Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Credite inteligente” derulat de Junior Achievement România și voluntarii KRUK România

Alegeri financiare responsabile prin

Proiectul „Credite inteligente” derulat de Junior Achievement România și voluntarii KRUK România

*Junior Achievement (J.A.) și echipa KRUK România derulează a cincea ediție a proiectului de educație financiară „Credite inteligente"

*1.500 de tineri de la școli din întreaga țară vor învăța despre importanța planificării financiare și a luării unor decizii inteligente în ceea ce privește creditele
Junior Achievement România continuă parteneriatul cu KRUK România și derulează a cincea ediție a proiectului de educație financiară „Credite inteligente". Peste 1.500 de elevi, din 60 de licee din întreaga țară sunt ajutați să își dezvolte abilități responsabile privind gestionarea eficientă a bugetului personal, în special a cheltuielilor și a datoriilor. Ei se vor concentra și asupra construirii unei atitudini pozitive față de planificarea finanțelor proprii.
Elevii și profesorii participanți la ediția din acest an au acces gratuit, prin platforma JA InspireTM, la modulul digital interactiv Credite inteligente" care include exerciții sau studii de caz. Totodată, pot urmări o serie de clipuri realizate de voluntarii KRUK România și descoperi, astfel, importanța diferențierii nevoilor de dorințe la solicitarea unui credit. Ei vor afla și cum să-și gestioneze mai bine resursele de care dispun, cum funcționează un credit și care sunt responsabilitățile asociate, dar și despre necesitatea planificării financiare încă de la primul salariu.
Pentru a aduce noțiunile financiare cât mai aproape de elevi, experiențele de educație financiară din cadrul proiectului „Credite inteligente" sunt completate, în perioada martie  - mai, de o serie de sesiuni online susținute cu participarea voluntarilor KRUK România. Aceștia le vor prezenta liceenilor din experiența şi cunoștințele lor de lucru și vor răspunde la întrebări pe temele alese de elevi.
„Consider că a fost o sesiune complexă și cu elemente de noutate, iar informația a fost transmisă și dezvoltată clar și pe înțelesul nostru. Pentru mine a reprezentat deschiderea unor noi perspective și introducerea mai detaliată în subiectul creditelor bancare și finanțării unei afaceri", explică un elev de la Colegiul Național Andrei Șaguna din Brașov, participant la ediția 2021 a proiectului.
„Pentru noi, colaborarea cu Junior Achievement România este fundamentală în atingerea obiectivelor noastre de business. De anul acesta, am alocat resurse cât mai din timp, pentru ca toți cei care urmează să intre în circuitul financiar în viitorul apropiat să aibă acces nemijlocit la expertiză și să decidă cum își cheltuiesc banii, într-un mod cât mai avizat. Educația financiară este cu atât mai importantă cu cât începe mai devreme. Le mulțumim tuturor participanților pentru contribuția adusă la un mediu financiar responsabil", Cosmina Marinescu, director general KRUK România.
În cadrul celor cinci ediții „Credite inteligente" dezvoltate prin parteneriatul dintre J.A. România și KRUK România, peste 6.700 de elevi, alături de profesorii lor, au beneficiat de educație financiară prin metode interactive și learning by doing.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:14 Ora standard a Europei de Est