Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul locurilor de muncă și de orientare în carieră

În 4-5 mai, în Cetatea Oradea

Târgul locurilor de muncă și de orientare în carieră

În perioada 4-5 mai 2022, în Cetatea Oradea, se va desfășura „Târgul locurilor de muncă şi de orientare în carieră", în cadrul proiectului ,,Rețea transfrontalieră pentru susținerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniță - CAREER" - cod ROHU 331, finanțat prin Programul Interreg V-A România-Ungaria.

Aflat la a doua ediție, evenimentul de anvergură este organizat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor (A.J.O.F.M.), în colaborare cu  Inspectoratul Școlar Județean Bihor (I.S.J.).
,,Am pornit de la premisa că, pentru a face față cerințelor de pe piața muncii, toți tinerii au nevoie de orientare în carieră, astfel că evenimentul nostru se adresează, în primul rând, tinerilor, dar și cadrelor didactice, părinților, angajatorilor din județul Bihor, școlilor, universităților și actorilor principali de pe piața muncii. Vrem să-i familiarizăm pe tineri, părinți, profesori și pe toți cei interesați de dezvoltarea carierei profesionale, indiferent că se află la început de carieră profesională sau într-un moment în care doresc o reorientare profesională, cu locurile de muncă și profesiile căutate astăzi pe piața muncii din regiune și să conștientizeze competențele necesare unei meserii. De asemenea, vrem să le prezentăm oferta educațională prin care pot fi obținute aceste competențe și procesul tehnologic în diferite domenii de activitate", a declarat Békési Csaba, directorul executiv al A.J.O.F.M. Bihor.
 ,,Târgul locurilor de muncă și de orientare în carieră" reprezintă, în continuare, o premieră în România, mai ales în ceea ce privește nivelul de organizare și numărul participanților. Evenimentul a fost organizat pentru prima dată în octombrie 2019 în Cetatea Oradea și a avut un număr de aproximativ 110 expozanți și peste 6.800 de vizitatori. La această ediție a târgului vor participa peste 80 de expozanți: 50 de companii care, în plus față de locurile de muncă disponibile la momentul organizării evenimentului, își asumă rolul de a prezenta participanților la acest eveniment procedurile de lucru pe care le folosesc, peste 20 de universități și instituții de învățământ, ce își vor expune oferta educațională, precum și entități publice și cei mai importanți furnizori de formare profesională.
La târgul nostru vor participa peste 3.000 de elevi, profesori, public interesat, expozanți. Pe durata întregului eveniment, în intervalul orar 8.00-17.00, avem un program prestabilit,  pentru ca participanții să aibă suficient timp la dispoziție pentru a experimenta tot ceea ce își doresc, iar angajații A.J.O.F.M. Bihor să-i poată îndruma pe parcursul acestei experiențe. Participanții vor fi preluați de către un consilier din cadrul agenției, încă de la intrare și vor fi informați cu privire la eveniment. Apoi, vor vizita standurile expoziționale. Asigurăm o zonă în care se vor aplica teste de orientare în carieră, pe care le vom interpreta pe loc. De asemenea, din oră în oră, se va ține câte un workshop interactiv, la care ei vor putea participa. La plecare, participanții vor fi rugați să completeze un chestionar simplu și prietenos, care să ne ajute pe noi să îmbunătățim viitoarele evenimente de aceasta anvergură", a explicat directorul A.J.O.F.M. Bihor.
„Târgul locurilor de muncă şi de orientare în carieră" este o activitate în cadrul proiectului ,,Rețea transfrontalieră pentru susținerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniță - CAREER" - cod ROHU 331, finanțat prin Programul Interreg V-A România-Ungaria. Proiectul este implementat de Societatea Caritabilă „Don Orione" din Oradea, în parteneriat cu A.J.O.F.M. Bihor, Camera de Comerţ şi Industrie a judeţului Békés (Ungaria), Oficiul Guvernamental Békés şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Afacerilor din judeţul Békés. (B.C.)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:14:13 Ora standard a Europei de Est