate eficientă de formare în învățământul preuniversitar, cercul pedagogic al profesorilor economiști din municipiul Oradea și zona Marghita a oferit contextul pentru diseminarea exemplelor de bună practică privind utilizarea rezultatelor evaluării în eficientizarea actului didactic și pentru identificarea şi analiza exemplelor de bună practică privind metodele și strategiile de evaluare.
În calitate de invitat, doamna prof. univ.dr. habil Alina BĂDULESCU, decanul Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea, a rostit cuvântul de deschidere a lucrărilor cercului pedagogic.
Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, doamna prof. Daniela Vîlceanu, inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic, a prezentat metodologia privind evaluarea prin examenele de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor din învăţământul profesional şi tehnic preuniversitar - nivel 3, 4 și 5 de calificare.
Cadrele didactice participante au urmărit cu interes materialele prezentate:
-„Valorificarea rezultatelor învățării și creșterea performanței școlare prin efectuarea stagiilor de practică în străinătate prin proiecte Erasmus +", prof. Alina COTCA;
 -„Cum evaluăm munca în echipă?", prof.Adina POPUȘ;
- „Metode și strategi de evaluare", prof. Ioana POPA, prof. Ioana PAVEL;
- „Generarea de conținut de tip e-learning, m-learning. Studiu de caz: utilizarea platformei ASQ ca și instrument de evaluare", prof. Ileana POPA, prof. Mihaela MOCA;
- „Observarea sistematică - metodă inovativă complementară de evaluare utilizând programul de contabilitate SmartBill Conta- ", prof.Laura DAN, prof. Marius PAUL;
- „Metode și instrumente centrate pe elev în procesul de evaluare. Metoda R.A.I.", prof. Alexandra TIMUȚ;
- „Influența evaluării asistate de calculator asupra învățării eficiente", prof. Andrea ALBERT;
- „Learning Management System (LMS) - Rolul sistemelor de resurse educaționale în asigurarea evaluării eficiente", prof. Tunde KELE;
- „Metoda predării - învățării reciproce (reciprocal teaching - palinscar) ", prof. Ramona NANDRA;
- „Portofoliul de practică", prof. Camelia POP;
- „Cartea digitală ca metodă inovativă de evaluare", prof. Izabella BOROȘ;
- „Realizarea evaluării prin metoda proiectului; utilizare aplicație LearningApps și software Google Forms", prof. Simona-Violeta ARDELEAN.
Prin prezentările realizate, colegii profesori au demonstrat aplicabilitatea și utilitatea instrumentelor utilizate în atingerea performanței școlare, valorificând propria experiență printr-un schimb real de idei și practici didactice.
Coordonator cerc pedagogic - Discipline economice,
Prof.ec. Simona-Violeta ARDELEAN
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cercul pedagogic al profesorilor economiști.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:49 Ora standard a Europei de Est