Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Europa văzută prin ochii elevilor”

Proiect educativ

„Europa văzută prin ochii elevilor”

Dezvoltarea unei conştiinţe europene și formarea sentimentului de apartenență la marea familie europeană, ca „cetăţean al Europei", reprezintă un obiectiv important al activităților desfășurate cu ocazia zilei de 9 Mai - Ziua Europei, în cadrul Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea.

Aflat la a XII-a ediție, concursul dedicat Zilei Europei - 9 Mai 2022, s-a desfășurat în prezența unui public numeros, format din profesori, elevi din clasele primare, gimnaziale, liceale, părinți și alți invitați. În concurs s-au ,,duelat" cinci echipe de gimnaziu și două de liceu, reprezentând diverse țări membre ale UE. Prima probă din concurs, cea artistică a încântat publicul prin scenete haioase, dar care au surprins cu măiestrie momente importante ale istoriei țărilor respective sau diverse simboluri, elemente de identitate a statelor reprezentate. La a doua probă, fiecare echipă și-a prezentat stand-ul într-o manieră originală, invitând apoi publicul să se înfrupte din deliciile culinare pregătite cu măiestrie de multe mâini dibace (ale mamelor, bunicilor), în cadrul celei de-a treia probe (degustare de produse culinare tradiționale).
Echipa de proiect a fost formată din director, prof. Curta Iosif-Viorel, coordonator de proiect, prof. Iștoc Ramona; juriu liceu:președinte juriu, prof. Faur Tabita, membri: prof. Fiter Ciprian (consilier educativ), prof. Ocoș Andreia, prof. Blaga Diana, prof. Ienciu Simona, prof. Opriș Ligia, prof. Pușcaș Florina, Sava Sebastian (membru Consiliul elevilor LTBE);juriu gimnaziu: președinte juriu - prof. Magyar Ana, membri: dna Beatrice Bungo (project manager Europe Direct Oradea), prof. Moțiu Rodica, prof. Fildan Mihaela, prof. Boldiș Marinela, prof. Tamaș Ioan, prof. Brândaș Oana, prof. Oros Nicu, Kiss-Roth Samuel (președinte Consiliul elevilor LTBE). Alți profesori implicați în organizare au fost: Maghiar Florin, Martin Roland, Iștoc Florin, Ivan Daniel, Chiș Coriolan, Opriș Dorin și Gal-Chiș Călin.
În urma jurizării, s-au acordat premii și mențiuni, după cum urmează:
Secțiunea gimnaziu
Premiul I: Lidia Negru, Iulia Marian, Lois Galea, Naomi Galea, Bianca Bejinariu, Robert Bonca, Selin Călin, Bogdan Miclea, Mihuț Adalia, Vlad Durgheu, Beatrice Heredea, clasa a VIII-a B, reprezentând Franța
Premiul II: Sara Vestale, Alexia Miclău, Alesia Demeter, Giulia Negrău, Daria Frățilă, Sara Pentek, Andrei Bora, Bogdan Gomboș, Andrei Turcuș, Răzvan Mic, Dragoș Buzlea, Adonis Petruș, Ayan Bundea, Mattia Avram, Groza Samira, clasa a VI-a A, reprezentând Ungaria
Premiul III: Bențe Ariana, Burcă Ana, Cioară Nicolas, Constantin Andrei, Cosma Sharis, Duma David, Gal-Chiș Naomi, Hnatiuc Alexandru, Iova Zara, Pop Sophie, clasa a VII-a A, reprezentând Olanda
Mențiune I: Stokker Ingrid, Gliția Sara, Benea Titus, Curtui Beniamin, Haiaș Iulia, Platona Damaris, Puie Luca, Toma Sara, Minxolli Sara, Costea David, Palladi Cristian, Mereuța Sabin și Sabo Cristina, clasa a VI-a B, reprezentând Grecia
Mențiune II: Muț Linette, Coita Rianna, Moraru Iulia, Crăciun Tabita, Brândaș Iulia, Ciarnău Mara, Hrițcu Șerban, Gliția Bianca, Ungur Teodora, Corba Darius, Cionca Elisa, Marc Alexia, clasa a VIII-a A, reprezentând Italia.
Secțiunea liceu:
Premiul I: Albu Amalia, Iștoc Antonio, Borma David, Bucur Lorena, Buhaș Hadasa, Costea Denis, Marc Debora, Sala Denis, Popa Eliza, Oprea Tania, Coman Damaris, Gliția Timotei, Rus David, clasa a IX-a B, reprezentând Franța
Premiul II: Benea Renata, Gorcea Andreea, Ciurdar Carla, Gliția Renia, Miheș Mathias, Cioară Alexia, Teședan Marcus, Miheș-Secară Lucas, Trifu Oscar, Ovănescu Vlad, Tuns Elias, Petrușan Armin, Groza Raul, clasa a IX-a A, reprezentând Italia.
Invitată de onoare a fost dna Beatrice Bungo, coordonator Centru EUROPE DIRECT Oradea, care ne-a împărtășit câteva impresii despre concurs: ,,Ne bucură să vedem interes din partea tinerilor pentru a cunoaște Europa mai bine și pentru a descoperi Uniunea Europeană. Am rămas plăcut surprinși de scenetele elevilor. Au dovedit interesul și strădania copiilor pentru a scoate în evidență istoria sau cultura specifică țărilor europene. Acesta este și scopul EUROPE DIRECT Oradea, ca prin activități și evenimente interactive să facem Europa cunoscută bihorenilor". Dna Beatrice Bungo a amenajat și un stand cu materiale informative despre UE, precum broșuri și pliante utile, care au stârnit interesul elevilor pentru a descoperi informații noi despre marea familie europeană.
De asemenea, olimpicul nostru național la istorie, Sava Sebastian, din clasa a XII-a B, care le-a prezentat elevilor semnificația zilei de 9 Mai, ne-a mărturisit: ,,M-am bucurat să pot participa la sărbătorirea Zilei Europei în școala noastră pentru prima dată din 2019, dar de data aceasta de cealaltă parte a mesei, ca membru al juriului.
Prima mea participare la concursul organizat de 9 mai a avut loc cu 7 ani în urmă, pe când mă aflam în clasa a 5-a, și încă îmi amintesc cu drag de entuziasmul pe care pregătirile l-au stârnit. Organizarea evenimentului aduce de ani de zile beneficii elevilor participanţi ce doresc să se implice: îmbogăţirea cunoștinţelor generale cu privire la ţara pe care o reprezintă, dezvoltarea creativităţii, a spiritului de echipă și de organizare, dezvoltarea calităţilor oratorice și artistice, toate reprezintă efecte directe ale implicării într-o astfel de activitate, și toate acestea fără să mai menţionăm crearea unei legături mai strânse între colegi.
Organizarea unor astfel de activităţi pe parcursul anului școlar este extrem de benefică pentru dezvoltarea elevului în privinţa acestor sfere menţionate mai sus, care nu pot fi suficient stimulate în cadrul învăţământului clasic, de la clasă. Îmbinarea cunoștinţelor teoretice cu cele practice, prin proiecte de acest gen, contribuie la crearea unui mediu mai plăcut în cadrul școlii și la o dezvoltare personală armonioasă a elevilor, ce devin pregătiţi să aibă de-a face, în viaţa lor de adult, cu situaţii ce implică multiple calităţi și abilităţi, pe care și le construiesc în adolescenţă".
Felicitări tuturor pentru rezultatele obținute! Mulțumiri tuturor celor care au susținut, într-un fel sau altul, buna desfășurare a acestui eveniment!
Prof. Ramona Iștoc
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (95 de poze) în Galeria foto: „Europa văzută prin ochii elevilor”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:42 Ora standard a Europei de Est