Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

N.N. România susține implicarea tinerilor în proiecte de antreprenoriat social

Parteneriatul educațional strategic

N.N. România susține implicarea tinerilor în proiecte de antreprenoriat social

Parteneriatul educațional strategic dintre Junior Achievement (JA) România și N.N. România, încheiat în 2014, a continuat și în anul școlar 2021-2022 prin proiectul internațional Social Innovation Relay (S.I.R).

Aflat la cea de-a opta ediție în România, S.I.R. susține profesori și elevi de liceu din toată țara, inclusiv din mediul rural, să participe la inițiative cu mai multe componente educaționale practice, care pun accentul pe dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în domeniul antreprenoriatului și inovării sociale. 
Cu sprijinul a opt consultanți voluntari N.N. România și al echipei J.A. România, au fost desfășurate mai multe activități educaționale ca parte a S.I.R., printre care: sesiuni de mentoratwebinare pe baza unor studii de caz și workshop-ul interactiv Social Innovation Camp
„Interacțiunea tinerilor cu mentorii le-a dat și mai multă încredere și curaj că pot face o diferență în comunitate prin ideile lor de antreprenoriat și inovare socială. Am descoperit la ei multă energie și creativitate în explorarea unor soluții foarte bine ancorate în realitate și mă bucur să văd că o generație încă foarte tânără are abilitățile să creeze idei inovatoare și să le transpună în planuri pentru un viitor mai bun", spune Gabriela Lupaș-Țicu, chief Marketing & Operations Officer la N.N. România și unul dintre mentorii voluntari implicați în proiect.
În sesiunile de mentorat organizate în luna aprilie, 17 echipe de elevi, care au dezvoltat planuri de afaceri cu o componentă relevantă de antreprenoriat social și au gândit soluții cu impact pentru categorii dezavantajate, au avut ocazia să primească consultanță, feedback și răspunsuri la întrebări de la voluntarii N.N. 
Liceenii vor utiliza această experiență de învățare practică pentru a-și îmbunătăți proiectele și a continua munca la pilotul de business social, urmând să treacă printr-un proces de evaluare și selecție pentru a participa, la finalul lunii mai, la finala națională Social Innovation Relay, când vor realiza un pitch în fața juriului, și vor concura pentru un loc la ediția S.I.R. la nivel european.
De asemenea, în cadrul workshop-ului Social Innovation Camp, peste 60 de elevi din 11 licee au acceptat provocarea de a propune și prezenta soluții la problema șomajului care se manifestă în rândul tinerilor cu oportunități limitate din mediul rural, ca urmare a consecințelor generate de pandemia de Covid-19, atât la nivel educațional, cât și la nivelul economiei și al pieței muncii, prin scăderea numărului de locuri disponibile pentru internship-uri și job-uri entry-level la nivelul companiilor și instituțiilor. 
Organizați pe echipe și cu sprijin din partea profesorilor coordonatori și mentorilor voluntari N.N., elevii au analizat în detaliu această problemă socială, relația cauze-efecte și impactul în comunitățile defavorizate și au propus diferite soluții, cu potențial să reducă pe termen scurt și mediu dificultățile de acces la oportunități educaționale sau de inserție profesională, precum: 
*crearea unei platforme digitale de îndrumare profesională, care să faciliteze legătura directă a tinerilor cu angajatorii;
*înființarea unui ONG care să deruleze activități de formare a tinerilor, târguri de joburi, stagii de pregătire practică și internship-uri în diferite domenii;
*organizarea de programe și cluburi, traininguri pe tehnologie și IT, de schimburi de experiență pentru elevi, sesiuni de mentorat, care să îi ajute să își dezvolte abilități diverse; 
*derularea de programe de consiliere și orientare profesională conform cu profilul/specializarea absolvită la liceu; 
*cursuri online de dezvoltare personală și stagii de practică diversificate;
*crearea unei aplicații pentru recrutare online și a unui call center care să ajute tinerii să obțină un job potrivit. 
Profesorii și elevii au apreciat formatul workshop-ului, lucrul în echipă și folosirea instrumentelor digitale, posibilitarea de a-și exersa creativitatea și abilitățile de prezentare în fața unei audiențe: 
*„Activitatea a fost interactivă și am acumulat multe informații interesante de la coechipieri și mentori, care mă vor ajuta în viitor" (elevă, Colegiul Național Spiru Haret, București).
*„A fost o experiență care mi-a dezvoltat gândirea critică și spiritul practic, am învățat să folosesc și o platformă nouă, iar discuția cu mentorul a fost una de folos." (elevă, Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, București).
*„Sunt recunoscător pentru faptul că am reușit să îmi îmbogățesc cunoștințele și că m-am antrenat pentru rezolvarea unei probleme actuale și voi recomanda și altor colegi să participe la astfel de proiecte" (elev, Liceul Teoretic Al. I. Cuza, București).
J.A. România se implică  și în proiectul Economic Opportunities for All, inițiat în anul 2021 și susținut de N.N. Group în Grecia, Olanda, Spania și România, prin care se urmărește sprijinirea tinerilor cu resurse sau posibilități limitate în tranziția de la educație la angajare și/sau antreprenoriat, prin facilitarea participării la activități educaționale practice și acces la studii de caz, pentru a face față provocărilor din viața reală, în diferite profesii sau ca antreprenori.
Mihai Cornea

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:10:56 Ora standard a Europei de Est