Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mircea Geoană și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-au întâlnit cu cadrele didactice

Ieri, în Aula Magna a Universității din Oradea

Mircea Geoană și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-au întâlnit cu cadrele didactice

Sâmbătă, 2 mai 2009 (când tinerii sărbătoreau – vorba vine – „Ziua tineretului”), s-a întâmplat ca Mircea Geoană și Ecaterina Andronescu – ministrul Educației, Cercetării și Inovării, să se afle la Oradea (pentru prezentarea candidaților P.S.D. pentru alegerile europarlamentare), iar dascălii orădeni (și nu numai) așteptau cu sufletul la gură o declarație „istorică” - Declarația de la Oradea, care să dezamorseze „bomba” (greva) cadrelor didactice, anunțată pentru marți, 5 mai.

 Fostul ambasador al României a rămas un diplomat și un ambasador... al cuvintelor. Știe cum să pună problemele, ca să dea bine la imagine, cucerește și domină într-un stil oratoric desăvârșit, vehiculează idei, punctează ceea ce e de punctat, știe ce-i doare pe români. Vorbește despre criză, despre drămuirea banului public, reia promisiunile electorale, dar nu avansează... gratuități. Mai mult, pune degetul pe rană, recunoscând că în vremuri de criză, executivul are în vedere prioritățile (naționale) - sănătatea și învățământul -, dar nu vorbește despre mărirea salariilor cadrelor didactice, deși atinge problema salariilor (mici) și a pensiilor, iar ministrul Ecaterina Andronescu, în cuvântul său (în plen), dar nici după aceea, când a rămas singură cu dascălii, nu a scos „porumbelul” pe gură și asul din mânecă, deși un dascăl (fost inspector școlar de muzică) i-a ridicat mingea la fileu. S-a făcut vorbire despre accesarea fondurilor europene prin proiecte (trei miliarde de euro, mai cu seamă pentru perfecționarea profesională). Universitarii orădeni au spus ceea ce îi doare cel mai mult, dar le-au și mulțumit celor doi pentru atenție și sprijinul acordat în mandatul anterior. Și cei din prezidiu, dar și cei din sală au recunoscut și aplaudat realizările fostului rector, Teodor Maghiar, datorită căruia Universitatea din Oradea a devenit, astăzi, un mare centru universitar, cu peste 25.000 de beneficiari ai serviciilor educaționale, cu facultăți peste facultăți (de tot felul) și cu o bază materială corespunzătoare. Durerea cea mare a universitarilor orădenilor este cifra de școlarizare total necorespunzătoare, în raport cu realitățile actuale, rămasă din vremuri străvechi, dar și reprezentativitatea mult prea modestă în comisiile naționale de specialitate, la examenele naționale și la masa rotundă sau ovală la care se discută și se iau decizii importante. Studenții, reprezentați de președintele lor în Senat și de un vicepreședinte (artist), au pus problema statutului studentului, dacă tot s-a făcut vorbire despre legile și statutul cadrelor didactice din învățământul universitar și preuniversitar. Ne așteptam, însă, de la președintele lor, Adrian Dume, să vorbească și despre mult trâmbițata casă de cultură a studenților... Vicepreședintele artist a vorbit  mai mult „în particular” despre înființarea unui ONG al artiștilor, pentru sprijinirea talentelor în artă. O doamnă profesoară s-a anunțat în plen și s-a și întreținut, în particular, preț de două-trei minute, cu doamna ministru.
 Așadar, stimați dascăli, ministrul Ecaterina Andronescu nu v-a promis nimic, sâmbătă, la Oradea, prin urmare, trebuie să vă bateți în continuare și să vă vedeți de grevă. Mircea Geoană, însă, a vorbit, în plen, despre negocierile ce vor avea loc, cu sindicatele din învățământ, la începutul săptămânii viitoare, fără să precizeze că e vorba de ziua de luni, în ajun sau chiar de marți, în zi de grevă, anunțată (în special pentru boicotarea tezelor cu subiect unic la clasele a VII-a și a VIII-a)...
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesează Galeria foto: Mircea Geoană și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-au întâlnit cu cadrele didactice.
  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:40 Ora standard a Europei de Est