Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniunea de proiect din Grecia

Proiect european la Gr. Șc. Ind. „Unirea” Ștei

Reuniunea de proiect din Grecia

Realitatea și recentul concurs național de proiecte ne îndreptățesc să afirmăm faptul că Grupul Școlar Industrial „Unirea” din Ștei este cel mai tare în proiecte...

 În perioada 6 - 12 aprilie 2009, un grup de cadre didactice și elevi de la Grupul Școlar Industrial „Unirea”, sub conducerea dlui director, ing Burta Voicu, și a coordonatoarei de proiect, prof. ing. Rodica Drăgoi, a participat, în cadrul proiectului “Pour une vie plus saine, dans un monde plus propre”, la reuniunea de proiect din Grecia. 
 Acest proiect se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
 Școala organizatoare a recentei reuniuni a fost Gymnasio Magoulas Karditsa din Grecia, condusă de directorul Marfos Christos, absolvent (în urmă cu 25 de ani) al Facultății de Educație Fizică și Sport a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
 Alături de liceul din Ștei și școala din Grecia, au mai participat școlile: Kazim Karabekir Anadolu Ogretmen Lisesi din Turcia și Instituto Tecnico Comerciale – Liceo Linguistico din  Italia.
 Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 13 – 18 noiembrie 2008, la Gr. Șc. Ind. „Unirea” Ștei.
 Tema principală a proiectului este educația ecologică, păstrarea unui ambient natural, dezvoltarea simțului ecologic la elevi și cadrele didactice.
 Pe parcursul derulării proiectului, elevii și profesorii au desfășurat numeroase activități pentru realizarea obiectivelor propuse: studiu asupra țărilor partenere, asupra surselor de poluare a apelor și aerului, asupra unui grup de plante cultivate și din flora spontană specifice fiecărei țări, activități de ecologizare, precum și plantarea de arbori și arbuști ornamentali. Unele dintre aceste activități se regăsesc în portofoliile elevilor.
 La întâlnirea de proiect din Grecia, a fost analizată munca depusă de fiecare țară, stabilindu-se activitățile următoare pentru realizarea obiectivelor propuse, activități de plantare de arbori, vizite la Meteora, Grădina botanică, precum și la Lacul Plastira. Delegațiile celor trei țări au fost primite cu drag de către reprezentanții comunității locale, precum și de Organizația de femei din zonă. „Am fost plăcut surprinși de ospitalitatea și deschiderea poporului grec spre alte culturi și civilizații. Pe traseul spre Grecia și înapoi, am avut posibilitatea de a vizita, pe lângă țara organizatoare, Grecia, și alte țări, precum Serbia și Muntenegru, Macedonia (cu capitalele Beograd și Sckopje.
 Multumim dlui director Morfos Christos și colectivului școlii pentru programul
deosebit organizat cu ocazia reuniunii de proiect, îmbinând utilul cu plăcutul”, ne-a declarat dl ing Burta Voicu, directorul Grupului Școlar Industrial „Unirea” din Ștei. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:30 Ora standard a Europei de Est