Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou episod Erasmus+

Mobilitate în Spania

Un nou episod Erasmus+

Privind mereu în sus, vei reuși; având încredere în tine, nu vei da greș, iar credința va face ca toate lucrurile să decurgă în cel mai bun mod.

A doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA121-VET-000009252 s-a desfășurat în Granada, Spania în perioada 21 martie - 8 aprilie 2022. Scopul deplasării a fost acela de a asigura și desfășura practica de specialitate pentru 14 elevi de clasa a X-a, liceu în cele mai bune, sigure și performante organizații de profil. Aceștia au fost însoțiți de două cadre didactice, membri în echipa de implementare a proiectului, Susan Iulia Maria și Abrudan Adriana Georgeta, iar monitorizarea a fost asigurată de responsabilul de proiect, prof. Sabău Gabriela Olimpia.
Astfel, cu ajutorul firmei intermediare M.E.P. Europrojects am identificat două organizații specializate în desfășurarea de activități specifice celor două calificări tehnician în agricultură ecologică, respectiv tehnician analize produse alimentare. Cei patru elevi de la calificarea tehnician în agricultură ecologică, repartizați la firma La Huerta de Gui au utilizat elementele de agropedologie prin altoirea pomilor fructiferi, înființarea culturilor, recoltarea sparanghelului, toaletizarea gardului viu și întreținerea spațiilor verzi sub atenta coordonare și monitorizare a tutorelui de practică, José Luis Salamanca Maroto. Pentru cei 10 elevi de la calificarea tehnician analize produse alimentare, organizația de primire a fost Los Artesanos de Granada, în cadrul căreia s-au desfășurat activități specifice modulului: identificarea și exploatarea aparatelor și instalațiilor folosite în industria de panificație, analizarea procesului de producție a produselor de panificație și analiza preparatelor din punct de vedere al proprietăților organoleptice. Pe tot parcursul celor trei săptămâni, elevii au fost îndrumați și monitorizați de tutorele de practică Diego Fernández Garzón. Toți elevii au dat dovadă de implicare, responsabilitate, dăruire, respect și hărnicie, drept pentru care au primit numai cuvinte de laudă, atât din partea tutorilor de practică, cât și a reprezentanților M.E.P, ceea ce ne determină să continuăm pe acest drum.
Pe parcursul celor trei săptămâni, toți participanții au beneficiat de condiții bune de cazare și masă, precum și de sprijinul echipei M.E.P. care s-a ocupat ca șederea noastră să decurgă armonios.
Programul cultural oferit de prietenii noștri a inclus mai multe obiective și orașe cu o importantă valoare culturală și tradițională ca: Granada, Alhambra, Malaga, Sevilla, Cordoba, seara de flamenco, Grădina zoologică din Granada și parcul de științe.
Stagiul de formare profesională desfășurat într-o țară străină este recunoscut și validat prin obținerea certificatelor Europass Mobility care oferă tinerilor noștri formarea unor portofolii solide viitorilor absolvenți, apreciate pe piața europeană a muncii. Un alt beneficiu pentru toți participanții este și dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză, prin pregătire suplimentară cu ajutorul platformei și a responsabilului OLS, dar și cunoașterea limbii spaniole.
La nivel instituțional, această mobilitate oferă deschiderea unui drum către colaborări cu firme specializate în aceste domenii. Componenta teoretică acumulată în cadrul orelor de specialitate este dublată, prin stagiu, de componenta practică, fapt ce va conduce la beneficierea viitorilor absolvenți de o inserție mai rapidă pe piața muncii.
,,Pe mine acest proiect m-a ajutat să îmi organizez timpul, să îmi economisesc bănuții, să mă cunosc pe mine, m-a ajutat să am o relație mult mai bună cu colegii și cu cei din jur și datorită acestui proiect minunat am învățat lucruri noi în domeniul produselor alimentare. Spania este o țară foarte frumoasă, primitoare si caldă, este o țară de vis în care m-aș întoarce mereu cu zâmbetul pe buze. Recomand cu încredere acest proiect tuturor colegilor care nu au avut curajul să participe la selecție"!!! S.A.R.
,,Pentru mine acest proiect a fost unul reușit pentru că m-a ajutat să mă dezvolt pe plan profesional, să fiu punctual, să fiu mai independent, să îmi îmbunătățesc relația cu colegii. Aș mai repeta aceasta experiență de nenumărate ori, bineînțeles cu aceleași doamne profesoare"! M.D.
,,Pe mine acest proiect m-a ajutat să fiu mai independent, să economisesc banii, să fiu mai înțelegător, să fim mai uniți. În acest proiect am învățat lucruri noi în domeniul agriculturii ecologice. Această experiență m-a ajutat pe planul meu profesional și aș mai repeta aceasta experiență". I.M.A.
,,Fiecare mobilitate la care particip este unică prin locurile vizitate, oamenii locului, culturile specifice, mâncarea tradițională, dar mai ales grupul alături de care conviețuiesc. Această experiență a adus în inima mea 14 suflete noi, necunoscute până în acel moment, dar alături de care am petrecut trei săptămâni minunate. Toți au dat dovadă de responsabilitate, bun simț, respect și implicare, fapt pentru care merită, din plin, toate aprecierile. Mulțumesc echipei de proiecte din care fac parte pentru buna colaborare și oportunitatea de a fi parte din această poveste"! S.I.M.
,,Evaluările ultimelor două grupuri au fost cu adevărat uimitoare. Ne-au dat multă energie pentru a continua, vă mulțumim foarte mult pentru că ne-ați trimis grupuri atât de fantastice cu profesori și coordonatori atât de minunați! Sperăm că toți au ajuns sănătoși acasă". Mari Carmen (reprezentant M.E.P.)
Și povestea continuă....
Prof. Iulia Maria Susan, Gabriela Olimpia Sabău & Adriana Georgeta Abrudan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Un nou episod Erasmus+ 

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:08:03 Ora standard a Europei de Est