Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministerul Educației susține accesul studenților la credite acordate de BEI pentru a facilita studiul în universitățile românești

Garanții acordate de Banca Europeană de Investiții cu sprijinul Comisiei Europene, fără taxe și comisioane

Ministerul Educației susține accesul studenților la credite acordate de BEI pentru a facilita studiul în universitățile românești

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu și vicepreședintele Băncii Europene de Investiții (BEI), Christian Kettel Thomsen, însoțit de o echipă a BEI, s-au întâlnit marți, 17 mai 2022, cu reprezentanți ai universităților din România.

Reuniunea a fost un follow up al dialogului pe care Ministerul Educației și Banca Europeană de Investiții l-au inițiat în luna aprilie, în Luxemburg, în contextul participării ministrului Educației la reuniunea miniștrilor din statele membre ale Uniunii Europene.
La întâlnirea de marți, organizată în format hibrid (la sediul Ministerului Educației și online), au fost prezenți rectori și membri ai echipelor de conducere a 30 de universități din România, dar și reprezentanți ai Uniunii Studenților din România.
Temele de discuție au vizat programele de investiții ale BEI: schema de împrumuturi pentru studenți și programul de investiții pentru universitățile din România (o prezentare a acestor programe ale BEI a avut loc la întâlnirea Consiliului Național al Rectorilor, Iași, 9 aprilie 2022).
Programul de garantare a schemei de împrumuturi pentru studenți, prezentat de echipa Fondului European de Investiții (FEI), divizie a BEI, vizează îmbunătățirea accesului la educație și beneficiază de fonduri europene prin programul Invest EUProgramul se aplică prin parteneriate încheiate exclusiv de universități sau grupuri de universități cu FEI și vizează sprijinirea studenților pentru a studia în universități din țara noastră. De acest program pot beneficia atât tineri din România, cât și din alte state UE sau non-UE. Prin grupul-țintă vizat, programul propus poate constitui un factor relevant pentru dinamizarea procesului de internaționalizare a universităților din România.
Programul de investiții al BEI pentru universități, aflat în implementare, are un buget de 100 milioane euro. Se derulează pe baza acordurilor de împrumuturi încheiate de BEI cu Universitatea Politehnica din București (2019), Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (2020), Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila" (2020) și Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca (2022). În prezent, se află în evaluare aplicația depusă de Universitatea de Medicină, Farmacie, Știință și Tehnologie din Târgu Mureș.
În a doua jumătate a anului 2022 va fi lansat un nou program de investiții adresat universităților, cu un buget de până la 150 milioane euro. Proiectele ce urmează să fie finanțate în cadrul acestui program vizează construcția, extinderea, renovarea și reabilitarea infrastructurii universitare.
Dialogul va continua la nivel tehnic, iar Ministerul Educației susține toate inițiativele care contribuie la dezvoltarea învățământului superior și asigură sprijin studenților. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:14 Ora standard a Europei de Est