Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul NEXTLAB.TECH antrenează creativitatea elevilor

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Concursul NEXTLAB.TECH antrenează creativitatea elevilor

„Viitorul aparține colaborării dintre oameni şi roboți"

Aventura noastră de a pătrunde în tainele construirii și programării roboților a început datorită oportunității ivite de a participa gratuit la programul ROMANIA TECH NATION.
În urmă cu doi ani, la începutul lui 2020, am aflat de posibilitatea de a participa gratuit la un concurs de robotică.   Prima etapă era bazată pe roboței virtuali și era 100% on-line! A doua etapă presupunea construirea unor roboţei fizici. Sponsorul principal naţional, Banca Comercială Română, oferea gratuit mai multe kit-uri de roboţi și finanţa lecţii şi sesiuni de roboajutor. Am format în cadrul școlii noastre o echipă din trei profesori (Edit Szatmari- prof. informatică, Crina Bercovici- prof. matematică, și Manuel Bercovici-prof. fizică și informatică). Am considerat că ar fi util să-i încurajăm și să îi îndrumăm pe elevii noștri să pătrundă în tainele construirii unui robot, implicit a programării acestuia. Eram bucuroși că putem să le oferim șansa să învețe lucruri noi, să trăiască frumoase experiențe, să intre în competiție cu elevi de la alte școli din România.
Am înscris la concurs în anul școlar 2019-2020 elevii clasei a X-a A (coordonator prof. Manuel Bercovici) și a VI-a (coordonatori,prof. Edit Szatmari și Crina Bercovici). În anul școlar 2020-2021, elevii clasei a VI-a au rămas în concurs, ei fiind în clasa a VII-a, iar elevii clasei a X-a A au preluat ștafeta de la colegii lor mai mari care ajungând în clasa a XI-a au depășit limita de vârsta, de 16 ani, pentru a participa la competiție. Mare ne-a fost bucuria când în mai 2020 și noiembrie 2021 premiile au început să sosească. Etapa a doua a presupus construirea unor roboţi fizici. Sponsorul principal național Banca Comercială Română a oferit gratuit peste 600 de kit-uri de roboţi, a finanţat lecţii şi sesiuni de roboajutor. Am început să lucrăm efectiv la construcția roboților în iunie 2021. Ne pregăteam să participăm la concursul organizat la București, în noiembrie 2021.
Cu elevii clasei a VI-a, în prezent clasa a VII-a au fost realizate traseele în conformitate cu dimensiunile cerute și asamblați roboții. Elevii au fost împărțiți în grupe de câte doi-trei elevii și au început să lucreze la construirea lor. Paralel, o parte dintre elevi, urmăreau sesiunile de roboajutor.
Am îndrumat elevii și i-am încurajat să participe la concursul NEXTLAB.TECH 2021 deoarece de-a lungul timpului ei au câștigat din partea organizatorilor mai mulți roboți. Ca profesori am cumpărat și noi câțiva roboți astfel încât să dăm ocazia tuturor elevilor să participe la concurs. Începând cu anul școlar 2021-2022, concursul este înregistrat în calendarul aprobat de Ministerul Educației prin Anexa 2 la OME nr. 3.066/27.01.2022, poziția 106.
La ediția 2021 a concursului s-au înscris la concurs 22 echipaje din școală. Am dorit să câștigăm experiență, ca pentru ediția viitoare să ne perfecționăm. S-a lucrat în echipe de câte doi-trei elevi, dar de multe ori elevii s-au susținut și ajutat chiar dacă erau concurenți. Fiecare dintre profesorii îndrumători am avut elevii noștri pe care i-am îndrumat și chiar dacă au fost condiții de pandemie am reușit să fim alături de toți încurajându-i în permanență. Concursul a pus accent și pe prezentarea robotului, implicit pe latura de comunicare.
În clasamentul național la cele trei secțiuni s-au obținut:
-la proba MIRO, la categoria 8-12 ani, locul 103 (Witty/Glumețul) din 204 pitch-uri validate;
-la proba MIRO, la categoria 12-16 ani, locul 1 (Robotul pescar), locul 50 (Robotul ROBO-CIRCUITUS), locul 51 (Smarty), locul 66 (CURIOSUL), locul 67 (Robotul PREMIUM), locul 68 (Robotul sportiv), locul 69 (ROBO MAX), locul 70 (Logicus), locul 71 (Micul artist), din 146 pitch-uri validate, două pitch-uri fiind invalidate (Fizicus ROBO și Funny ROBO);
-la proba TECNICUS, la categoria 12-16 ani, locul 12 (Curajosul), locul 13 (Rapid ROBO), locul 32 (Steve), locul 33 (Trio ROBO), locul 45 (Alfie), din 60 pitch-uri validate;
-la proba ENSPIRO (robotică creativă), la categoria 12-16 ani, locul 57 (Punctualul), locul 58 (Robotul Celsius-Alarm), locul 59 (Robotul AUDIO), Locul 96 (Prietenul bebelușilor), din 167 pitch-uri validate. Pich-ul pentru robotul Optimus a fost invalidat.
În clasamentul național al „roboșcolilor", Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș ocupă al treilea loc dintre cele 266 școli participante.
Cu prilejul Zilelor Școlii vom face premierea elevilor printr-o demonstrație în curtea școlii. Felicităm cu această ocazie toți elevii pentru curajul de a participa la un concurs național, pentru dorința lor de a-și depăși emoțiile și de a învăța lucruri noi. Depinde de ei dacă doresc să continue pe acest drum. Le vom fi alături dacă ne solicită ajutorul.
Considerăm că, participând la acest proiect, elevii au făcut primul pas în pregătirea lor pentru meseriile viitorului și au avut ocazia să învețe să programeze roboți bazați pe Arduino și să lucreze în Open Roberta. La fel ca toți tinerii, elevii noștri sunt atrași de tehnologie și de noutăți. Rolul nostru, al profesorilor, este de a îi îndruma să devină creatori de soluții inovatoare, nu doar utilizatori de tehnologie. O modalitate prin care îi putem ajuta să devină „inventatorii de mâine"este stimularea și încurajarea elevilor de a participa în programe educaționale de tip STEAM (Science, Technology, Enginnering, Arts, Math).
La Secțiunea Științifică/ Gândire algoritmică a concursului „Dă-i o șansă matematicii să te cucerească!", activitate ocazionată de sărbătorirea Zilei naționale a matematicii, informaticii şi ştiinţelor naturii, în 10 ianuarie 2022,  roboțeii au primit și alte numeroase premii.
Bucuria de a avea ocazia de a îndruma elevii la un concurs național, entuziasmul molipsitor al acestora, de a observa cum se bucură de înaintarea roboților pe traseu indiferent că sunt ai lor sau ai colegilor de clasă vor sta la baza acțiunilor noastre viitoare.
Prof. Manuel B., Edit Sz., Crina B.
Vedeți și alte poze în Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:20 Ora standard a Europei de Est