Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Domnul vicepreședinte Mircea Mălan dorește ca, în Bihor, ecologia, educația pentru mediu să aibă viitor și durabilitate!

Ieri, la conferința de presă, au fost puse pe tapet două proiecte

Domnul vicepreședinte Mircea Mălan dorește ca, în Bihor, ecologia, educația pentru mediu să aibă viitor și durabilitate!

Știe domnul vicepreședinte ce știe. Și știe bine! Vrea să le dea pe mâinile copiilor și dascălilor. Ca să aibă viitor și durabilitate. Natura să crească odată cu ei și ei împreună cu natura, iubind-o și îngrijind-o. Astfel Eco Club Bihor și toate eco-cluburile care se vor înființa în școli sunt pe mâini bune. Pentru o schimbare de ,,paradigmă" și de mentalitate.

Vineri, 15 aprilie 2022, în sala mare a Prefecturii și Consiliului Județean, domnul vicepreședinte Mircea Mălan ne-a informat despre două proiecte de educație civică și ecologică, implementate de Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Consiliul Județean al Elevilor Bihor și Ecolect Group Bihor, avându-i alături pe reprezentanții partenerilor, generalul I.S.J. Bihor, domnul prof. dr. Horia Abrudan și Oliviu Codrean, președintele C.J.E Bihor.
În cadrul primului proiect se dorește sprijinirea înființării unei comunități de voluntari în rândul tuturor elevilor din județul Bihor. ,,Problema curățeniei în județul nostru, spunea dl vicepreședinte, este o problemă a întregii comunități și a fiecăruia dintre noi. Această problemă pentru a fi rezolvată are nevoie de schimbare de mentalitate, iar această schimbare de mentalitate poate fi doar o consecință a educației; dacă vrem să abordăm lucrurile consistent, pe termen mediu și lung. Din această perspectivă, vrem să-i încurajăm pe elevii din județul nostru să facă parte din această comunitate care se va constitui la nivelul fiecărei școli și se va chema Eco Club Bihor... Ne dorim ca elevii din județul nostru să înțeleagă că e important să aibă o legătură concretă și directă cu natura și că este în responsabilitatea fiecăruia dintre noi să prețuim și să respectăm ceea ce Dumnezeu ne-a dăruit".
În continuare, domnul inspector școlar general Horia Abrudan a detaliat ce se va întâmpla în școli pentru a operaționaliza obiectivele propuse; faptul că în toate școlile au fost desemnați coordonatorii acestor comunități la nivelul unităților de învățământ, iar acești coordonatori, împreună cu elevii, vor desfășura activitățile propuse. ,,Se simte nevoia unei comunicări, a unei socializări între aceste comunități, între elevi, în general; se simte nevoia de a încuraja voluntariatul în rândul elevilor, de a-i îndemna să lucreze în echipă", a menționat generalul I.S.J. Bihor.
Și reprezentantul C.J.E. Bihor, Oliviu Codrean, a subliniat dorința elevilor de a se implica în comunitate. „Motivul pentru care am ales să ne implicăm în acest proiect este tocmai dorința elevilor de a se implica în comunitate. La unul dintre cele mai recente proiecte ale noastre, grupul operativ „Uniți pentru Ucraina", ne-am implicat peste 800 de voluntari, elevi și studenți, din tot județul. Obiectivele proiectului sunt foarte bine întemeiate, este vorba despre educarea elevilor din punct de vedere civic și ecologic", a motivat Oliviu.
Minimum două activități de ecologizare în ,,Luna curățeniei"
Prima acțiune pe care a lansat-o deja domnul vicepreședinte elevilor, o eco provocare, propusă în cadrul Eco Clubului Bihor, se poate desfășura în luna mai, în cadrul ,,Lunii curățeniei", prin participare la minimum două activități de ecologizare, împreună cu comunitatea din care face parte fiecare elev. Iar ,,la finele lunii mai, cu ajutorul dascălilor responsabili cu acest proiect, vom centraliza numele tuturor copiilor care au participat la acest proiect, la minimum două acțiuni de ecologizare în comunitatea de voluntari constituită la nivel local. Printr-o tragere la sorți electronică, vom stabili 21 de câștigători, câte trei câștigători din fiecare cele șapte zone de operare din județul Bihor (6+1), de data aceasta includem și orașul Oradea (la cele șase zone:
*Zona 1B -  Biharia, Borş, Ceica, Cetariu, Copăcel, Drăgeşti, Girişu de Criş, Hidişelu de Sus, Holod, Ineu, Lăzăreni, Nojorid, Oşorhei, Paleu, Săcădat, Sânmartin, Sântandrei, Sârbi, Spinuş, Tileagd, Vârciorog, Husasău de Tinca, Gepiu, Sălard, Toboliu;
*zona 2 - oraşul Aleşd şi comunele: Aştileu, Auşeu, Borod, Bratca, Brusturi, Bulz, Lugaşu de Jos, Măgeşti, Şinteu, Şuncuiuş, Ţeţchea, Vadu Crişului;
*zona 3 - compusă din oraşul Salonta şi comunele: Avram Iancu, Batăr, Cefa, Ciumeghiu, Cociuba Mare, Mădăras, Olcea, Tinca, Tulca, Sânnicolau Român;
*zona 4 - oraşele: Beiuş, Nucet, Ştei, Vaşcău, respectiv comunele: Budureasa, Bunteşti, Căbeşti, Căpâlna, Cărpinet, Câmpani, Criştioru de Jos, Curăţele, Dobreşti, Drăgăneşti, Finiş, Lazuri de Beiuş, Lunca, Pietroasa, Pocola, Pomezeu, Răbăgani, Remetea, Rieni, Roşia, Sâmbăta, Şoimi, Tărcaia, Uileacu de Beiuş;
*zona 5 - oraşul Marghita şi comunele: Abram, Abrămuţ, Boianu Mare, Balc, Buduslău, Chişlaz, Derna, Popeşti, Suplacu de Barcău, Tăuteu, Viişoara;
*zona 6 - oraşele Săcuieni şi Valea lui Mihai şi comunele: Sâniob, Cherechiu, Curtuişeni, Diosig, Roşiori, Sălacea, Şimian, Tarcea, Tămăşeu).
Premiile vor consta în câte un voucher în valoare de 500 de lei pentru fiecare din cei 21 de copii, respectiv câte un voucher în valoare de 1.000 de lei pentru cele 21 de comunități de voluntari din care aceștia fac parte", a precizat dl vicepreședinte.
Centru de educație ecologică la Șinteu
Tot în cadrul precizărilor, dl Mircea Mălan a făcut vorbire și despre realizarea unui Centru de educație ecologică la Șinteu, întrucât primarul de aici a oferit suprafața de 7 ha în acest scop, unde urmează să fie construite spații de cazare (căsuțe din lemn) pentru 50 de persoane, sală de mese și sală de conferințe, la dispoziția școlii și a comunității de voluntari, pentru cursuri, tabără la sfârșit de săptămână sau acțiuni în cadrul programului educativ  Școala altfel.
Cel de-al doilea proiect
Cel de-al doilea proiect (cu fonduri europene, în valoare de 350.000 de euro) este implementat de A.D.I. Ecolect Group, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, ONG-ul Pro-Timer și cinci școli din județul Bihor (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea, Școala Gimnazială Nr.1 din Roșia, Școala Gimnazială „Nicolae Bogdan" din Vașcău, Școala Gimnazială Nr.1 din Butani și Școala Gimnazială Nr.1 din Ciumeghiu) și presupune, așa cum a precizat dl vicepreședinte Mircea Mălan, achiziția unor laboratoare mobile de cercetare ecologică și înființarea unor cluburi locale de ecologiști în zonele defavorizate din județ.
,,Cheia rezolvării problemelor ecologice pe termen mediu și lung, într-un mod consistent, și nu doar de suprafață, este educația copiilor noștri... Vrem să sprijinim, dar să avem ce sprijini", a conchis dl vicepreședinte.
Și să mai adăugăm faptul că cei care se vor implica în activități de voluntariat vor fi apreciați în fiecare toamnă în cadrul Galei voluntariatului, după cum s-a exprimat domnul Mircea Mălan.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:23 Ora standard a Europei de Est