Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Educație ecologică și pentru protecția mediului”

Manualul și caietul elevului pentru clasa a V-a

,,Educație ecologică și pentru protecția mediului”

La nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor există o preocupare constantă privind educația elevilor pentru formarea unui comportament ecologic responsabil, concretizată în inițiative precum, Concursul Național ,,Bune practici în educația pentru protecția mediului" și elaborarea programei și a materialelor suport pentru o disciplină opțională, dar și în implicarea elevilor în activități de cunoaștere și protecție a mediului organizate în parteneriat cu instituții cu atribuții în acest domeniu.

Pornind de la rolul Curriculumului la decizia școlii în procesul de descentralizare a învățământului, prin oportunitatea conferită unității școlare de a decide asupra unui segment al Curriculumului național și șansa de adecvare la un sistem deschis, cu opțiuni multiple, flexibile, în funcție de așteptările elevilor și prioritățile sistemului educațional, a fost elaborată o nouă programă școlară cu statut de disciplină opțională.
Prin Ordinul Ministerului Educației  nr.3446 din 18.03.2022 a fost aprobată Programa școlară pentru disciplina opțională ,,Educație ecologică și pentru protecția mediului", clasele V-VII (nivel gimnazial) care se va aplica începând cu anul școlar 2022-2023.
Disciplina de tip opțional integrat Educație ecologică și pentru protecția mediului a fost realizată prin raportare la obiectivele Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea  Durabilă a României 2030 și urmărește formarea și consolidarea unor competențe de viață, utile în devenirea copiilor și tinerilor ca cetățeni activi, responsabili, cu valori comune europene.
Programa contribuie la dezvoltarea competențelor cheie pentru educația pe parcursul întregii vieți în ce privește următoarele domenii: competențe matematice și competențe de bază în științe și tehnologii, spirit de inițiativă și antreprenoriat și competențe sociale și civice.
Programa școlară are un caracter interdisciplinar, adresându-se elevilor din ciclul gimnazial, cu un buget de timp de o oră/săptămână, pe parcursul a trei ani școlari corespunzând claselor V- VII, cadrul didactic având posibilitatea selectării, adaptării și organizării conținuturilor în unități de învățare, în concordanță cu specificul local și cu particularitățile de vârstă și individuale ale elevilor.
Profesorii, împreună cu elevii, vor putea cerceta mediul în mijlocul naturii, prin realizarea unor activități de învățare ce presupun organizarea unor excursii/drumeții/vizite în orizontul local, realizate în lungul râului care traversează localitatea, la pădure, pe țărmul mării, la o carieră de piatră, la o fabrică de îngrășăminte chimice, termocentrală sau hidrocentrală etc. Astfel, elevii vor lua contact direct cu realitatea înconjurătoare, vor analiza impactul antropic pozitiv sau negativ asupra mediului din orizontul local, vor identifica principalele surse de poluare și efectele lor pentru calitatea mediului din spațiul observat.
Demersul pentru reactualizarea programei a început în anul 2018, grupul de lucru fiind format din: prof. dr. Dan Steluța - inspector general Ministerul Educației, prof. Naghi Elisabeta Ana-consilier superior Ministerul Educației, prof. dr. Roșu Elisabeta, prof. Citrea Luminița, prof. Biriș Mihaela Simona - inspectori școlari I.S.J. Bihor, prof. dr. Bocoi Liliana și prof. Zbârcea Claudia de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna"Oradea și prof. dr. Bîdiliță Florina de la Școala Gimnazială Nr.16 Oradea.
Ca suport, în vederea desfășurării activităților prevăzute în programă, autorii au elaborat Manualul și caietul elevului pentru clasa a V-a, auxiliare didactice avizate prin O.M.E.N. nr.4696/2.08.2019, urmând a fi elaborate materiale pentru clasele a VI-a și a VII-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:23 Ora standard a Europei de Est