Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Persoanele fizice care găzduiesc refugiați în municipiul Oradea beneficiază de decontarea cheltuielilor pentru cazare și hrană

D.A.S.O. aduce la cunoștința cetățenilor

Persoanele fizice care găzduiesc refugiați în municipiul Oradea beneficiază de decontarea cheltuielilor pentru cazare și hrană

Direcția de Asistență Socială Oradea aduce la cunoștința cetățenilor faptul că, potrivit OUG 28/23.03.2022 care modifică art.1 alin(10) din OUG nr.15/2022 persoanele fizice din municipiul Oradea care găzduiesc cetățeni proveniți din zona conflictului armat din Ucraina, pot beneficia de decontarea cheltuielilor pentru cazare, în sumă de 50 de lei/zi/refugiat și 20 de lei/zi/persoană, pentru hrană.

Dorim să menționăm totodată că procedura de decontare a cheltuielilor pentru cazare urmează să se stabilească printr-o hotărâre a Guvernului.
Pentru a beneficia de acest sprijin, persoanele FIZICE care găzduiesc refugiați pe raza municipiului Oradea sunt obligate să notifice acest lucru la Direcția de Asistență Socială Oradea, la nr. de telefon 0771/681.782 și la C.J.C.C.I., la următoarele numere de telefon 0259/412.129; 0259/467.909; 0734/223.127; 0734/223.125.
Ulterior, asistenții sociali se vor deplasa în teren pentru verificarea situației. 
Etapele pe care cetățenii care găzduiesc refugiați pe raza municipiului Oradea trebuie să le parcurgă pentru decontarea cheltuielilor cu cazarea și hrana asigurate refugiaților sunt următoarele:
1.Notificarea de îndată a Direcției de Asistență Socială Oradea și a C.JC.C.I.
2.Depunerea următoarelor documente, în primele trei zile lucrătoare ale lunii, fie la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea str. Primăriei nr.42, fie on-line, pe adresa de e-mail: contact@daso-oradea.ro:
*cerere tip, care poate fi descărcată de AICI
Precizare: în cerere se va specifica numărul persoanelor găzduite, numele și prenumele acestora, localitățile din care aceștia declară că provin și intervalul de timp pentru care solicită decontarea cheltuielilor. declarație pe propria răspundere cu privire la realitatea informațiilor cuprinse în cerere, modelul fiind disponibil AICI
*copia actului de identitate al solicitantului
*documente care atestă dreptul de folosință asupra locuinței în care sunt găzduite persoanele refugiate
*copii după documentele de identitate ale persoanelor găzduite (după caz)
*extras de cont al solicitantului pentru a atesta contul în care vor fi virate sumele
Actele pot fi consultate pe site-ul nostru daso-oradea.ro, secțiunea REFUGIAȚI UCRAINA, precum și la sediul instituției Oradea, str. Primăriei nr.42.
Facem mențiunea că cererea se depune în primele trei zile lucrătoare ale fiecărei luni pentru luna precedentă.
Cererile depuse după acest termen se soluționează în luna următoare.
Războiul din Ucraina a dus la o criză umanitară nemaiîntâlnită, un număr foarte mare de persoane fiind nevoite să își părăsească țara, lăsând în urmă agoniseala de o viață și oameni dragi. Ca și în perioada pandemiei Covid - 19, Direcția de Asistență Socială Oradea este aproape de comunitate, de oameni, sprijinind acolo unde nevoia o impune.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:22:08 Ora standard a Europei de Est