Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am finalizat proiectul catehetic din cadrul Concursului Național Catehetic ,,Rugăciunea în viața mea”, în Parohia Ortodoxă Tulca

,,Rugăciunea este oxigenul sufletului”

Am finalizat proiectul catehetic din cadrul Concursului Național Catehetic ,,Rugăciunea în viața mea”, în Parohia Ortodoxă Tulca

Cu ajutorul Bunului Dumnezeu, am reușit să finalizăm proiectul catehetic din cadrul Concursului Național Catehetic ,,Rugăciunea în viața mea", în Parohia Ortodoxă Tulca.

Un grup de 15 copii din parohia noastră, împreună cu Preotul Paroh Dorin Buda și cu prof. Gabriela Buda au realizat o serie de activități în cadrul acestui proiect:
1. Preotul Dorin Buda a susținut o serie de cateheze cu tema „Rugăciunea în viața mea", enunțând aspecte generale despre felurile rugăciunii, despre locul și timpul potrivit, cât și despre efectele rugăciunii. Copiii au fost interesați și captivați de subiect.
2. Masă rotundă în cadrul căreia au discutat despre experiența rugăciunii, despre rolul și roadele acesteia, astfel încât copiii au putut realiza compuneri, eseuri, poezii, jurnal de rugăciune pe această temă.
3. Ateliere de creație în cadrul cărora copiii implicați au lucrat diversificat: au scris rugăciuni, au pictat în diverse tehnici: pe sticlă, pe pânză, pe lemn, au desenat și au lipit folosind diverse tehnici.
4. S-a realizat o expoziție cu lucrările copiilor în pridvorul bisericii.
5. Cerc de literatură cu texte din Sfinții Părinți despre rugăciune.
6. S-a amenajat un colț de rugăciune.
Toate aceste activități au fost bine venite în parohia noastră.
Acest proiect catehetic, derulat în contextul Anului omagial al rugăciunii în viața bisericii și a creștinului și al Anului omagial al sfinților isihaști, are menirea de a aduce în lumină beneficiile și roadele pe care rugăciunea le are în viața omului, dar și de a apropia pe cei mici de acest act al rugăciunii pentru a se îndeletnici cu el ca o practică firească a zilei.
Scopul acestor activități a fost de a cultiva relaţia de comuniune a omului cu Dumnezeu şi cu aproapele prin rugăciune, accentuând rolul şi necesitatea acesteia în viaţa Bisericii şi a credincioşilor.
,,Rugăciunea este oxigenul sufletului" - Sfântul Paisie Aghioritul.
Prof. Gabriela Buda
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Am finalizat proiectul catehetic din cadrul Concursului Național Catehetic ,,Rugăciunea în viața mea”, în Parohia Ortodoxă Tulca.
 
În continuare, puteți urmări și secvențele video:

https://www.facebook.com/100001370438185/videos/pcb.4921333457922287/1319251975264431
 https://www.facebook.com/100001370438185/videos/pcb.4921333457922287/3195281867395857

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:11 Ora standard a Europei de Est