Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea

Marți, în cadrul C.C.O.C. ,,Agora”

Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea

În data de 12.04.2022, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră a studenților (C.C.O.C.) din cadrul Universității ,,Agora", în colaborare cu Clubul Rotary Insignis Oradea, au organizat o întâlnire cu studenții de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Domeniul Drept, din anul I, II, III și IV.

Invitații au fost Claudia Mirela Cergheș, avocat Baroul Bihor, Vlad Țara, notar public, Camera Notarilor Publici Oradea și Octavian Bochiș, avocat Baroul Bihor. Aceștia fac parte din Clubul Rotary Insignis Oradea, un club înființat în anul 2019, compus din tineri antreprenori și liber profesioniști, care și-au propus să își îndrepte atenția și proiectele în materia educației.
Întâlnirea s-a derulat pe parcursul a trei ore, timp în care invitații au prezentat profesia de avocat, respectiv, profesia de notar public și modul în care fiecare dintre aceștia s-a specializat în domeniile proprii de activitate.
Vlad Țara, notar public, a explicat studenților cum a fost înființat Institutul Notarial Român, care sunt principalele atribuții ale Institutului, a vorbit despre Legea nr. 36/1995 a notarilor publici și a activității notariale, despre avantajele și dezavantajele profesiei de notar public și, nu în ultimul rând, despre rolul notarului public în societate, cadrul organizatoric, cadrul legislativ, onorarii și taxe. Acesta i-a îndemnat pe studenți „să se înscrie în diferite grupuri sau organizații care desfășoară activități în folosul societății".
Invitații Claudia Mirela Cergheș și Octavian Bochiș, avocați Baroul Bihor, le-au vorbit studenților despre profesia de avocat, despre modul în care s-au specializat, despre organizarea examenului de primire în profesia de avocat, avocat stagiar, respectiv avocat definitiv, au discutat despre modul în care își stabilesc onorariile și despre taxe.
De asemenea, s-au discutat și câteva studii de caz, deoarece studenții au fost foarte interesați de modul în care un avocat își pregătește cauzele, cum sunt analizate dosarele, care sunt stabilite strategiile pe care aceștia le abordează pentru apărarea clienților lor etc.
Dna avocat Claudia Mirela Cergheș a afirmat: „Fac ceea ce fac, cu mare drag. Îmi place profesia pe care am ales-o și cred că este foarte important acest aspect". Aceasta a povestit studenților, la cererea acestora, despre prima cauză ca avocat stagiar, despre sentimentele și emoțiile pe care le-a avut, despre respectul și înțelegerea pe care un avocat trebuie să le aibă vizavi de client. De asemenea, aceasta i-a îndemnat pe studenți să se informeze continuu, menționând faptul că un avocat trebuie să aibă o cultură generală vastă și serioasă.
Dl avocat Octavian Bochiș i-a îndemnat pe studenți să aleagă avocatura, subliniind faptul că „Examenul de intrare în profesia de avocat este foarte greu. Este necesară o pregătire serioasă și consecventă".
Pe parcursul întâlnirii, cei trei invitați i-au îndemnat pe studenți să facă practică, menționând că doar așa își vor putea dezvolta abilitățile necesare pentru exercitarea unei profesii și vor putea înțelege care este profesia care li se potrivește, i-au îndemnat să desfășoare activități de voluntariat pentru a veni în sprijinul comunității din care fac parte.
Dna director al C.C.O.C., Laura Dumitrana Rath Boșca, a mulțumit invitaților pentru interesul și implicarea lor în activitățile pe care Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (C.C.O.C.) din cadrul Universității ,,Agora" le organizează pentru a aduce în fața studenților profesioniști care împărtășesc din bogata lor experiență, informații privind profesiile pe care le exercită, care se străduiesc, de fiecare dată, să vină în ajutorul studenților pentru ca aceștia să înțeleagă care este profesia care le-ar aduce cele mai mari satisfacții.
Dna director a menționat: „fără știința și implicarea acestor profesioniști, munca noastră ar fi mult mai grea". De asemenea, aceasta a arătat cât de importante sunt informațiile cu privire la piața muncii, cu privire la oportunitățile de muncă care sunt în creștere sau nu, care sunt profesiile disponibile, care sunt modalitățile prin care îți poți dezvolta o carieră profesională, accentuând importanța studiului și pregătirii serioase". (L.B.) Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnire cu doi avocați și un notar public, membri ai Clubului Rotary Insignis Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:04 Ora standard a Europei de Est