Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Înflorim... gunoiul”!

,,O idee, un viitor mai bun”

,,Înflorim... gunoiul”!

În cadrul proiectului educativ cu participare internațională „O idee, un viitor mai bun" - Târg și concurs de promovare a unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio/eco, reciclarea și protejarea mediul înconjurător, clasa a X-a E de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, sub îndrumarea prof. Carmen Tripe, a participat cu două idei de afaceri obținând locul I la secțiunea„Reciclare deșeuri / produse degradabile" pentru „Cea mai bună prezentare a ideii de afaceri" și la secțiunea „Reciclare deșeuri / produse nedegradabile" pentru ,,Cea mai bună idee de afaceri".

Ideea tinerilor „afaceriști" constă în reciclarea materialelor biodegradabile, dar și a celor nedegradabile, pe care le transformă în ceva frumos, ajutându-le să... înflorească. Materialele biodegradabile, cum ar fi resturile de fructe sau de legume, în loc să le arunce la gunoi, le transformă în îngrășământ pentru flori. Elevii au adunat resturile, le-au mărunțit și le-au uscat, obținând un îngrășământ natural pentru flori. Pentru a testa eficiența acestuia au plantat flori, folosind materialul pregătit de ei, urmărind efectele benefice pe care l-a avut asupra stimulării înfloririi plantelor.
Materialele nedegradabile pot deveni obiecte frumoase prin folosirea acestora ca recipiente pentru flori. Astfel sticlele sau paharele de plastic, recipientele din tablă, oalele sau borcanele vechi și țevile de plastic au „înflorit" căpătând o nouă viață. Elevii au dat frâu liber imaginației și au realizat aranjamente florale frumoase din obiecte considerate gunoaie.
Cele două echipaje formate din elevii: Albert Andreea,Curiciac Dora, Szep Narcisa, Zereș Carla, Pustan George, Ștefan Narcis, Sima Vivien, Vaida Daria, Fluieraș Daria, Șandru Daria, Breb Ștefania, coordonați de doamna dirigintă Carmen Tripe, au antrenat toți elevii clasei în proiectul lor de reciclare a gunoiului transformând-o într-o idee atractivă prin asocierea acestuia cu florile, simbolul frumuseții și al purității. Rezultatele au fost pe măsură, ideile de refolosire a resturilor fiind multe și diverse, rezultat al impactului pe care l-a avut asupra gândirii tinerilor.
Ideea proiectului a fost să schimbe atitudinea tinerilor față de reciclare, să transforme demersul steril al reciclării într-un act de creație și un act estetic, adică să „înflorească... gunoiul"!
Coordonatorul proiectului, director adjunct Runcanu Monica, felicită implicarea și creativitatea echipajelor participante, rezultatul fiind cu atât mai important cu cât proiectul - concurs este unul de amploare cu un număr de 47 de echipaje din 34 de unități de învățământ preuniversitar și universitar din patru țări. (R.F.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Înflorim... gunoiul”!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:09 Ora standard a Europei de Est