Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua porților și a cărților deschise la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă” din Oradea

8 aprilie, o zi specială

Ziua porților și a cărților deschise la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă” din Oradea

Vineri, 8 aprilie 2022, a fost o zi antologică pentru copii și părinți la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă" din Oradea.

Atunci când ne-a invitat doamna director Caba Sanda Maria la Grădinița ,,Ion Creangă" din municipiul de pe Crișul cel Repede, nu știam la ce să ne așteptăm, nu bănuiam ce a pus la cale, ținând totul sub control...
Vineri dimineața, însă ni s-a revelat totul: ,,o grădiniță de poveste, învăluită în misterul cărților de la Editura Gama: Peste 25 de ani de carte, De la vis la realitate, cu Bestseller (de la 0 la 2 ani, de la 3 la 6 ani, de la 7 la... mulți ani), cărți cu povești, cărți de învățare prin joc, cărți de colorat, cărți pentru deprinderea cititului, Cărți pentru dezvoltarea inteligenței, Ficțiune pentru copii & adolescenți, în concluzie: Cărți pentru ascuțirea minții", după cum ne-a asigurat doamna director, profesor Caba Sanda Maria.
Cărțile fuseseră expuse de către doamna Daniela Chiș (și domnul Marius Chiș) de la Librăria Shic, în mod provocator, în curte, chiar la intrarea în grădiniță, încât nu aveai cum să le ocolești, să te faci că nu le vezi...
,,După doi ani de pandemie, cu restricții pentru părinți de a intra în grădinița noastră, am gândit pentru astăzi (vineri - n.n.) o dublă bucurie, și totodată o îngemănare: ,,Ziua porților și a cărților deschise la Grădinița ,,Ion Creangă", ne-a mărturisit doamna director, cu toată ființa, aureolată într-un zâmbet cuceritor.
Ce înseamnă astăzi Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă"?
O grădiniță de poveste cu un trecut glorios de 53 de ani și cu un prezent luminos, la vedere; cu 11 grupe de copii și 22 de cadre didactice, două grupe cu pregătire în limba germană și nouă în limba română, câte trei grupe în paralel la cele trei categorii de vârstă, mică, mijlocie și mare; la care se mai adaugă patru grupe, din care una în limba maghiară, la structura Grădinița Nr. 12, toate cu program normal, plus trei grupe la structura Grădinița Nr. 43, cu program prelungit, în total 18 grupe cu un număr de 443 de copii.
,,Avem cea mai frumoasă spațiere, încă din construcție, una de excepție, care atrage părinții, în sensul în care fiecare grupă are sală de mese și baie proprie, ceea ce nu veți mai întâlni în alte grădinițe din Oradea", ne-a precizat doamna director Caba Sanda Maria.
Activități în derulare și expoziții de lucrări
Deschise din fire și empatice, dăscălițele grădiniței, alături de doamna director Sanda Maria Caba și întreg personalul, au primit cu multă căldură oaspeți de seamă, pe viitorii preșcolari și părinți dornici să facă parte din marea familie a grădiniței. Atât părinții cât și copiii musafiri au admirat spațiul generos al grădiniței, fragmente din activitatea didactică, expoziții cu lucrări pregătite de preșcolari, au socializat, s-au îndulcit cu bombonele și au făcut cunoștință cu educatoarele și doamna director, prezentă peste tot, atât în săli, cât și în curte. În reportajul nostru, am surprins o bună parte din activitățile derulate la nivelul celor 11 grupe, precum și la standul editurii, amenajat în curte. La grupa mică A (prof. Sidor Alexandra și Alb Florina), am admirat expoziția cu tema ,,Păsări călătoare"; la grupa mică B (prof. Jurca Ioana și Buzle Victoria), se derula un joc distractiv ,,Prietenii Iepurașului Țup"; la grupa mică C (prof. Micula Lavinia și Pop Gabriela), l-am cunoscut pe Iepurașul vesel și prietenos din picturile de pe mese; la grupa mijlocie A (prof. Pietreanu Alexandra și Leff Bianca), copiii participau la Cursa iepurașilor (joc de mișcare); la grupa mijlocie B (prof. Irimuș-Jurcuț Maria și Cacaraza Marta), barza era alintată ,,barza-bărzișoara"; la grupa mijlocie C (prof. Popa Nicoleta și Stanciu Adina), se desfășura o activitate practică, Cuiburi pentru rândunele; cei din grupa mare A (prof. Niulas Mariana și Indrie Tünde) și-au propus o altă activitate practică: Legume timpurii, sursa noastră de sănătate; cei din grupa mare B (prof. Mureșan Anca și Toda Mihaela) se jucau De-a matematica ,,A câta păsărică a zburat de pe sârmă"? În grupa mare C (prof. Lucia David și Nedea Mihaela), am văzut o activitate artistico-plastică ,,Prietenii fluturașului colorat"; cei din grupa germană A (prof. Miklo Balazs-Erzsebet și Orsolya Kendi) aveau activitate muzicală ,,Der Fruhling ist da", iar colegii lor din grupa germană B (prof. Czeglédi Emőke și Anton Antonia) activitate artistico-plastică ,,Der OsterHase".
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (76 de poze) în Galeria foto: Ziua porților și a cărților deschise la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:30:19 Ora standard a Europei de Est